Citat:
Ursprungligen postat av
kommunism-massmord
Allt lutar åt mord, ett mord utfört av utländsk underrättelsetjänst eller inhyrda proffsmördare. Vilks och hans skydd har säkert varit skuggade under flera månader och någon inom polisen kan även ha läckt information om bilarna Vilks åker i och resvägar. Polisen har totalt misslyckats med att skydda Vilks liv tyvärr. Mycket tragiskt.
Troligen vad som hänt:
Range Rovern Vilks åkte i hade nyligen varit på service. Någon på verkstaden har släppt in mördarna eller så har de tagit sig in själva nattetid och placerat en dold sprängladdning som kan fjärrutlösas i Range Rovern. Att vittnen hört en stark smäll tyder på att det var sprängladdningen som exploderade och fick Rovern att få kraftig sladd och åka av vägen.
Polisbilar på service står ofta utomhus med bara ett vanligt stängsel runt området på service stationen. Mycket lätt för de inhyrda mördarna att ta sig in nattetid och placera en dold bomb i Range Rovern. Sverige är naivt.
Ett scenario som känns mycket rimligt. En sak som jag reagerade på häromdagen det var att Lars vän(?) Jan Watteus hade taggat Lars på Facebook (dagen före dådet). Jan skriver bla " När jag och Lars åt middag i fredags , så bestämde vi att vi skulle ses kl 12 på konstakademin för att jag Vile filma konstverket Ride 1:6 som ingår i min konstsamling.....". Hur djävla dum i hela huvet är man om man taggar en människa som lever med skydd 24/7, och dessutom talar om vart man kommer befinna sig dagen efter, vid ett exakt klockslag ?
Några andra reflektioner:
-Om det var en fjärrutlöst bomb så borde väl mördarna ha skuggat Lars på E4:an, utlöst bomben precis när hastigheten var som högst. Och att följebilen dessutom låg långt efter?
-hade ju varit intressant med en masttömning av all mobiltrafik/sms trafik vid den tidpunkt då vittnen hörde den kraftigare smällen i anslutning till "olyckan" på E4:an. Eller kan en ev bomb utlösts på annat sätt än via telefon? Israelerna har ju vid ett flertal gånger avrättat företrädare för Hamas med just sprängladdningar i mobiltelefoner, -under pågående samtal dessutom.
-Finns det kameror utmed E4:an på denna sträcka ?
-Vilka som kunde se Lars inlägg på Facebook, om han blev taggad osv är ju av intresse.
Tänker även om bilen blivit preparerade så tror jag faktiskt att polisen kan klara upp detta.
Utan Svenskarna så blir hela Sverige ett utanförskapsområde.