2021-10-07, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja, som sagt har jag återgett det JB sagt mig. Denna incident hoppas jag tas upp i rätten och det borde den ju för Ebba har väl hävdat att detta uteblivna mötet var den direkta orsaken till att hon stämde Esbjörn? Mäkta skumt om de undviker detta....eller hur?
Du har aldrig reflekterat över att JB är en konstant lögnare och att du sprider hans lögner vidare så det passar honom? Allt som han tidigare försökt med i detta fall varit lögner i syfte med att smutskasta motparten. Du liksom Brännström skämmer er genom att gå JBs ärenden, men det är väl ROs hela syfte, dock tar som tur inte tingsrätten någon som helst notis om eran smutskastningsstatergi.
2021-10-07, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Som sagts tidigare här, Esbjörn kom till mötet med s.k. ledsagaren, de åkte i samma bil till mötet och de lämnade det tänkta mötet tillsammans i samma bil.
Allt annat är lögner, vilka ni KD:are här inne verkar ha gott om, men det ska ju passa in i er agenda här på fb, så jag förstår varför ni ljuger eller förvränger sanningen.

Handlat mest om vad som hände vid mötet.
2021-10-07, 14:43
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Som sagts tidigare här, Esbjörn kom till mötet med s.k. ledsagaren, de åkte i samma bil till mötet och de lämnade det tänkta mötet tillsammans i samma bil.
Allt annat är lögner, vilka ni KD:are här inne verkar ha gott om, men det ska ju passa in i er agenda här på fb, så jag förstår varför ni ljuger eller förvränger sanningen.

Kubun är bara JBs nyttiga idiot som sprider hans lögner.

Om du påstår att han åkte bil tillsammans med ledsagaren så får du verifiera detta.
2021-10-07, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Faktum kvarstår: En gråtande Esbjörn utanför tinget slår allt! Ebba har ingen chans i allmänhetens ögon. Ebba som tar hem segern mot en åldring och rycker av honom hus o fett skadestånd kommer aldrig ses som en värdig segrare.

”Jag vart utsatt för en komplott och se, jag fick rätt” samtidigt som man ser en förkrossad Esbjörn i bakgrunden. Detta kan bli förödande och är väldigt osäkert hur allting går. Vore klokt att förlikas så rättegång ställs in!!
Vad Esbjörn säger i vittnesbåset kommer att rapporteras ut till allmänheten i realtid, det är vad människor kommer att basera sin åsikt på, inte att han gråter över spilld mjölk.
2021-10-07, 15:17
Avstängd
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Kubun är bara JBs nyttiga idiot som sprider hans lögner.

Om du påstår att han åkte bil tillsammans med ledsagaren så får du verifiera detta.

Om du påstår att han inte åkte bil tillsammans med ledsagaren så får du verifiera detta.

Just ja, det är ju bara s.k. motståndare till Ebba i denna tråd som måste verifiera uppgifter, sorry glömde det.
Senast redigerad av EAGLEofGOLD 2021-10-07 kl. 15:21.
2021-10-07, 15:21
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Nu har så många av er vägrat å ta min uppgift som jag erhållit direkt från Esbjörns dåvarande ombud om att flickan och han kom till mötet i samma bil så då måste nog er version av läsare betraktas som den sanna och så av ren majoritetsprincip. Bra jobbat! 👌🤯🤪

Du baserar alltså din uppgift på något som en notorisk lögnare som inte var på plats påstår.

Han borde ha varit på plats om han hade brytt sig om sin klient.

Nu orkade han inte ens koppla upp sig via teams.
2021-10-07, 15:24
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Om du påstår att han inte åkte bil tillsammans med ledsagaren så får du verifiera detta.

Just ja, det är ju bara s.k. motståndare till Ebba i denna tråd som måste verifiera uppgifter, sorry glömde det.

Väx upp snorunge.

Bevisbördan ligger hos den som påstår något.
2021-10-07, 15:28
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:

Det ligger hos den som påstår något att bevisa detta, det är inte motpartens som skall motbevisa.
2021-10-07, 15:34
Avstängd
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Väx upp snorunge.

Bevisbördan ligger hos den som påstår något.

Ja, och du påstår att Esbjörn kom ensam till mötet utan ledsagare, fram med bevis då.
Du inser inte ens hur imbecill du uppfattas när du kräver bevis men ändå inte själv behöver bevisa motsatsen.
Senast redigerad av EAGLEofGOLD 2021-10-07 kl. 15:44.
2021-10-07, 15:44
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Jag upprepar att jag anser att Ebbas ombud inte har handlat enligt god advokatsed om det är så att hon nekat en överenskommen ledsagare tillträde till mötet.

Vad som går att läsa sig till i media, så framgår det inte alls huruvida ledsagaren var på plats eller inte. Det framgår att Esbjörn var på plats och att det var en diskussion om identiteten på ledsagaren i fråga.
Så där ja, hemma igen och hela 16 st aviseringar om att jag blivit citerad och det fastän jag betat av några per telefon. Värst vad känsligt detta möte som inte blev av verkar vara. Så du har nog rätt att Ebbas advokat har brustit vad det gäller god advokatsed.

Ska tipsa Binninge om detta så han kan göra en anmälan om han nu finner att det är för honom väsentligt. Tydligen har han haft överseende med det till nu men nu när han ifrågasätts så som det här i tråden görs, om han är sanningsenlig i sin till mig återgivna berättelse, om vad som skett så kanske han finner det nödvändigt. Han har ju nog ändå med beskyllningar mot sig.
2021-10-07, 15:53
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ja, och du påstår att Esbjörn kom ensam till mötet utan ledsagare, fram med bevis då.
Du inser inte ens hur imbecill du uppfattas när du kräver bevis men ändå inte själv behöver bevisa motsatsen.

Att påstå att någon har påstått något utan att visa upp detta är bara barnsligt.

Roa dig med att leta upp detta så skall jag svara dig.
2021-10-07, 15:57
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Du också för i helvete jag har varken sagt det ena eller det andra av det du påstår. Jag har sagt att jag inte vet och endast spekulerar i just om det kan vara så att inte Ebbas advokat var informerad att ledsagaren lovats övervara mötet. jag försöker bara hjälpa Ebbas advokat till en rimlig förklaring vilket tydligen inte heller gillas.

Citat:
Skall du hjälpa Ebbas advokat till en rimlig förklaring?
Har hon bett om din hjälp eller tycker du att hon är hjälplös på något sätt?

Du får utsäkta men det liknar mer ett upplägg där du har blivit påkommen med lögner i en otrolig historia som inte överenstämmer med vad som har framkommit i media.

Den mest logiska tolkningen är att Esbjörn hade förväntat sig en ledsagare som inte fanns på plats och som inte var överenstalad med Karin och som Esbjörn hade glömt namnet på.
Jag har en teori!
Esbjörn lämnade mötet, eftersom han trodde att Binninge personligen skulle ha närvarat, han var inte nöjd med att Binninge endast närvarade via telefon.
Ledsagaren var med, men eftersom Esbjörn lämnade, så han denne inte presentera sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in