2021-10-07, 20:38
Medlem
All eloge till fantastika grannarna som
Reagerade direkt och utsatte sig själva för livsfara.

Mitt hjärta blöder för Douglas som fick se sin pappa för sista gången på ett sånt där vidrigt fruktansvärt sätt. Hoppas alla närmast Emil får all hjälp dem behöver.
För Lydia verkar det ju inte gå nån nöd på- får samtal, mediciner och hjälp att sova, hjälp med ångest . Hon borde inte få ett djävla skit.

Och visst - jätte bra att Kimmo tar barnen- men med hennes historik borde man väl tänkt både 2 och 3 ggr innan man skaffar barn med en sån- inte direkt lämpligt modersmaterial.
Och när han vetat hur illa ställt psykiskt det är med den där paddan - varför rapporterade han inte in henne ? Hennes vapen borde beslagtagits direkt för flera år sen.
Och varför la inte han på och ringde 112? Satt och pratade med Lydia i 11 min. Han hade ju ingen aning om ifall Lydia talade sanning om
Att Emil var med grannarna.

Hade varit väldigt intressant att höra Mufits vittnesmål. Gifta extremt kort och 2 mån efter skilsmässa är hon redan på jakt efter ett nytt offer.

Många försökte ju skuldbelägga Emil - att han minsann snott chefens brud och fick sluta.
Det var ju inte så- som jag redan sagt - det var Emils yngsta barns mamma som låg med hans chef för att djävlas . Hon som både Emil och nu även Lydia påstår är helknäpp.

Så jag är förvånad att inget av trollen ens har ryggrad att skriva - fan vi hade fel. Djävligt fel i allt vi spottade ur oss.
Emil var den som försökte hindra Lydia att skjuta sig. Vilket med facit i hand är djävligt tråkigt att han lyckades med.
2021-10-08, 09:46
Avslutad
undra vad domen blir
2021-10-08, 09:57
Medlem
MissDecibellas avatar
Trist att Lasseliten ff är avstängd..
Hade velat höra hur han lagt fram ett försvarstal för Lydia nu när allt kommit fram i ljuset..
2021-10-08, 14:43
Medlem
Match made in hell. Tragiskt.
Alla som haft med grav psykisk ohälsa eller djupt missbruk att göra har sett det upprepade gånger hur två trasiga själar och sinnen dras till varandra. Det finns ju en övergripande förståelse för den andra partens lidande/agerande men man blir ofta varandras katalysatorer i negativa spiraler. Det slutar oftast väldigt illa. Död är inte helt ovanligt.
Båda dessa människor skulle såklart fått adekvat hjälp långt tidigare men "skyddsnätet" inom psykiatrin och missbruksvården fungerar minst sagt uselt. Blir inte bättre av att de ofta bollar hjälpsökande mellan varandra och lämnar behövande helt utan kontakt. Ett av systemfelen.
Det gör ont att så många i tråden och samhället visar sig så oförstående.
2021-10-08, 14:50
Medlem
Har läst igenom en massa nu utav Lasseliten2 inlägg. Om man då tar detta som är skrivet av Lasseliten2:
Jag har ju från dag 1 sagt att det är fruktansvärt det som skett, jag fördömer det! Har inte sagt annat, dock har jag sagt att INGEN utav oss här vet vad som hänt inklusive mig själv.

Det betyder inte att jag då försvarar, hur skulle jag kunna göra det? Jag har ju ingen aning vad som skett. Det jag sagt är att den L jag känner, aldrig visat minsta tecken till att vara våldsam, därför är jag självklart oerhört chockad och undrar vad i hela friden hände den kvällen?

Men ingen vill säga något... ingen berättar ngt om E, tydligen har E varit en helyllekille...? Men, jag har fått höra från annat håll att han inte var det, om de är lögn, tja det vet inte jag. Därför vill jag inte skriva ut det här för det blir bara hörsägen då.

Men alla ni som är vänner med E, vad har ni att säga? Ni som bor där? Ni som sett dom? Ni som säger er veta en massa..., varför har ni inget att säga...ni kan inte ens svar på om E hade vapen hemma, med tanke på djuret han visar upp på FB som han dödat.

Och läser övriga inlägg av samma person så finns det som jag kan se det en röd tråd. Det är att Lasseliten2 hela tiden säger att han inte vet vad som har hänt denna kvällen, vilket jag förutsätter att det stämmer, annars hade han varit på platsen menar jag.
Han gick i försvar angående att hon skulle ha varit knarkare och prostituerad, vilket utredningen också visat att hon inte var. Rena prover = inget knark som jag läser det.
Att hon sen tar medicin är en annan sak, men man är väl ingen knarkare för det, eller? Och inte någonstans finns det någon information om att hon skulle ha prostituerat sig vad jag kan se.
EmmeLee, att bli våldtagen är inte samma sak. Var har du varit under Me To rörelsen?
Om de två var ett par eller inte vet man ju inte. Det sägs båda delar i undersökningen som jag läser det.
Tycker absolut att Lasseliten2 kan förklara ett och annat, men han är tydligen avstängd, vilket är mycket trist. Annars hade vi kanske fått veta hans syn. Finns även andra som är avstängda som prickat in rätt. Hoppas de snart får komma till tals.
Men jag tycker själva rättegången ska bli väldigt intressant, för jag tror inte vi har hört allt.
Men jag tycker också det är anmärkningsvärt hur vården har svikit båda dessa personer.
Han var en alkoholist, och hon en borderline med svår ångest m.m. Ingen av dessa personer skulle haft några vapen. Ingen av dessa personer fick rätt vård som jag ser det.
2021-10-08, 15:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Har läst igenom en massa nu utav Lasseliten2 inlägg. Om man då tar detta som är skrivet av Lasseliten2:
Jag har ju från dag 1 sagt att det är fruktansvärt det som skett, jag fördömer det! Har inte sagt annat, dock har jag sagt att INGEN utav oss här vet vad som hänt inklusive mig själv.

Det betyder inte att jag då försvarar, hur skulle jag kunna göra det? Jag har ju ingen aning vad som skett. Det jag sagt är att den L jag känner, aldrig visat minsta tecken till att vara våldsam, därför är jag självklart oerhört chockad och undrar vad i hela friden hände den kvällen?

Men ingen vill säga något... ingen berättar ngt om E, tydligen har E varit en helyllekille...? Men, jag har fått höra från annat håll att han inte var det, om de är lögn, tja det vet inte jag. Därför vill jag inte skriva ut det här för det blir bara hörsägen då.

Men alla ni som är vänner med E, vad har ni att säga? Ni som bor där? Ni som sett dom? Ni som säger er veta en massa..., varför har ni inget att säga...ni kan inte ens svar på om E hade vapen hemma, med tanke på djuret han visar upp på FB som han dödat.

Och läser övriga inlägg av samma person så finns det som jag kan se det en röd tråd. Det är att Lasseliten2 hela tiden säger att han inte vet vad som har hänt denna kvällen, vilket jag förutsätter att det stämmer, annars hade han varit på platsen menar jag.
Han gick i försvar angående att hon skulle ha varit knarkare och prostituerad, vilket utredningen också visat att hon inte var. Rena prover = inget knark som jag läser det.
Att hon sen tar medicin är en annan sak, men man är väl ingen knarkare för det, eller? Och inte någonstans finns det någon information om att hon skulle ha prostituerat sig vad jag kan se.
EmmeLee, att bli våldtagen är inte samma sak. Var har du varit under Me To rörelsen?
Om de två var ett par eller inte vet man ju inte. Det sägs båda delar i undersökningen som jag läser det.
Tycker absolut att Lasseliten2 kan förklara ett och annat, men han är tydligen avstängd, vilket är mycket trist. Annars hade vi kanske fått veta hans syn. Finns även andra som är avstängda som prickat in rätt. Hoppas de snart får komma till tals.
Men jag tycker själva rättegången ska bli väldigt intressant, för jag tror inte vi har hört allt.
Men jag tycker också det är anmärkningsvärt hur vården har svikit båda dessa personer.
Han var en alkoholist, och hon en borderline med svår ångest m.m. Ingen av dessa personer skulle haft några vapen. Ingen av dessa personer fick rätt vård som jag ser det.
Har du läst hela fupen? Det framgår att hon åt mediciner, samt köpte olagligt, doserade lite som hon tyckte. Det är väl att knarka?
Hennes sätt att leva, genom att suga åt sig män, flytta ihop, gifta sig, sen dra vidare, utan bekymmer, är väl ett sätt att prostituera sig? Betalar med sin kropp för husrum?
Hon klarade inte studierna, hon är en fara för sig själv och samhället.
Jag har efterfrågat hur E var, men det vetkar inte finnas mycket negativt. Att han var alkolist, är vad som skrivs, men han har jobbat hela tiden, skött det. Vårdnadstvister osv är smärtsamt, vet inte vad man kan lita på där. Det har inte framkommit att E skulle vara ett as, ett slödder. Han drack. För mycket. Han var snäll. Har du annat så berätta gärna det, jag vill se helheten.
2021-10-08, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Match made in hell. Tragiskt.
Alla som haft med grav psykisk ohälsa eller djupt missbruk att göra har sett det upprepade gånger hur två trasiga själar och sinnen dras till varandra. Det finns ju en övergripande förståelse för den andra partens lidande/agerande men man blir ofta varandras katalysatorer i negativa spiraler. Det slutar oftast väldigt illa. Död är inte helt ovanligt.
Båda dessa människor skulle såklart fått adekvat hjälp långt tidigare men "skyddsnätet" inom psykiatrin och missbruksvården fungerar minst sagt uselt. Blir inte bättre av att de ofta bollar hjälpsökande mellan varandra och lämnar behövande helt utan kontakt. Ett av systemfelen.
Det gör ont att så många i tråden och samhället visar sig så oförstående.

Hon var väldigt trasig och sjuk redan innan hon träffade Emil.
Absolut tragiskt att hon inte fått vård men ännu tragiskare att hon fick hålla på tills hon tillslut sköt någon..
2021-10-08, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Absolut tragiskt att hon inte fått vård men ännu tragiskare att hon fick hålla på tills hon tillslut sköt någon..

Ja samhället har verkligen svikit henne.
2021-10-08, 15:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Hur i helvete kunde hon få licens och jägarexamen?!
Det var via någon hon kände... otroligt. Borde inte utfärdarna stå till svars?
Trodde att det fanns ordentliga utförare och beslutsfattare. Nu kanske man kan ha tur att hitta en licens i flingpaketet? Vem har bekostat vapnen? Låt mig gissa...en man?
2021-10-08, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Har du läst hela fupen? Det framgår att hon åt mediciner, samt köpte olagligt, doserade lite som hon tyckte. Det är väl att knarka?
Hennes sätt att leva, genom att suga åt sig män, flytta ihop, gifta sig, sen dra vidare, utan bekymmer, är väl ett sätt att prostituera sig? Betalar med sin kropp för husrum?
Hon klarade inte studierna, hon är en fara för sig själv och samhället.
Jag har efterfrågat hur E var, men det vetkar inte finnas mycket negativt. Att han var alkolist, är vad som skrivs, men han har jobbat hela tiden, skött det. Vårdnadstvister osv är smärtsamt, vet inte vad man kan lita på där. Det har inte framkommit att E skulle vara ett as, ett slödder. Han drack. För mycket. Han var snäll. Har du annat så berätta gärna det, jag vill se helheten.

Utan bekymmer? Du tycker inte att det verkar vara helt tvärtom? Att det innebär stora bekymmer?
Du tillhör en av dom som helt saknar empati och insikt i vad dessa diagnoser och kombinationen därav innebär och tvekar inte en sekund på att bygga upp dina egna scenarion utan saklig grund.
Var finner du att offret skulle vara snäll? Vi har i så fall helt skilda definitioner av ordet.
Den absoluta merparten av alkoholisterna har ett jobb som dom "sköter". Fast nu verkar det ju ha varit ganska stormigt på den punkten? Han verkar supit sönder relationen till sin familj, umgängesrätten och mycket annat. I det här läget har han försökt lägga ansvaret för sina egna handlingar på en person med bl.a EIPS. Att hota någon med självmord om dom inte gör som man vill är inte "snällt" enl min uppfattning.
Det är tragiskt att dessa två mötts och skapat den här kaotiska världen. Det är tyvärr inte ovanligt som sagt. Bägge skulle ha fått hjälp och stöd långt tidigare.
2021-10-08, 15:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Ja samhället har verkligen svikit henne.
Ja och nej.
Hon har manipulerat och sett till att hon halkat mellan stolarna, det har fungerat eftersom Ki**o funnits med sitt säkerhetsnät, redo att ta emot...
2021-10-08, 16:05
Medlem
WWHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hur i helvete kunde hon få licens och jägarexamen?!
Det var via någon hon kände... otroligt. Borde inte utfärdarna stå till svars?
Trodde att det fanns ordentliga utförare och beslutsfattare. Nu kanske man kan ha tur att hitta en licens i flingpaketet? Vem har bekostat vapnen? Låt mig gissa...en man?

Kontakten var för jägarexamen, och det är att betrakta som en utbildning. Där sker inga kontroller av personligheten. Att få licens för vapen däremot är via polisen, som har tillgång till alla tänkbara register.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in