Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Att risken för smitta ökar när skolorna öppnar har jag sagt hela tiden. Likaså har jag sagt att ju fler som är vaccinerade, desto mindre smitta kommer vi få. Det har jag också sagt hela tiden. Så vad exakt är din poäng? Vilket förutsägelse är det som inte har slagit in menar du? Vad hände förra året när skolorna öppnade efter sommarlovet? Ökade eller minskade smittan då?
Ingen är vaccinerad i skolan och den har varit öppen i två månader med en initialt hög smitta.
Hur är det möjligt att den enligt dig största och viktigaste smittkällan inte exploderat ännu?
Förra året sa du att det berodde på initialt låg smitta, därför tog det två månader innan det tog fart, vad ska du skylla på nu?
Vi pratar trots allt på den enskilt största och viktigaste källan till smittspridning, själva motorn enligt dig
För det kan väl inte vara så att den största faktorn är säsong och när den inträffar så sprids smittan precis lika bra på fabriken, byggarbetsplatsen, sjukhuset, affären, köpcentret, hemmafesten, gymmet osv osv som skolan?