2021-10-08, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeBeeMo
Jag sköt pansarskott i lumpen. Det smäller så in i helvete och måste isåfall vara målsökande för att träffa. Det är osannolikt. Men jag tror på kraftigt pansarbrytande vapen från skåpbil i närheten av företaget ”Trykta”
Därifrån är det rak kulbana till olycksplatsen. Ett sådant vapen kan då användas och siktas in på bilarna som åker före och invänta till polisbilen är i skottlinjen vilket den är i flera sekunder eftersom polisbilen åker in i kulbanan och sedan åker ur den från samma håll den åker in. Rak fri sikt 4-500 meter tar en halv sekund med höghastighetskula.

Nja... Jag sköt också pansarskott i lumpen. Jag var faktiskt ganska duktig på det. Vi övade på allt från stillastående mål till att träffa pansarvagnar i full fart. (kom inte ihåg hastighet, men Leopard 2s maxhastighet är lätt att kolla upp). Var faktiskt så duktig så att jag fick skjuta skarpa på olika mål på uppvisning som försvaret hade.
Detta var iofs ett bra tag sedan så det var den äldre typen av pansarskott med kross sikte. Inte som dagens pansarskott har. Vet inte om det är lättare eller inte, men du måste ju fortfarande kompensera för hastighet lika mycket oavsett sikte.

Med det sagt, det går absolut att träffa en bil i hög hastighet och du iaf är snett framifrån eller mer rakt framifrån. Från sidan blir det satans svårt, även för min del när jag var i mitt esse.

Ett pansarskott lämnar dessutom inte krutrester på det sätt som påstås av vissa här.

Ja, det är möjligt att träffa med pansarskott, men att träffa från sidan, då ska du nog vara en av de bästa skyttarna i världen om du ska klara av att träffa från sidan i över 100 km/h. Så, orealistiskt.
Är det snett framifrån. Absolut, det går, men du måste vara en sjukt bra skytt.
Är det trovärdigt? Inte det minsta!
Citera
2021-10-08, 08:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Epstein hade för mycket koll på vem som gökat med underåriga. Clinton med flera.
Så, han fick ett brutalt slut

Vilks tror jag blev påskjuten av en bil som låg i högerfilen och var beredd med typ en AK-47.
Omöjligt missa på 10 meter. Islamisterna har resurser så det räcker. Finns ju några i landet numera.
Enligt vad som skrivits i tidningarna så har olyckan bevittnats av flera vittnen, och i sånt fall borde ju eventuella eldstrider à la James Bond ha setts också…
Citera
2021-10-08, 08:52
Medlem
Svettiga-babbars avatar
Det spelar ingen roll om polisen är inblandad eller inte.
Svenska polisen / staten har INGEN chans att skydda Vilks mot det monstruösa hotet han har emot sig.
Det man borde ha gjort var att flytta Vilks till någon hemlig ö i Söderhavet.
Hans liv i Sverige var DÖMT att sluta på det här sättet.
Ju fortare vi INSER att ISLAM och MUSLIMERNA vill döda oss, desto bättre.
Citera
2021-10-08, 08:53
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Enligt vad som skrivits i tidningarna så har olyckan bevittnats av flera vittnen, och i sånt fall borde ju eventuella eldstrider à la James Bond ha setts också…

Har det skjutits inifrån en skåpbil lär ingen sett något. Räcker bakdörrarna är öppna 20 cm.

Glöm inte att automatvapen användes i Köpenhamn. Vilks undkom. 2 dog, AK-47 hade islamisterna.
Citera
2021-10-08, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTFO-Foreigner
Påminner om Epsteins död.
Alla vakter låg och sov, alla videokameror gick sönder/slutade fungera.

Det är så mycket fuffens involverat i detta, Lars Vilks och de två poliserna blev mördade råder inga större tvivel om saken. Hur det gick till får vi fortsätta spekulera om men att tre människor avled, vem vet man kanske t.o.m. provade tillvägagångsmetoden på de tre ungdomar som avled i en bilolycka ett par dagar tidigare, de som skulle åka och titta på Kalmar-Aik.
Jämför du Vilks rondellhundar med Epstein och folket som besökt hans pedofil-ö? Tänker du att Vilks är värd en hel infiltrations-grupp samt lönnmördare med KGB utbildning?
Nja ni drar saker lite väl långt på fb nu för tiden...
Citera
2021-10-08, 09:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Dom blir inte fyra km efter av en lastbil som kör om. De blir inte längre efter än att de är ikapp på nolltid om de trycker plattan i mattan. Vilket de ju har tillstånd att göra. Hade de velat ligga nära så hade de gjort det.
Hade en omkörande lastbil legat i vänsterfil i km efter km så borde de anat ugglor i mossen och absolut dragit blåljus.
Eller helt enkelt meddelat den andra bilen att de ligger efter

Varför hitta på förklaringar till att det osannolika hänt.
Sannolikare är att det inte satsat på att ligga nära. Taktik eller misstag.

Absolut, men jag menar mer att sinka en följebil är sannolikt inte särskilt svårt om man vill det. Vi har ju alla på motorväg hamnat bakom ex en långtradare som skall om en annan långtradare i ett begynnande uppförslut som tagit mycket lång tid innan den är om. Kör du då bakom 90 km/h max som lastbilarna och den främre bilen 160 km/h (enl utsago) så är mellanskillnaden 70 km/h. Det i sin tur gör 19,5m per sekund i ökad distans. Låt säga att den långsamma omkörningen tar 45 sekunder så är det 877,5 meters ökat avstånd, utöver det som redan var före omkörningen, därmed har man nog skapat någon km lucka i vart fall och då strax för en lång kurva och sikten är därmed borta. Det är en enkel metod att hänga av en följebil om man bara har planerat det väl. Med detta skrivet inte alls det mest sannolika men det är ännu oändligt många obesvarade frågor, frågetecken de måste räta ut. Ex varför följebilen inte såg något alls.
Citera
2021-10-08, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomaaa
Jämför du Vilks rondellhundar med Epstein och folket som besökt hans pedofil-ö? Tänker du att Vilks är värd en hel infiltrations-grupp samt lönnmördare med KGB utbildning?
Nja ni drar saker lite väl långt på fb nu för tiden...
Du befiiner dig i gruppen "Konspirationer och alternativa teorier" så vad hade du väntat dig?
Citera
2021-10-08, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Han är väl inte körd till Karolinska?
Med tanke på att det rör sig "en mystisk man" i läkarrock där...

Vad syftar du på nu?

Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Är det verkligen en säkerhetsrutin att den beskyddade personen inte får sitta på framsätet?

Jag hoppas det i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av GTFO-Foreigner
Påminner om Epsteins död.
Alla vakter låg och sov, alla videokameror gick sönder/slutade fungera.

Det är så mycket fuffens involverat i detta, Lars Vilks och de två poliserna blev mördade råder inga större tvivel om saken. Hur det gick till får vi fortsätta spekulera om men att tre människor avled, vem vet man kanske t.o.m. provade tillvägagångsmetoden på de tre ungdomar som avled i en bilolycka ett par dagar tidigare, de som skulle åka och titta på Kalmar-Aik.

Vilken olycka syftar du på? Hittar ingen tråd i ämnet.
Citera
2021-10-08, 09:31
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Vad syftar du på nu?

Jag hoppas det i alla fall.

Vilken olycka syftar du på? Hittar ingen tråd i ämnet.
Var väl den här och det var två veckor innan.
(FB) Frontalkrock på väg 31 – flera skadade, tre avlidna (2021-09-23)
Citera
2021-10-08, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Du befiiner dig i gruppen "Konspirationer och alternativa teorier" så vad hade du väntat dig?
Korrekt men någon sorts nivå borde man kunna förvänta sig...
Citera
2021-10-08, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Ok
Det flesta av de bilar jag kört har varit diesel pga. Nm, styrka
Är det klarlagt att detta är en super charged V8 bensinare?
Hittade denna om Land Rovers Första Vettiga egen tillverkade:https://www.youtube.com/watch?v=qtY1JvD3kdg

Jag vet bara att tittar man på slalomkörningen i videon ser man kraftigt svängande bil. Låt er inte luras av att de använder förstärkningar och specialglas det gör alla. Toppfarten blir kraftigt lidande. Jag vill då inte styra en sån i 200 knutar om jag inte blir beskjuten förstås. De är dessutom riktigt svåra för räddningstjänsten att öppna därför finns escape hatches

Jo det verkar ha varit en bensin V6 som sagt. De bytte tydligen till bensin V8 på 375 hk först 2019.
Toppfarten 2016 var ändå angiven till 250. Nästan märkligt med en V6 som borde vara mappad för Max vrid. Som ändå bara är typ 450 nm. Måste erkänna att det känns en aning lite för över 4 t. Lite förvånad att de inte körde med den diesel V8 RR ändå har med enormt vrid. De har en diesel V6 också men den har för lite hk även om även den borde kunna mappas.

Det cirkulerar en video på en oberoende slalomtest från typ 2003 med den gamla modellen där de jämför med en vanlig RR och där såg det vingligt ut där den lyfte lite på ett hjul innan antisladd tog ner den.
I reklamfilmen ser det betydligt bättre ut. Men det är ju en reklamfilm….

En sak jag noterade i den gamla filmen var bensintanken var av samma typ som i helikoptrar. Kanske därför de ändå valt bensin före diesel.
Men i denna olycka måste ju även den tanken ha skadats. Land Rover kanske omprövar en del efter denna olycka.
Citera
2021-10-08, 09:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Har det skjutits inifrån en skåpbil lär ingen sett något. Räcker bakdörrarna är öppna 20 cm.

Glöm inte att automatvapen användes i Köpenhamn. Vilks undkom. 2 dog, AK-47 hade islamisterna.

OK, jag har bara lite svårt att se vitsen med att riskera livet genom att skjuta genom bakdörren på en skåpbil i hög hastighet mot ett bepansrat fordon som knappt lär ta skada av sådan eld. Att kalkylera med att de skulle distrahera föraren så han kör av vägen och frontade en lastbil känns än mer långsökt, och att tima det så inga andra fordon låg bakom och kunde se eller höra något låter också minst sagt som mer tur än skicklighet men jag kan givetvis inte motbevisa sådana teorier..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in