2021-09-30, 19:56
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zinovjev
Menar du att bli ställd inför rätta eller så?
Nej...

Det fattar jag att man inte blir.

Skrev """"åker dit"""", dvs att kontot blir avstängt eller liknande...
Citera
2021-09-30, 20:21
Medlem
Zinovjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Nej...

Det fattar jag att man inte blir.

Skrev """"åker dit"""", dvs att kontot blir avstängt eller liknande...
Lol men skriv det då, att "åka dit" är i alla fall för mig synonymt med att bli lagförd.

Men, vad gör det om kontot stängs av? Skapa nytt konto och testa igen...
Citera
2021-10-04, 00:39
Medlem
Donnabella666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Om man är 15 år år och gillar hasch, zombies samt gamla B-filmer som inte ens var bra när man såg dem första gången.

Hear hear !
För ca 1 år sedan el tidigare kom en rejäl försämring av netflix . Det är uruselt nu.
Citera
2021-10-07, 13:51
Medlem
dexterss avatar
Netflix höjer priserna i Sverige

Nu skall Netflix höja priset i Sverige på deras bästa abonnemang till 179:-

Nu börjar Netflix bli lite för dyrt. I alla fall om det jämförs med vad som finns på marknaden. Stor konkurrens som försöker pressa priserna. Men Netflix blir dyrare och dyrare.

Jag anser att det börjar bli lite dyrt att ha Netflix på auto-betalning månad efter månad. Tror jag skall stänga ned och bara betla någon månad då och då. Betala 179:- passerar min gräns för vad jag tycker det är värt.

Vad tycker ni? Är det bara jag som tycker priset börjar springa iväg för Netflix?

Citat:
Ursprungligen postat av Rymdstyrelsen
Basic 99kr per månad eller 1188kr per år.
Standard 129kr per månad eller 1548kr per år.
Premium 179kr per månad eller 2148kr per år.
Senast redigerad av dexters 2021-10-07 kl. 14:08.
Citera
2021-10-07, 13:54
Medlem
Daniel501s avatar
Var uppenbart att dessa tjänster börjar lågt för att sedan höja. De flesta vet inte ens om att de har rullande abonnemang kostnader.

Sen kan man väl tycka att Netflix i sig är moraliskt förkastligt;
https://files.catbox.moe/o96nnv.mp4
Citera
2021-10-07, 13:56
Medlem
Rymdstyrelsens avatar
Istället för att bara nämna deras premiumabonnemang så kanske det är vettigare att prata om att höjningen består av mellan 10 till 20kr beroende på abonnemang:

Citera
2021-10-07, 14:06
Medlem
dexterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdstyrelsen
Istället för att bara nämna deras premiumabonnemang så kanske det är vettigare att prata om att höjningen består av mellan 10 till 20kr beroende på abonnemang:

Tack, tänkte inte på de andra alternativen då jag bara använder Premium.
Citera
2021-10-07, 14:07
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dexters
Jag anser att det börjar bli lite dyrt att ha Netflix på auto-betalning månad efter månad. Tror jag skall stänga ned och bara betla någon månad då och då. Betala 179:- passerar min gräns för vad jag tycker det är värt.

Vad tycker ni? Är det bara jag som tycker priset börjar springa iväg för Netflix?

Minns när hyrfilmerna på VHS kostade 49 kr att hyra per 24 timmar. Antar att man får se Netflix ur någon form av historiskt perspektiv. Betalade vi för mycket under 80 och 90-talet eller är Netflix tjuven idag med sina 179 kr för fyra användare, 4K upplösning och ett bibliotek av filmer som är större än videobutikerna förr?

Fotnot;
Jag själv använder mig inte av Netflix´s tjänster och jag förstår inte varför någon med en smartTV som kan ladda ner och installera appar skulle göra det. Finns streaming alternativ som kostar en fraktion med betydligt större (och bättre) utbud.
Citera
2021-10-07, 14:23
Medlem
Vad är det bästa alternativet till Netlix tro?
Citera
2021-10-07, 14:27
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shutzmann
Vad är det bästa alternativet till Netlix tro?
Bästa alternativet är att skaffa Netflix premium och dela med någon. Vi är tre parter som delar på ett abonnemang. Jag tror att det går vara upp till fyra. Men allt måste ske officiellt under "vi är familj".
Citera
2021-10-07, 14:30
Medlem
RedForces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeinKampf
Minns när hyrfilmerna på VHS kostade 49 kr att hyra per 24 timmar. Antar att man får se Netflix ur någon form av historiskt perspektiv. Betalade vi för mycket under 80 och 90-talet eller är Netflix tjuven idag med sina 179 kr för fyra användare, 4K upplösning och ett bibliotek av filmer som är större än videobutikerna förr?

Fotnot;
Jag själv använder mig inte av Netflix´s tjänster och jag förstår inte varför någon med en smartTV som kan ladda ner och installera appar skulle göra det. Finns streaming alternativ som kostar en fraktion med betydligt större (och bättre) utbud.

Du har rätt i att priset kanske inte är så högt med tanke på hur mycket kvantitet man får tillgång till. Men jag skulle ändå vilja hävda att även om Netflix har många gånger fler titlar än den gamla videobutiken hade så har de ändå ett mindre bibliotek.

Jag tänker då att man rensar ut allt som man inte är intresserad av i båda och sen ser vem som har störst bibliotek. Då tror jag att den gamla videobutiken har ett större bibliotek.

För mig fungerar det bara att vara medlem på Netflix 1-2 månader och sen har jag ögnat mig igenom det jag intresserar mig för och då återvänder jag inte innan minst ett år har gått. Jag hade hellre önskat att det fanns en streaming sajt som innehöll "alla" titlar. Då hade jag kunnat betala 250 kr/mån. Nu hittar jag endast dessa typer av streaming sidor som pirat och då blir det ironiskt nog gratis.

Med det sagt så är Netflix på tok för dyrt. För att ha tillgång till videobutikens bibliotek så måste jag ha flera av dessa tjänster och då ligger på på runt tusenlappen per månad. Det blir 12 000 kr om året.

Nej tack... fuck Netflix (och de andra).
Citera
2021-10-07, 14:33
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedForce
Jag hade hellre önskat att det fanns en streaming sajt som innehöll "alla" titlar. Då hade jag kunnat betala 250 kr/mån. Nu hittar jag endast dessa typer av streaming sidor som pirat och då blir det ironiskt nog gratis.
.
Fritt taget från minnet. I Danmark finns/fanns det i somras en tjänst för 500kr/mån som inkluderade "flatrate telefon", fiber, Netflix och Spotify.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in