2021-10-08, 19:32
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Det är hur lätt som helst at skapa ett möte bakåt i tiden, så det skulle inte bevisa ett dugg tyvärr. Det enda som hade kunnat vara något bevis, var att Binninge och Ebba/Katrin kopplat upp sig och haft samma logg från samtalet.
Va? Bokningen som gjordes för mötet måste väl ändå ha registrerats före mötet skulle hållas?
2021-10-08, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Förstod han inte att han hade sålt så förstod han säkerligen heller ej att det rörde sig om 3,9 mille utan han kanske trodde det var just handpenningen det rörde sig om som Ebba sa skulle gå in på hans konto med klicket hon visade på sin telefon. Vem vet....så där ja nu signerade jag och så skriver du bara på där. Esbjörn...jaha ja...å så skrev han på för han såg ju att Ebba sände iväg 390k till hans konto. Vilken press på Esbjörn som inte förstod att kl 15 så går inte överföringen iväg förrän nästa bankdag. Så ingen risk för ful-Ebba som om inte tricket gått hem ju hade massor av tid o deleta betalningen.
Du har lite dålig koll på händelserna. Ebba betalade inte handpenningen förrän flera dagar efter kontraktsskrivningen.
2021-10-08, 19:40
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Förstod han inte att han hade sålt så förstod han säkerligen heller ej att det rörde sig om 3,9 mille utan han kanske trodde det var just handpenningen det rörde sig om som Ebba sa skulle gå in på hans konto med klicket hon visade på sin telefon. Vem vet....så där ja nu signerade jag och så skriver du bara på där. Esbjörn...jaha ja...å så skrev han på för han såg ju att Ebba sände iväg 390k till hans konto. Vilken press på Esbjörn som inte förstod att kl 15 så går inte överföringen iväg förrän nästa bankdag. Så ingen risk för ful-Ebba som om inte tricket gått hem ju hade massor av tid o deleta betalningen.

Med tanke på att mötet då de skrev på kontraktet påbörjades den 20 augusti och fortsatte tills att Ebba betalade handpenningen den 26 augusti då Esbjörn skrev på kontraktet så måste det ha varit ett långt möte.

Ännu en historia som inte håller.
2021-10-08, 19:41
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du har lite dålig koll på händelserna. Ebba betalade inte handpenningen förrän flera dagar efter kontraktsskrivningen.
Stämmer. Mötes inbjudan kommer via mail, så det finns reggat när den är emottagen så det är lätt för din kompis binninge att titta efter. Passa på att be honom visa när han accepterat den med.
2021-10-08, 19:42
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Okey, får vara försiktig nu men jag vill minnas att JB sa att han kallades till Esbjörn för att de tillsammans skulle göra polisanmälan. Det var väl JB som tog alla de där fotografierna av trädfällningen?

JB står ju och pissar bakom sjöboden på ett av fotona så det är någon annan som är fotograf.
2021-10-08, 19:46
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark

Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Med tanke på att mötet då de skrev på kontraktet påbörjades den 20 augusti och fortsatte tills att Ebba betalade handpenningen den 26 augusti då Esbjörn skrev på kontraktet så måste det ha varit ett långt möte.

Ännu en historia som inte håller.
Tja hon kan ju ha deletat det hon först signerat - just in case - för å se hur Esbjörn skulle reagera....han skulle ju berätta osv kanske därför det tog sån tid som ni säger med hans ånger. När han väl fått in handpengarna så han såg dem på sitt konto (kanskt t.o.m. fick hjälp) så berättade han om den som han trodde lyckosamma uthyrningen.....å resten är historia.....

Storyn håller ser ni väl!
2021-10-08, 19:48
Medlem
Citat:
Okey, får vara försiktig nu men jag vill minnas att JB sa att han kallades till Esbjörn för att de tillsammans skulle göra polisanmälan. Det var väl JB som tog alla de där fotografierna av trädfällningen?
Esbjörn sa i polisförhöret att han inte hade någon aning om att att det gjorts en anmälan. Han måste ju ha känt sig jävligt dum när han först gav Ebba tillåtelse att röja på tomten för att sedan få ett samtal från polisen.
Som vanligt gjorde JB bort sig totalt när han anmälde genom att ta bilder - för att sedan som brukligt ljuga ihop en jävla soppa om tusenåriga tallar som skövlats med en jätteskördare från Ponse och en massa manuella huggare med motorsåg.
Tråkigt nog - för Binninge alltså - visar bilderna bara ett fåtal 4-5 år gamla granar som sågats av i knähöjd med fällsåg samt en flera år gammal stubbe av ett körsbärsträd (av barken att döma)
2021-10-08, 19:51
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Esbjörn sa i polisförhöret att han inte hade någon aning om att att det gjorts en anmälan.
Visar på hur illa däran Esbjörn var
2021-10-08, 19:53
Medlem
Esbjörn och Ebba skrev avtalet den 20e augusti, mitt på eftermiddagen, när solen stod som högst på en klarblå himmel denna dag. Det var dessutom nymåne just då, så på natten var det inget månsken, så som Esbjörn har ljugit om.

Ebba betalade handpenningen den 23e augusti.

Esbjörns så kallade ombud ljuger om att Esbjörn ångrade sig den 21a augusti.

Röjningen på tomten ägde rum den 30e augusti.

Den 30e augusti var Esbjörn på plats på tomten när röjningen skedde. Han hade då inget att invända mot den utan var glad och skämtsam.

Det påstås att brevet som deklarerar Esbjörns ånger skulle ha skrivits den 3e september, men det finns inga belägg för dess existens förrän långt senare än så. Framförallt saknas det beryktade inlämningskvittot.
2021-10-08, 19:53
Medlem
Citat:
Tja hon kan ju ha deletat det hon först signerat - just in case - för å se hur Esbjörn skulle reagera....han skulle ju berätta osv kanske därför det tog sån tid som ni säger med hans ånger. När han väl fått in handpengarna så han såg dem på sitt konto (kanskt t.o.m. fick hjälp) så berättade han om den som han trodde lyckosamma uthyrningen.....å resten är historia.....

Storyn håller ser ni väl!
Du är smart! Det var för att han skulle hyra ut huset som Matz blev arg och ringde Ebba Busch, han hade ju själv räknat med att få hyra det!
2021-10-08, 19:54
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Okey, tack för detta. Ja jag misstog mig verkligen. Jag hade skrivit det fyra gånger alltså men det var ändå bara ett enda misstag av mig. Jag dryftade detta sen.....ja då....efter att det efterfrågades logg med Binninge. Synd att det blev så där. Kan tänka mig att det gick till så här - som följande. Binninge sa så här i telefon till mig:" Jag skulle vara uppkopplad i en timme på Teams" och det fick jag tyvärr till: "Jag var uppkopplad en timme på Teams".

Ber så mycket om ursäkt för den fadäsen och då förstår jag att ni efterfrågade en logg, men jag hade också massor av gånger dementerat o korrigerat så därav mina senaste ganska uppbragta inlägg om denna sak då det fortfarande frågades efter logg. Dock undrar jag nu om det inte går att få ut något bevis från Teams om bokningen han gjorde. Den måste väl finnas eller? Ja om det nu skulle hjälpa er som vill ha det dokumenterat huruvida mötet var tänkt hållas via Teams eller ej.

Till sist: Ett misstag av mig och/men alltså ingen medveten lögn....såklart så....eftersom den ju heller inte skulle tjäna något till....skillnaden var ju marginell....eller hur?
Jo det går att få ut, bara be honom om den! Vad skulle de bevisa menar du? Det bevisar faktiskt ingenting men förklara gärna.

Men kan du klargöra något för mig, satt Binninge och väntade i en timme utan att ansluta eller ej?
2021-10-08, 19:55
Medlem
Citat:
Visar på hur illa däran Esbjörn var
Nej det visar på hur illa däran BINNINGE ÄR - som inte ens berättar för Esbjörn att han anmäler något som Esbjörn givit sin tillåtelse till (trots att han inte behövde, men Ebba var väluppfostrad nog att fråga om).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in