Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Ärligt talat så skiter jag i din åsikt.16-19 åringarna har för övrigt inte pluggat på distans under hela perioden. Sedan har de garanterat inte avstått från andra sociala aktiviteter. "Överskottsblodprover" ja. Vet du ens vad och varför man gjort dessa blodprover? Nu vaccinerar Sverige från 12 år och uppåt. Du tycker det är dumt att "chansa" med vaccinet och istället utsätta barnet för viruset - oklart varför. Kan lova dig att andra föräldrar drar rakt motsatt slutsats.
Haha "
Ärligt talat så skiter jag i din åsikt" betyder slut på argument.
Tur att hela världen struntade i din och inte stängde skolor m.m
"
16-19 åringarna har för övrigt inte pluggat på distans under hela perioden"
Nej ok 90% av perioden + idrottsförbud men du kan då förklara hur dom har högre nivåer än högstadiebarnen som pluggade 0% på distans OCH fick träna lagidrott under hela perioden. Kan det vara för att yngre barn smittas lätt men smittar vidare sämre kanske precis som forskningen säger?
"
Du tycker det är dumt att "chansa" med vaccinet och istället utsätta barnet för viruset - oklart varför"
Nej det är inte oklart, jag vaccinerar inte mina barn mot säsongsinfluensan heller av samma anledning.
Risken att drabbas svårt är mikroskopisk för barn och vi behöver veta mer om långtidseffekterna av mRNA-vaccinerna. som sagt vaccinen är troligtvis säkra men glöm inte att normalt tar det uppåt ett decennium för att framställa ett vaccin precis av den anledningen, långtidseffekter.
"
Kan lova dig att andra föräldrar drar rakt motsatt slutsats"
Lovar du? va bra jag har inget emot att andra gör sitt val men denna kommentar ska utvärderas om ett par månader