2021-10-07, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Så länge det inte är namn och efternamn personnummer, ip-nummer, specifik hemadress, regnummer etc, då borde det inte bara några problem.

Mitt inlägg innehåller inget av det.

Så du är alltså för att man ska få forska i folks identiteter. Tråkigt för dig att det inte är tillåtet då.
2021-10-07, 18:21
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jo, du spekulerade i identiteten genom att ange arbetsplats.

Nej, det går inte att identifiera användaren enbart på den kommentaren, men som oupphörligt påtalats för dig så krävs det inte att man identifierar en användare exakt för att det ska vara 1.06.

Det identifierar fortfarande inte den användaren. Och det finns inga risker att den användaren identifieras. Det är omöjligt med andra ord.
2021-10-07, 18:21
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Så du är alltså för att man ska få forska i folks identiteter. Tråkigt för dig att det inte är tillåtet då.

Jag forskade inte i någons identitet.
2021-10-07, 18:23
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Det identifierar fortfarande inte den användaren. Och det finns inga risker att den användaren identifieras. Det är omöjligt med andra ord.

Det behövs som sagt inte att användaren identifieras. När ska du förstå det?

Och, jo, du har med kommentaren snävat in urvalet så att användaren på ett enklare sätt skulle kunna identifieras.
2021-10-07, 18:25
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Det behövs som sagt inte att användaren identifieras. När ska du förstå det?

Och, jo, du har med kommentaren snävat in urvalet så att användaren på ett enklare sätt skulle kunna identifieras.

Det stämmer inte, eftersom användaren inte går att identifiera och den användaren löper ingen risk att kunna identifieras heller.

Du får gärna förklara hur det skulle kunna genomföras i så fall.
2021-10-07, 18:27
Medlem
Citat:
Jag forskade inte i någons identitet.

Citat:
Börjar det bli svettigt i källaren hos MUST?

Det var väl precis det du gjorde, om du nu inte menar att det var ett påstående?
2021-10-07, 18:28
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Det stämmer inte, eftersom användaren inte går att identifiera och den användaren löper ingen risk att kunna identifieras heller.

Enkelt. Du har gjort det enklare för en identifiering av användaren genom att snäva in urvalet genom att ange arbetsplats.
2021-10-07, 18:30
Medlem
Citat:

Genom att du skriver fler inlägg som handlar om den andra användaren.
2021-10-07, 18:35
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Det var väl precis det du gjorde, om du nu inte menar att det var ett påstående?

Det kanske var en allmän fråga? Med tanke på de nya avslöjanden? Skrev jag: "du användare x sitter i MUST källarlokal, och skriver från den här adressen Julmustgatan 69F"?

Eller skrev jag endast: "Börjar det bli svettigt i källaren hos MUST" ?
Senast redigerad av Mongoprofeten 2021-10-07 kl. 18:49.
2021-10-07, 18:36
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Enkelt. Du har gjort det enklare för en identifiering av användaren genom att snäva in urvalet genom att ange arbetsplats.

Det har jag inte gjort alls. Det är omöjligt att spåra den användaren, och risken är obefintlig att den användaren spåras.

Jag upprepar igen, det är helt omöjligt med andra ord.

Du har fortfarande förklarat tillvägagångssättet, eftersom det inte går att spåra den användaren baserat på mitt inlägg i trådstarten.
Senast redigerad av Mongoprofeten 2021-10-07 kl. 18:43.
2021-10-07, 18:41
Medlem
Citat:
Det har jag inte gjort alls. Det är omöjligt att spåra den användaren, och risken är obefintlig att den användaren spåras.

Jag upprepar igen, det är helt omöjligt med andra ord.

Du har fortfarande förklarat tillvägagångssättet.

Jo, om alla har rätt att skriva sådana inlägg så kommer folk att lägga ut saker så att personer kan outas. Därför måste man även ta bort ditt lilla inlägg. Och en varning bra så att du inte ställer till med något mera. Ta det som en varning. Det är vad det var.
2021-10-07, 18:42
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Jo, om alla har rätt att skriva sådana inlägg så kommer folk att lägga ut saker så att personer kan outas. Därför måste man även ta bort ditt lilla inlägg. Och en varning bra så att du inte ställer till med något mera. Ta det som en varning. Det är vad det var.

Det är oväsentligt vad folk skulle kunna göra i hypotetiska scenarion, den här tråden handlar om min kommentar i den här trådstarten, som inte bröt mot 1.06.
Senast redigerad av Mongoprofeten 2021-10-07 kl. 18:45.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in