2021-10-07, 16:06
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WestleyRichards
Du baserar alltså din uppgift på något som en notorisk lögnare som inte var på plats påstår.

Han borde ha varit på plats om han hade brytt sig om sin klient.

Nu orkade han inte ens koppla upp sig via teams.
Nu är du orättvis, Binninge är en advokat med högt anseende, han hinner inte bistå alla sina klienter personligen.
Visst ja!
  1. Han är inte advokat.
  2. Han har lågt anseende.
  3. Detta var han enda åtagande.
  4. Han missade även det.
  5. Ebba är partiledare och sitter i Riksdagen, hon tog sig tid att deltaga.
  6. Ebbas advokat är en riktig advokat, hon hann också deltaga.
2021-10-07, 16:06
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Har du verifierat ditt påstående?

Hälften av din story har du ju fått reviderade pga lögn, vad säger att detta påståendet är sant?
Det enda jag reviderat är att jag trodde Binninge var uppkopplad på Teams när han satt å väntade på att mötet skulle komma till stånd. Det rätta var att han hade bokat tid för en timme och aldrig loggade in då mötet aldrig blev av.

Precis som att en revision skulle vara något som ska räknas som ett minus när det är ett stort + att man har förmåga att ändra sig och inte envist hävdar det felaktiga av nån slags idiotisk prestige. Ja ja efter sig själv känner man andra heter det ju! I er värld där ljugs det konstant och så skall det vara bara man inte blir påkommen. Det är den stora skillnaden mellan en ärbar man och en förljugen krake.

Det är ju en sådan bagatell så det inte ens går att klassa som en petitess och det är det enda någonsin ni har mot mig som jag angett fel och det pga ett missförstånd och inte något avsiktligt förvrängt. Skitlöjligt av er å försöka få till en höna av en fjäder men visst fortsätt så för ni avslöjar er så för de som bara läser å inte skriver.
Senast redigerad av kubun 2021-10-07 kl. 16:09.
2021-10-07, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Vem ska lastas om inte Esbjörn? Han är rättsförmögen och borde därmed kunnat sätta stopp för Binninges bravader i media om han velat. Han har själv uttalat sig mindre smickrande och eldat på smutskastningen.
Helt ärligt så uppträder inte Esbjörn som att han är rättsförmögen som du uttrycker det. Helt ärligt så är hans intervjuer knappt sammanhängande, släpande röst. Menar du att en skärpt farbror skulle snurra iväg om månsken vid kontraktsskrivningen?

Då tycker du att det här är okej också? Hon fick ju en fråga och godkände att personen kom åt hennes konto. Är inte hon också rättsförmögen?
https://www.expressen.se/gt/krim/aldre-kvinna-bedragen--pa-tiotusentals-kronor/

Citat:
Klart att det är Ebbas plan att fullfölja köpet. Vem lägger ner massa tid och pengar på att köpa en fastighet i akt och mening att bo där med sina barn, för att i andra sekunden bara strunta i allt för att säljaren har ångrat sig? Speciellt som om området inte erbjuder några alternativ. Esbjörn med ombud har inte medverkat till att komma överens och ja, det är deras huvudvärk att göra så, inte Ebbas.
Varför har hon ens gjort sken av något annat, du fattar väl att hon lägger ut dimridåer hela tiden för att dölja alla inte moraliskt korrekta saker hon gjort här. Hon är extremt offensiv, kall och beräknande. Sen att hennes förtal sprängde henne hårdare än bombaren på Drottninggatan må vara hänt.

Citat:
Jag tvivlar starkt på att du i Ebbas situation hade tackat ja direkt. De där 1,5 miljonerna, vad ska de täcka? De täcker inte den smutskastning hon blivit utsatt för, de täcker inte prishöjningen i området och framför allt, det finns inga alternativbostäder i området. Att bo någon annanstans löser inte hennes önskningar om hur den delade vårdnaden ska fungera. När alla dina utgifter är ihopräknade, vad har du då kvar av de där 750 000? Jepp, hon får betala skatt på det där och det är nog inte vinstskatt på 22% som gäller där, utan räknas som inkomst skulle jag tro.
Glömde att 750 tusen är småpengar för vissa. Speciellt som världen var upp och ner med Ebba Buschs handpenning för er i början av tråden, gällande hans återbetalning eller ej. Är 750 tusen skit så borde 390 tusen också vara skit i samma affär.

Citat:
Nej, att tacka ja löser ingenting. En rättegång kan ge henne upprättelse, helt eller delvis.
Ebba Busch kommer aldrig att gå moraliskt vinnande ur det här men det skiter hon högaktningsfullt i, hon kör med en Trump retorik och hennes blåbruna väljare köper den rakt av, det man dock kommer att se framöver är att historiskt trogna KD väljare kommer att vända sig till andra partier och ersättas av SD-light väljare, såna som är SD men inte riktigt vågar stå för det, då är KD en easy out för dom nu.
2021-10-07, 16:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Runkas
OjOJ! tror visst sektledaren i BPFC blir lite kinkig när någon misstror sektens överste kucku Binninge. Det högst sannolika är att din idol Binninge tyvärr fortfarande håller i taktpinnen lite sådär lagom i bakgrunden, ringer å skvallrar för Expressen så fort något händer i tvisten osv, som det stora hjon han är!! Dessutom är din idol Binninge i allra högsta grad intressant för den diskussion som förs här, då ansvaret för detta haveri till husaffär till största delen beror på din idol Binninges katastrofala jobb som ombud för Esbjörn....
Du misstar dig.
Igen.

Jag skiter i Binninge, Majkgård, Katrin, Matz och allt vad de heter. Om det är någon jag bryr mig om så är det den försvagade, funktionsnedsatta och ensamme åldringen Esbjörn.

Du i din tur bryr dig om den unga, rappa, drivna och förslagna Ebba med influencer-följe.

Att du menar att Ebba är vit som snö i denna affär är patetiskt och vittnar om en osund villkorslös beundran.
2021-10-07, 16:56
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Du misstar dig.
Igen.

Jag skiter i Binninge, Majkgård, Katrin, Matz och allt vad de heter. Om det är någon jag bryr mig om så är det den försvagade, funktionsnedsatta och ensamme åldringen Esbjörn.

Du i din tur bryr dig om den unga, rappa, drivna och förslagna Ebba med influencer-följe.

Att du menar att Ebba är vit som snö i denna affär är patetiskt och vittnar om en osund villkorslös beundran.

Att du skiter i Binninge, Majkgård, Matz och allt vad de heter gör de inte mindre relevanta för vad som har hänt.

De är ju i högsta grad delaktiga aktörer som har uttalat sig i media och som har varit drivande, utan deras medverkande så hade denna affären varit löst för länge sedan.
2021-10-07, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Känns inte moget att börja varje morgon med ett inlägg om sekter, du får nog sova med foliehatt i fortsättningen.

Att bunta ihop sina motståndare är ett känt knep då det är lättare att avfärda dem på så sätt och sätta ett epitet på dem.

Problemet är att denna tråden domineras av personer som är rädda för vad som skulle hända med sveriges fastighetsmarknad om Esbjörns ånger skulle bli ett giltigt skäl att kliva av en affär.

Mot oss står ett udda gäng som drivs av sitt hat.

Jag förstår. Du tycker att dina inlägg är superkloka, samhällsbärande och borde hållas för heliga.
Som du borde förstå så delar jag inte denna uppfattning.

Jag tycker att du är grund och att du har svårt att överblicka vilka konsekvenser det hade haft för samhället om alla varit så grunda.

Till syvende och sist handlar denna historia om ett mycket ojämnt styrke- och maktföhållande där den starkare uppenbarligen är helt ovetande om det, alternativt skiter i det. Därför kan hon utan problem trampa på en svagare med alla medel hon har och kan komma på. Hon vill trots allt ha något av honom som han förvägrar henne, så hon har ett vattentätt alibi - sin egen girighet. I själ och hjärta är hon därför oskyldig.

En liten grupp på Flashback skapar istället teorier om sekter och sektledare där medlemmarna tillsammans bestämt sig för att sno Esbjörn på pengar och hus och driver en agenda rakt emot hans vilja och intressen. Att denna teori inte har någon substans mer än i deras egen fantasi och att det inte finns någon som bekräftar den, bekymrar inte. Funktionen av konspirationsteorin är för viktig - att legitimera att en kristen partiledare med influencer-följe beter sig som ett svin mot en ensam försvagad och kognitivt funktionshindrad ålderstigen man.
2021-10-07, 17:00
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Jag har en teori!
Esbjörn lämnade mötet, eftersom han trodde att Binninge personligen skulle ha närvarat, han var inte nöjd med att Binninge endast närvarade via telefon.
Ledsagaren var med, men eftersom Esbjörn lämnade, så han denne inte presentera sig.

Vi kan nog vara överens om att Binninge på något sätt klantade till det, annars så skulle han inte vara så mån om att använda Kubun för att sprida en lögn om vad som verkligen hände.
2021-10-07, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Som sagts tidigare här, Esbjörn kom till mötet med s.k. ledsagaren, de åkte i samma bil till mötet och de lämnade det tänkta mötet tillsammans i samma bil.
Allt annat är lögner, vilka ni KD:are här inne verkar ha gott om, men det ska ju passa in i er agenda här på fb, så jag förstår varför ni ljuger eller förvränger sanningen.
Fast det står inte att de kom till mötet... Media skriver att HAN lämnade mötet. Inte "de", eller "han och hon" eller "Esbjörn och ledsagaren" utan just HAN. Vem har i så fall läckt felaktiga uppgifter till media?
Att de åkta samma bil betyder inget. Jag kan samåka med personer jag inte ser på hela dagen då vi jobbar på olika avdelningar. Men vi kommer och åker i samma bil.
Det är i sig lika allmänt ointressant som att det kan regna i både småland och dalsland samtidigt.
2021-10-07, 17:04
Bannlyst
Citat:
Att du skiter i Binninge, Majkgård, Matz och allt vad de heter gör de inte mindre relevanta för vad som har hänt.

De är ju i högsta grad delaktiga aktörer som har uttalat sig i media och som har varit drivande, utan deras medverkande så hade denna affären varit löst för länge sedan.

Löst hade den kanske varit. Frågan är dock om den hade varit löst på ett för Esbjörn tillfredsställande sätt.

Jag tror att efter att Ebba väl hade lyckats pressa Esbjörn till underskriften och slagit klorna i hans hus, har hon inte haft en tanke på att släppa taget om det. Det är hon alldeles för hagalen och envis för i, kombination med att hon skiter i Esbjörn och hur han upplevde affären.
Senast redigerad av Krmkr 2021-10-07 kl. 17:31.
2021-10-07, 17:06
Medlem
Citat:
Jag förstår. Du tycker att dina inlägg är superkloka, samhällsbärande och borde hållas för heliga.
Som du borde förstå så delar jag inte denna uppfattning.

Jag tycker att du är grund och att du har svårt att överblicka vilka konsekvenser det hade haft för samhället om alla varit så grunda.

Till syvende och sist handlar denna historia om ett mycket ojämnt styrke- och maktföhållande där den starkare uppenbarligen är helt ovetande om det, alternativt skiter i det. Därför kan hon utan problem trampa på en svagare med alla medel hon har och kan komma på. Hon vill trots allt ha något av honom som han förvägrar henne, så hon har ett vattentätt alibi - sin egen girighet. I själ och hjärta är hon därför oskyldig.

En liten grupp på Flashback skapar istället teorier om sekter och sektledare där medlemmarna tillsammans bestämt sig för att sno Esbjörn på pengar och hus och driver en agenda rakt emot hans vilja och intressen. Att denna teori inte har någon substans mer än i deras egen fantasi och att det inte finns någon som bekräftar den, bekymrar inte. Funktionen av konspirationsteorin är för viktig - att legitimera att en kristen partiledare med influencer-följe beter sig som ett svin mot en ensam försvagad och kognitivt funktionshindrad ålderstigen man.

Det är obegripligt att du lyckas få in "ojämna styrekförhållande" i något så trivialt som en husaffär.
Det sker årligen en kopiös massa husaffärer i sverige. Absoluta merparten av dessa går alldeles utmärkt - oavsett förhållandet mellan köpare och säljare - till stor del tack vara att jordabalken tar höjd för just sådant. Inför lagen är vi alla lika (nåja i de delta fall).
Det sorgliga är att du i varje inlägg så totalt gör ner Esbjörn. Du verkligen trycker ner honom i skorna och spottar på det lilla som sticker upp. Du har kallat honom döv, blind dement, egendomlig!?! och nu fyller du på med svag och viljelös. Sällan har jag sett en person så totalt desavouera en annan människas värdighet.
Med vänner som dig behöver Esbjörn inga ovänner...
2021-10-07, 17:09
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Löst hade den kanske varit. Frågan är dock om den hade varit löst på ett för Esbjörn tillfredsställande sätt.

Jag tror att efter att Ebba väl hade lyckats pressa Esbjörn till underskriften och slagit klorna i Esbjörn, har hon inte haft en tanke på att släppa huset. Det är hon alldeles för hagalen och envis för i, kombination med att hon skiter i Esbjörn och hur han upplevde affären.
På vilket sätt löses det bättre nu?
Nu hägrar en rättegång, där han förlorar både hus och en jävla massa pengar.
Detta krånglande, kommer att kosta honom hundratusentals kronor, till ingen nytta.
2021-10-07, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Det är obegripligt att du lyckas få in "ojämna styrekförhållande" i något så trivialt som en husaffär.
Det sker årligen en kopiös massa husaffärer i sverige. Absoluta merparten av dessa går alldeles utmärkt - oavsett förhållandet mellan köpare och säljare - till stor del tack vara att jordabalken tar höjd för just sådant. Inför lagen är vi alla lika (nåja i de delta fall).
Det sorgliga är att du i varje inlägg så totalt gör ner Esbjörn. Du verkligen trycker ner honom i skorna och spottar på det lilla som sticker upp. Du har kallat honom döv, blind dement, egendomlig!?! och nu fyller du på med svag och viljelös. Sällan har jag sett en person så totalt desavouera en annan människas värdighet.
Med vänner som dig behöver Esbjörn inga ovänner...
Din vana trogen hasplar du ur dig en massa om mig som jag inte har skrivit. Där skiljer du dig inte särskilt mycket från hur du skriver om den här affären, där du hittar på saker som inte är sanna om olika aktörer och blundar för saker som är fakta. Så beter sig en sann konspirationsteoretiker.

Ett alternativ är att du kanske är förvirrad och har ett mycket dåligt minne. Då ska jag inte hålla dig lika ansvarig för den gallimatias som du strör runt alla som inte smeker dig medhårs.

Du förstår, det finns människor som tar hänsyn till de mindre kognitivt bemedlade, istället för att utnyttja dem, något som både Ebba och några i tråden borde lära sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in