Citat:
Ursprungligen postat av
Alwaysright
Gisses!!!!
Detta upplägg känns som en historia för sig! Ebba’s morsa skall vittna plus halva invånarantalet i bygden! Får man ha popcorn i rättssalen för detta kommer bli en show av guds nåde! Vilken cirkus de har dragit igång. Privatpersonen Esbjörn klarar sig nog men Ebba som officiell person kommer att få löpa gatlopp. Detta blir förödande när allt spelas upp i rättssalen!
Gammal gubbe känner sig övertalad o överkörd och åker på storstryk i rätten. Går ut gråtandes på trappan inför tv-kamerorna och förklarar halsstarrigt ”hon tjatade och tjatade, jag ville aldrig sälja, hon körde över mig och jag tittade för djupt i uringningen istf att läsa kontraktet…”.Allt annat kommer vara ovidkommande!
Hur i h-e kunde Ebba låta det gå så här fel. Hon är tokkörd även om hon har rätt i sak. Allt skall dissekeras under en vecka för öppen ridå. Varför förlikades hon inte. Detta måste vara sämsta möjliga utväg!
Ebba tror att hon är odödlig och struntar i allt bara hon får denna fina strandtomt, finns inte dess like att hitta i Uppsala regionen till detta reapris.
Hon struntar fullständigt i att KD rasar som ett sänke, för Ebba kommer att kliva av jobbet som partiledare, sen vidare till näringslivet.
Därefter levde Ebba lycklig alla sina dar i sitt drömhus, att KD får ta smällen och inte hon själv bryr hon sej inte ett skvatt om!