2021-10-07, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BatikFarbror
Tusan vad inavlad man måste vara för att ha så många fingrar

Letat lite.
Som det ser ut rör det sig om 3 personer år 2019 som omkommit på 120-väg. Oklart exakt vilken typ av olycka/olyckor.
Citera
2021-10-07, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HLM28100
I TV4, sades det att följebilen kom fram efter c:a 4 min, körde upp genom bilkön i mitten. Det måste ha varit någon som blev intervjuad i något inslag. Har INTE själv hör detta.

Men RAKEL har väl realtidsloggning av alla fordon. Om det bara är vid utryckning eller konstant vet jag inte. Kan man inte begära ut loggfilen eller det är hemligstämplad.

Trafikverket skall väl göra en platsutredning om man får för Polisen som har minst 2 utredningar gällande detta.

Vi får aldrig vet hela sanningen, som någon tidigare nämnde. Det finns såå många utredningar hamnar långt bort från folket. Det vi kan hoppas på är att någon "läcker" lite info. Problemet är att veta vad som är sant eller inte.

KvP/Expressen uppger:

”I ekipaget som eskorterade Lars Vilks ingick två bilar från polisens personskyddsgrupp: olycksbilen och en följebil. Följebilen färdades på avstånd från olycksbilen, hur stort detta avstånd var är är dock okänt. Enligt polisen såg poliserna i bilen inte själva olyckan, utan de kom till platsen strax efter kollisionen.
– Vi pratar om några lastbilar bakom. Vi pratar inte om mer än så, har Stefan Sintéus, chef för regionala utredningsenheten, tidigare berättat.
– De är framme direkt i anslutning till detta.”

Några brukar vara minst 3 , så kanske omkring 1 km bakom.

Kan tyckas märkligt att man inte hade visuell kontakt.

https://www.expressen.se/kvallsposten/detaljerna-som-utreds-tittar-pa-bilens-vinkel/
Publicerad 7 okt 2021 kl 13.38
Citera
2021-10-07, 17:22
Medlem
Jultrollets avatar
Påminner ännu en gång att alternativa teorier såsom attentat, beskjutningar och liknande inte ska tas i denna tråd. Vill man diskutera det finns den här tråden istället: (FB) Lars Vilks död, olycka eller mord?

Inlägg raderade och i fortsättningen kan sådana även komma att varnas.

/Moderator
Citera
2021-10-07, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Attack från drönare är inte lätt att upptäcka.

Inga vittnen verkar ha haft sin uppmärksamhet i lufthavet. Man har sällan det när man kör bil.

Om det nu är ett attentat är det i så fall från någon som kan genomföra drönarattacker, inte nån med AK4 i vägrenen.

Polisen hade folk i luften, så det borde de ha med i utredningen. Kanske att vi får veta i framtiden
Citera
2021-10-07, 17:28
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Handbromsen?
Jag menar att bara framhjulen enligt den illustrationen i så fall har bromsat.
Citera
2021-10-07, 17:29
Medlem
https://www.expressen.se/kvallsposten/detaljerna-som-utreds-tittar-pa-bilens-vinkel/
Citera
2021-10-07, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HLM28100
I TV4, sades det att följebilen kom fram efter c:a 4 min, körde upp genom bilkön i mitten. Det måste ha varit någon som blev intervjuad i något inslag. Har INTE själv hör detta.

Men RAKEL har väl realtidsloggning av alla fordon. Om det bara är vid utryckning eller konstant vet jag inte. Kan man inte begära ut loggfilen eller det är hemligstämplad.

Trafikverket skall väl göra en platsutredning om man får för Polisen som har minst 2 utredningar gällande detta.

Vi får aldrig vet hela sanningen, som någon tidigare nämnde. Det finns såå många utredningar hamnar långt bort från folket. Det vi kan hoppas på är att någon "läcker" lite info. Problemet är att veta vad som är sant eller inte.

4 minuter bakom ???

Om dom körde i 120 km/tim = 2 km/min, så blir det 8 km !

Om dom körde i 150 km/tim = 2,5 km/min , så blir det 10 km bakom !!!

Låter mycket !!! Märkligt långt efter i så fall !
Citera
2021-10-07, 17:38
Medlem
Citat:
Letat lite.
Som det ser ut rör det sig om 3 personer år 2019 som omkommit på 120-väg. Oklart exakt vilken typ av olycka/olyckor.

110 är inte motorväg? Dog två i september 2019 bara i Skåne. Dessutom angav du inte en tidsrymd…
Citera
2021-10-07, 17:40
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Den som uttalade sig hade kört ett bepansrat militärfordon i Bosnien på 90-talet.

Det är en helt annan sak än en modern bil byggd för väghållning i höga hastigheter med kolfiberarmering och avancerad luftfjädring och antisladdsystem kombinerat med diffbromsar som agerar på 300 ms som RR Sentinel
Säger du ja...
Citera
2021-10-07, 17:49
Medlem
Citat:
Ja ganska exakt så där kan man dra slutsatsen.
En fråga är varför de "drivit" så långt ut till höger först. (även om det alltså inte är mer än en filbredd på kanske 100-200m.)
Hur mycket de bromsat då.
Hur mycket hastigheten gått ner
Och sedan orsaken till den plötsliga vänstersvängen.

Jag tycker det ser ut som om de har varit i mitträcket 50-100m innan.
Typ att de har kört för fort och sedan glidit in i räcket med aktern och sedan blivit kastade tillbaka med en rotation som gjorde vinkeln brantare mot räcket så de kom över.
Citera
2021-10-07, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aleisionis
När kommer en ritning på det händelseförloppet, jag tror ligger vädligt nära sanningen. Har tittat på alla hjulspår och närmare än så här kommer jag inte. Men den viktiga frågan är egentligen, vad hände sekunderna innan, och varför fick han sladd?

https://ibb.co/yS4Smqr

Snygg! Om du vill vara hygglig så skulle du kunna prova att lägga röd färg på strecken från höger fram och bak, och gul på vänster. Då misstänker jag att vi kommer se en väldigt snarlik bild men att det är däcken på höger sida som har lämnat de tydligaste spåren.
Citera
2021-10-07, 18:14
Medlem
Cyrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle-snabb
Jag tycker det ser ut som om de har varit i mitträcket 50-100m innan.
Typ att de har kört för fort och sedan glidit in i räcket med aktern och sedan blivit kastade tillbaka med en rotation som gjorde vinkeln brantare mot räcket så de kom över.

De har inte varit i mitträcket på något annat ställe än där de for över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in