2021-10-07, 07:50
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Fast lögnen var ju att du påstod att han satt i mötet i en timme och väntade men det tog du ju tillbaka sen när jag bad om printscreen över själva mötet. Då hade du plötsligt hört fel eller missuppfattat. Mitt problem med dina utsagor är att du påstår att det är faktum, snarare än egen åsikt/spekulation. Du vill så gärna säga att du vet att följeslagaren blev avvisad, du försöker få det att låta som fakta. Det är det INTE det är en spekulation.
Nej det är ingen spekulation utan jag har fått uppgiften direkt från Binninge. Av vilken anledning menar du då att Esbjörn och följeslagaren inte fullföljde det dom anlänt för att göra dvs deltaga i mötet?
2021-10-07, 07:52
Medlem
Lejon-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Ebba kommer aldrig komma ur det här politiskt även om hon har rätt. Ebba borde ha omdöme nog att tysta ned och dra sig ur affären..huset är ju ett ruckel dessutom...
Hon äger redan huset Hon är dessutom dagar ifrån att vinna i tingsrätten. Ska bli mycket trevligt att höra mamma Busch, som ska vara en förtjusande och aktad dam
2021-10-07, 08:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Runkas
Vilket vad jag förstått är en utsaga från din idol Binninge, en lögn i mängden....
Nej, det framkommer bland annat av belastningsregistret. Prova att dra ut huvudet ur arslet, så ska du se att världen har mycket mer att visa än insidan på dina tarmar.

Du kommer bland annat se att Binninge inte längre håller i taktpinnen i detta ärende utan en advokatbyrå. Därför blir din besatthet av honom meningslös. Du kommer även att upptäcka att du tillhör en obskyr grupp på Flashback som genom att bekräfta varandras fantasier, tror att det i Marielund finns en dold sekt med en mäktig sektledare som härskar lokalt och ända upp på regeringsnivå. I förlängningen kommer du även att inse att grupptänkande där ryggkliande blandat med hat mot alla som inte ingår i ryggkliandet är ett, om än mänskligt, destruktivt fenomen, som leder till konspirationsteorier och fundamentalism.

När dessa insikter nått dig, kan du göra ett aktivt val om du vill vara en del av dem eller inte. Som det är nu är du bara en slav i svart och vitt-tänkande
2021-10-07, 08:05
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Ganska simpelt hur jag fick det från din text, för du skrev det. Ledsagaren vill inte berätta vem hon var..
Att Busch och ombudet skulle gjort en överenskommelse utan hennes advokat känt till låter som en trådsanning.
Det kan ha ha hjälpt om advokaten och ombudet prata med varandra. Om nu ledsagare prata med ombudet, så kunde han bett om få prata med advokaten.

Mina påstående kommer från expressen, dina kommer från dig själv. Du kan börja länka dina påståenden.

Igen esb valde gå när man höll på att prata med ledsagaren. Du säger ledsagaren blev nekad utan bevis.
Jag har inte sagt att att ledsagaren skulle fått vara med på mötet bara hon legitimerade sig. Det är du som helt felaktigt påstår något sådant. Vidare är det ingen trådsanning att Ebbas advokat var oinformerad om att Esbjörn skulle ha en ledsagare med sig utan är endast en spekulation från min sida å det måste du väl ändå se. Du är inte lite fräck där du sitter å snickrar.

Jag bara sitter å slösar min tid på dig. Du är inte mottaglig för argument alternativt att du inte förstår vad jag säger men mest troligt är att du avsiktligt misstolkar för å jävlas och att jag ska få extra skitjobb med att rätta dig. Nej, tack nu är det slut på den slags.
2021-10-07, 08:11
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Jag upprepar att jag anser att Ebbas ombud inte har handlat enligt god advokatsed om det är så att hon nekat en överenskommen ledsagare tillträde till mötet.

Vad som går att läsa sig till i media, så framgår det inte alls huruvida ledsagaren var på plats eller inte. Det framgår att Esbjörn var på plats och att det var en diskussion om identiteten på ledsagaren i fråga.
Jo visst står det i media. Det står ungefär så här: "Ledsagaren försvann innan vi han fastställa hennes identitet: säger.....Ebbas advokat.
2021-10-07, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Jag läser uppenbarligen bättre än du förklara... Om ingen förstår dig ska du främst fundera på hur DU uttrycker dig, inte hur andra inte förstår dig.

Så ledsagaren är alltså i 50-årsåldern?
Ledsagaren var uppenbarligen på plats - eftersom hon nekads av någon (som också var på plats - men tydligen inte av någon på samma plats som Esbjörn för han var ju där Ebbas ombud var, men där var inte ledsagaren säger du...?) att komma in. Det var i detta skede ledsagaren ringde klatarslet. Istället för att då be denna 50-åriga ledsagare (spm ju var på plats och nekades, men inte på samma plats som Esbjörn för hon kunde ju inte tala med Ebbas ombud som ju var på samma plats som esbjörn säger du) att räcka över luren till den som nekat henne att komma in - så talar Ebbas ombud med klantarslet via ett medium i 50-årsåldern.

Du får bestämma dig vilka som var var och vid vilken tidpunkt... Det är omöjligt att få ut något vettigt av ditt inlägg.

som ombud, om något inte blir rätt vid ett möte, borde inte Binninge ringt EBs advokat? är det inte så att om det finns ombud, så ska man inte prata enbart med motparten...
2021-10-07, 08:18
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Mycket oklart om vem som har bokat mötet.
Ibland så påstår du att det har gjorts upp mellan ombuden och nu senast mellan Esbjörns ombud och Ebba.

Du får nog hålla isär dina lögner.
Du också för i helvete jag har varken sagt det ena eller det andra av det du påstår. Jag har sagt att jag inte vet och endast spekulerar i just om det kan vara så att inte Ebbas advokat var informerad att ledsagaren lovats övervara mötet. jag försöker bara hjälpa Ebbas advokat till en rimlig förklaring vilket tydligen inte heller gillas.
2021-10-07, 08:38
Medlem
Alwaysrights avatar
Avdömning sker i Attunda tingsrätt (färgskrapan) den 25/10 plus tre? dagar. Jag funderar på att gå dit. Det känns jätteöverambitiöst att sätta av så många dagar. Hur tror ni upplägget blir? Vilka dagar är intressantast att lyssna på?
Detta är ju ingen vanlig rättegång utan parterna får breda ut sig. Torde kosta skjortan.

Horibelt med den långa låsningstiden. Man borde ha en ”säljaren ångrar sig klausul” där man fastställer vad det kostar för säljaren t.ex. fyra handpenningar. Som nu hamnar man i en segdragen tvist som tar åravis att komma till avslut med.

Det måste finnas ett bättre sätt att hantera en Esbjörn-situation. Hyra in Bandidos?
2021-10-07, 09:03
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Avdömning sker i Attunda tingsrätt (färgskrapan) den 25/10 plus tre? dagar. Jag funderar på att gå dit. Det känns jätteöverambitiöst att sätta av så många dagar. Hur tror ni upplägget blir? Vilka dagar är intressantast att lyssna på?
Detta är ju ingen vanlig rättegång utan parterna får breda ut sig. Torde kosta skjortan.

Horibelt med den långa låsningstiden. Man borde ha en ”säljaren ångrar sig klausul” där man fastställer vad det kostar för säljaren t.ex. fyra handpenningar. Som nu hamnar man i en segdragen tvist som tar åravis att komma till avslut med.

Det måste finnas ett bättre sätt att hantera en Esbjörn-situation. Hyra in Bandidos?

Här finns planen för rättegången.

https://cdn-131.anonfiles.com/T8B686F3u1/df130028-1633590028/Uppsala%20TR%20T%208555-20%20Aktbil%20102,%20Huvudförhandlingsplan.pdf
2021-10-07, 09:13
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Jo visst står det i media. Det står ungefär så här: "Ledsagaren försvann innan vi han fastställa hennes identitet: säger.....Ebbas advokat.

Varför skall du vrida till vad det står för att passa din historia?

Det står klart och tydligt:

Citat:
Esbjörn ville ha med en annan person vid mötet. Innan vi ens hann reda ut vem den personen var så lämnade han lokalen, säger advokat Katrin Björklund.

Allt tyder på att ledsagaren inte var närvarande och att det var anledningen till att Esbjörn lämnade.

Att Binninge inte själv var närvarande är till att svika sin klient, att inte heller se till så att ledsagaren är på plats är att svika sin klient grovt. Har han alkoholproblem eller är han bara nonchalant?
2021-10-07, 09:17
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun

Det enda jag sett, är i Expressen från 24 oktober 2020:
Citat:
Hans ombud skulle vara med på telefon och Esbjörn ville ha med en annan person vid mötet. Innan vi ens hann reda ut vem den personen var så lämnade han lokalen, säger advokat Katrin Björklund.

Den frasen specificerar inte mycket. Absolut inte könstillhörigheten på ledsagaren, inte heller huruvida personen var närvarande under identitetsdiskussionerna.

Jag är absolut nyfiken på en mer nyanserad bild av det hela och du har bidragit med din insider-information. Dock skulle jag vilja få den bekräftad från någon annan källa.
2021-10-07, 09:19
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jansson71
som ombud, om något inte blir rätt vid ett möte, borde inte Binninge ringt EBs advokat? är det inte så att om det finns ombud, så ska man inte prata enbart med motparten...

Givetvis så är det ombud som sköter förhandlingarna och bestämmer var och under vilka premisser som mötet skall ske samt givetvis vilka som skall närvara.

Klienterna sitter tysta och svarar bara på uppmaning av sina ombud.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in