Citat:
Ursprungligen postat av
Priapus27
Alla har olika åsikter såklart. Men den sönderkommersialiserade spelmarknaden är i dagens läge bara ute efter att leverera nya produkter utan att bry sig om att de håller kvalitetsmässigt. Sedan sätter de bara in microtransactions och tjänar därav mer pengar på en sämre produkt. Spelen är inte gjorda med samma passion som förut då det mer handlade om att spelet skulle vara bra som prio 1. Man kan ha vilken subjektiv åsikt man vill om det men jag tycker att mitt resonemang håller. Jag själv hade inte problem med invandrare men jag vet att många i min generation hade det så därför tar jag upp det.
Jo att det var mer invandrare på 90-talet än tidigare är ju en objektiv sanning, så fler lär ju haft problem med gäng än innan. Några kids fick det väl bättre pga nya kompisar och annat, huruvida det vägde upp eller inte låter jag vara osagt.
Vill man ha någon sorts "objektiv syn" på vilka spel eller filmer som är bäst rent historiskt så finns det väl listor både av professionella och amatörtyckare, finns det någon konsensus om att dessa branscher producerade mest kvalitativt innehåll runt millennieskiftet så köper jag ditt resonemang, dock är det inget jag känner till.
Men huruvida barn uppväxta tidigare än så saknade dessa spel och filmer känns kanske svårare att argumentera för. Att döma av många inlägg i tråden så verkar det som att de inte alls hade så mycket dötid som du tror.