Citat:
Ursprungligen postat av
Priapus27
Jag håller inte med. Dagens ungdomar ska lära sig att ha tråkigt. De är dopaminskadade och behöver alltid underhållas av något. Samtidigt handlar allt nu om sociala medier, tiktok och annat och de har halva sin klass som inte kan svenska. Invandrargäng och skjutningar överallt, stölder, kriminalitet. 00-talisterna har det sämst av alla utan tvekan.
Ett visst mått av tråkighet ibland är säkert bra. Men den enorma tristess som barn och ungdomar ständigt fick uppleva innan internets genombrott kan inte ha varit nyttig, den tror jag var psykiskt nedbrytande.
Det är inget fel med sociala medier och jag tror att de flesta barn idag trivs i sina klasser. Invandrargäng och skjutningar är knappast något som barn i allmänhet märker av. Stölderna är knappast heller något större problem som barn lider av.
Jag tror dessutom att mobbningen i skolorna är mycket mindre idag än den var förr. Det tolereras i mindre utsträckning samtidigt som barnen får en bättre uppfostran.
Nej, jag är rätt säker på att barnen idag har det bättre än vad barnen hade det förr.