2021-10-07, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Vem som helst kan utge sig för att vara precis vad som helst här. Oavsett så förblir vi privatpersoner med anonyma id.
Du tror att du för tråden framåt när du i själva verket sänker den.
Du tror att du ger kalla fall mer att arbeta med, viktig info som de och alla usla poliser, enligt dig, inte kunnat få fram på 29år med betydligt mer fakta och befogenhet än vad du har.
Du anser att det är ok att kontakta människor som du ena stunden kan påstå vara traumatiserade och som inte orkar prata om detta. Dem kontaktar du med gott samvete. Du kan psykologi..... "Journalister gör ju detta- snacket" är lika "varför får inte jag skära med kniven när pappa får...." av ett litet barn.
Det märks att du har noll koll Ugglan och att ditt nick står för vishet känns ironiskt.
Du borde verkligen ta dig en lång funderare på vad du håller på med. Jag tror seriöst att om du inte är tappad bakom en vagn och påbackad ett par gånger så har du svaret på gåtan om stackars Helena och gör allt för att skydda den.

Vet inte om Ugglan medvetet sprider dessinformation men väldigt många gånger vänder hon och vrider på fakta för att stärka hennes tes alt medvetet förvilla
Citera
2021-10-07, 09:00
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
- RDY: Var bilen du såg liten eller stor?

- LoVi: Nej, det var en mindre bil.

- RDY: Så om det sitter fyra personer i den så sitter de trångt?

- LoVi: Ja, jag vet inte hur Golfen och dom är, dom är inte så stora va?

- RDY: Jasså, var det en Golf?

- LoVi: Ja, alltså det var den storleken liksom va. Det kanske var Golf det vet inte jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Legooo
Fel igen, hen tror bilen var vit. Stor skillnad. Det som är det väsentliga är att hen ansåg att bilen var liten och låg. Hen vet inte hur stor en golf är och säger att hon inte kan veta ifall den var lika stor som en golf. Självklart hade det varit intressant att få ta del av polisförhöret från 1992 att intervjua hen 29 år senare ger givetvis en osäkerhet. Berätta för mig varför du vill att det ska vara just en golf istället för att ana ugglor i mossen.

Jag har fetat två saker ovan samt även lagt in citat från RDY:s samtal med LoVi.

Skulle du kunna ge mig källor på att

1. Lovi säger "inte kan veta ifall den var lika stor som en golf"
2. Ugglan säger "att det ska vara just en golf"

Bra om du kan uppge källor så att ingen tänker om dig att hon "vänder hon och vrider på fakta för att stärka hennes tes alt medvetet förvilla"
Citera
2021-10-07, 09:01
Medlem
Citat:
Jag tycker seriöst att vi som finns här utan tunnelseende och storhetsvansinne ska fortsätta denna tråd och förbi se dem som vill förstöra den. Det blir en massa gnabb och det beror på självutnämnda experter.
Kan vi inte bara fortsätta att bolla med varandra, dela våra funderingar och hålla god ton.
Japp jag har haft en elak ton men bara emot de som förstör. Ska sluta med det också och bara besvara, kommentera, dem som är här för att seriöst spekulera Helenas försvinnande.
Hur är det med er andra, vad tror ni om spåret Cla#es och varför för eller emot? Håller ni fast vid den ni misstänkt innan Cla#es kom in i bilden? Hur tror ni att detta gått till?
Kom igen nu så gör vi ett nytt försök i väntan på svar från Kalla fall.

Sant! Jag ska börja ignorera att svara vissa som belastar tråden men felaktigheter.
Jag hoppas givetvis på Kalla fall och att dem verkligen har något konkret på Clae*s Levi*n. Det verkar onekligen som att det finns omständigheter utöver vittnesobservationer som kan knyta honom till den ljus/vita lilla bilen. Vad det kan vara vet nog bara polisen och åklagaren än så länge. Personligen har jag alltid trott att det varit flera GM inblandade jag har flera olika tänkbara scenarion.
Citera
2021-10-07, 10:12
Medlem
[quote=cleolin|77508423]Vänder mig till er som bor i Mariestad för att höra vad ni känner till om en uppgift jag har fått om att det för några veckor sedan var grävt vid och delvis på familjen Anderssons tomt? Den som lämnade uppgiften säger att det såg ut ungefär som det gör när man gräver för en vattenläcka. Det ska ha varit ganska djupt och med fyra avspärrningsbockar runt om.

Kommunen byter ledningar under marken, samt drar lite nytt.
Citera
2021-10-07, 10:14
Medlem
Undrar vart Fighter83 tog vägen?
Citera
2021-10-07, 10:24
Medlem
Citat:
Vet inte om Ugglan medvetet sprider dessinformation men väldigt många gånger vänder hon och vrider på fakta för att stärka hennes tes alt medvetet förvilla
Trist är det!
Citat:
Sant! Jag ska börja ignorera att svara vissa som belastar tråden men felaktigheter.
Jag hoppas givetvis på Kalla fall och att dem verkligen har något konkret på Clae*s Levi*n. Det verkar onekligen som att det finns omständigheter utöver vittnesobservationer som kan knyta honom till den ljus/vita lilla bilen. Vad det kan vara vet nog bara polisen och åklagaren än så länge. Personligen har jag alltid trott att det varit flera GM inblandade jag har flera olika tänkbara scenarion.
Jag känner att man vill höra mer ifrån dem. Det har gått en tid och man är nyfiken.

Jag tror detta var oplanerat att det blev just Helena. En gm lättare för tystnad Två gm arbetar snabbare och bättre Två samspelta hjärnor blir skarpare än en.
Tur eller skicklighet? Kan ju varit en inre snedvriden fix idé som verställdes av sjuk/a gm, planerat men ej på vem.
Finns många tänkbarheter med den lilla fakta vi har.
Om de var två lär de vara väldigt tighta eller en mer känslostörd med rejäl hållhake på den andra. Det har inte läckt vad vi vet på 29år.

Flera har med åren sagt sig veta. Jen#s Lunde#ll sade att det var P Ullber#g. Kräme#r ville väl indirekt peka på det med. Jag tror att det är Björ#n Wallber#g de beskyllt för att ha erkänt på fyllan. Finns säkert fler rykten om detta, folk som erkänt och liknande. Lustigt är att dessa herrar som jag nämner är alla bekanta med varandra. Kan det ligga nåt i nåt av det tro? Personligen tror jag inte på herr Ullbe#rg som många tycks göra.

Kan du tänka dig Cla#es i sällskap med någon eller hur tänker du gällande honom? Mysko gubbe tror jag. Tänk om man visste mer alltså
Senast redigerad av Bratis 2021-10-07 kl. 10:31.
Citera
2021-10-07, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AstorFlanell
Vad menar du?
Citera
2021-10-07, 10:43
Medlem
MissPeeRats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AstorFlanell

Det verkar som om hen tröttnat på att skriva i tråden på grund av mobbarna. Hoppas hen kommer tillbaka snart.
Citera
2021-10-07, 10:48
Medlem
MissPeeRats avatar
Citat:
Trist är det!

Jag känner att man vill höra mer ifrån dem. Det har gått en tid och man är nyfiken.

Jag tror detta var oplanerat att det blev just Helena. En gm lättare för tystnad Två gm arbetar snabbare och bättre Två samspelta hjärnor blir skarpare än en.
Tur eller skicklighet? Kan ju varit en inre snedvriden fix idé som verställdes av sjuk/a gm, planerat men ej på vem.
Om de var två lär de vara väldigt tighta eller en mer känslostörd med rejäl hållhake på den andra. Det har inte läckt vad vi vet på 29år.

Flera har med åren sagt sig veta. Jen#s Lunde#ll sade att det var P Ullber#g. Kräme#r ville väl indirekt peka på det med. Jag tror att det är Björ#n Wallber#g de beskyllt för att ha erkänt på fyllan. Finns säkert fler rykten om detta, folk som erkänt och liknande. Lustigt är att dessa herrar som jag nämner är alla bekanta med varandra. Kan det ligga nåt i nåt av det tro? Personligen tror jag inte på herr Ullbe#rg som många tycks göra.

Kan du tänka dig Cla#es i sällskap med någon eller hur tänker du gällande honom? Mysko gubbe tror jag. Tänk om man visste mer alltså

Det är ju lättare för två att dra in Helena snabbt i en bil. En kör och den andre har ihjäl Helena i baksätet eller också kör de henne till en lägenhet och håller henne fången tills hon dör.

Tycker det där med att skorna kastats ut talar starkt för att sakerna är placerade

Märkligt att någon erkänner ett mord ens på fyllan. Vet man vilka av dessa personer som Claes brukade umgås med?
Citera
2021-10-07, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissPeeRat
Det verkar som om hen tröttnat på att skriva i tråden på grund av mobbarna. Hoppas hen kommer tillbaka snart.
Hen var ju en av de få som kunde tycka olika utan att hamna i gräl hela tiden.
Citera
2021-10-07, 11:06
Medlem
MissPeeRats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparkakemannen
Det svåra är då att få ihop bilden av hur det kan gått till? Med EN gärningsman och en annan BP. Samtidigt som GM observeras av grabbarna som lyssnade på musik ganska tätt inpå.
Jag bortser från hundvittnet eftersom hon inget minns när polisen knackade på och Egot så desperat försöker övertyga tråden om hennes förträfflighet.
Har Helena fått en smäll redan i bilen, och det räckte?

Om vi antar att Helena dragits in i Claes bil av en eller två gärningsmän, var kan det då ha skett?
Citera
2021-10-07, 11:18
Medlem
Citat:
Trist är det!

Har ingen vetskap om någon har endast försökt bilda mig en uppfattning av de som framkommit i media och här på Flashback vilket blir oerhört svårt att verifiera sanningshalten. Av samma anledning har mitt fokus varit att försöka bilda mig en uppfattning om händelseförlopp. Men även där har jag ingen klar bild endast olika tänkbara scenarion.
Senast redigerad av Legooo 2021-10-07 kl. 11:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in