Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Jag kan inte förstå hur du kan göra den tolkningen. Covid19 är bevisligen farligt för människor. Vi har haft 15 tusen döda och över 70 tusen på sjukhus. Detta trots åtgärder som distansjobb m.m. Man kan ju lätt föreställa sig hur det hade sett ut, utan åtgärder. Givetvis är vaccin vägen ut ur detta elände. Varför är du så pro för nedsmittning, men så fullständigt emot vaccin? Obegripligt enligt mig, då risk/reward nyttan är 1000:1 till vaccinets fördel. Jag kan förstå att en orolig mamma bryr sig om sin 12-åring, men hur kan du vara så säker på att 12-åringen har bättre risk/reward förutsättningar vad gäller vaccin kontra sjukdom? Du tror inte det finns föräldrar som är oroliga för att antingen deras barn eller de själva skulle bli allvarligt sjuka om de drabbas av Covid19?? Inte minst gäller ju det olika former av långtidseffekter. Jag känner många som blivit svårt sjuka i covid19. Jag kände även två som har dött, visserligen äldre, så de räknas väl inte enligt dig, men JAG tycker det är grymt tragiskt. Däremot känner jag ingen som drabbats av en allvarlig biverkning efter vaccination. Gör du det?
Tyvärr Imbilden jag har följt denna tråd länge och för din del handlar det om bara dig.
Du fuskade till och med till dig dos nummer två genom att låtsas ta dos ett igen, där någonstans förstod jag vad du går för.
Nu skriver du om att alla ska ha dos tre vilket handlar om att du fuskade till dig dos två med tätt intervall och tidigt (aztra dessutom). Nu har du läst att det kanske inte var så smart så nu vill du fylla på.
Infon om rs-viruset du fick ignorerade du totalt trots att det redan är långt fler barn inlagda pga det än covid för du vet att vuxna inte drabbas hårt av det.
Jag är inte mot vaccin och är själv vaccinerad
när det vart min tur.
En tredje dos till alla äldre som vill är helt ok.
Däremot är jag tex oerhört tveksam till att vaccinera barn som löper en mikroskopiskt liten risk att drabbas av svår sjukdom för att eventuellt rädda några av dom äldre.
Alla kommer få Covid förr eller senare. Acceptera det och ta din spruta tre om du vill men sluta skriva att vi ska vaccinera barn, vänta med att öppna upp och allt vad kräver.
Den stora majoriteten även dom äldre är väl insatta med riskerna men ändå nöjda med att vi öppnar upp nu.