2021-10-05, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goodinbed
Kanske det. Han ser ju så mycket på onda statlig TV. Det gör inte jag s jag har ingen aning.

Beggis borde ha skött hennes ekonomi. Han säger ju att han är civ ek i ekonomi så då är det ju så 🤪

Håkan måste ju lägga enormt mycket tid på att titta på svt o tv4 kan ju allt som händer.
Har väl inga andra kanaler i båten?
Och stream kostar ju pengar som går åt till hans missbruk.
Med tanke på hur han egen ekonomo ser ut hade det nog inte hjälpt? 😂
Citera
2021-10-05, 23:14
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritva2
Håkan måste ju lägga enormt mycket tid på att titta på svt o tv4 kan ju allt som händer.
Har väl inga andra kanaler i båten?
Och stream kostar ju pengar som går åt till hans missbruk.
Med tanke på hur han egen ekonomo ser ut hade det nog inte hjälpt? 😂

Han lägger nog en hel del tid på det ja 😂Sekten förbjuds kolla men han måste för att kunna tala om hur dåligt det är och att man aldrig får sanningen därifrån.

Ja där nallar han från sprit och drogkassan
till stream. Jag var lite ironisk där 😁
Senast redigerad av Goodinbed 2021-10-05 kl. 23:52.
Citera
2021-10-06, 00:02
Medlem
Citat:
Han lägger nog en hel del tid på det ja 😂Sekten förbjuds kolla men han måste för att kunna tala om hur dåligt det är och att man aldrig får sanningen därifrån.

Ja där nallar han från sprit och drogkassan
till stream. Jag var lite ironisk där 😁

Satan vad sleten han är nu!
Men har inget med att han festat med sig själv hela helgen.
Är bara ont i ögat som gör att han tappar energin. 😂😂😂
Citera
2021-10-06, 08:37
Medlem
Henriksss avatar
Sista videon som handlade om korruption var ju helt katastrof!
Håkan får en fråga om vart swishpengarna går samt länk till en video där han säger att han kommer ge pengarna till välgörande ändamål.
Håkan svarar inte, däremot flera ”tittare” som tar Håkan i försvar. Är det inte bättre att Håkan berättar vart han gör av med pengarna? Eftersom han väljer att dölja så utgår jag att swishen går till honom själv och till mat o dryck.
Jag förstår varför hans följare kallas lärjungar….
Det har blivit som en sekt. Lite som de singlar som blir lurade på pengar och inser att dom blivit blåsta, men ändå fortsätter skicka pengar…
Citera
2021-10-06, 09:02
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrikss
Håkan får en fråga om vart swishpengarna går samt länk till en video där han säger att han kommer ge pengarna till välgörande ändamål.
Håkan svarar inte, däremot flera ”tittare” som tar Håkan i försvar. Är det inte bättre att Håkan berättar vart han gör av med pengarna? Eftersom han väljer att dölja så utgår jag att swishen går till honom själv och till mat o dryck.
Det har blivit som en sekt. Lite som de singlar som blir lurade på pengar och inser att dom blivit blåsta, men ändå fortsätter skicka pengar…

Kunde inte förmå mig själv att se mer än någon minut av videon, när han menar på att 600 mnkr av biståndet gick till kungens av Jordaniens lyxkonsumtion, bristen på självinsikt blev för översvällande för mig att ta in...
Citera
2021-10-06, 09:15
Medlem
Ovralls avatar
En annan generell sak som stör mig något så innerligt har varit hans engagemang och bevakning av foliehattsdemonstrationer under året och även kring de regelbundna träffarna på Odenplan. Varje gång slår han på stora trumman med att han ska vara på plats och dokumentera med sin kamera. Resultatet är i bästa fall ett par minuter där han filmar folk och gör någon intervju eller sveper med kameran över några skyltar (eftersom han sällan har något eget att komma med), men oftast lägger han inte upp någonting alls (om han ens har hittat fram till demonstrationen). Kollar man på andra gelikar i sekten så gör de iallafall mer autentiska "reportage" med ett par intervjuer, följer händelser under manifestationen i fråga och kanske några egna tankar av dagen (tex matikainen, E4F). Håkan som uttalat måste vila upp sig både före och efter gör verkligen the bare minimum av det som han förväntar sig att folk ska betala honom för. Kollar man på honom i bakgrunden av de mer ambitiösa aktörerna står han mest och snackar med folk. Nej utöver hans mytomani och respektlösa sätt att göra dig viktig i olika sammanhang är han otroligt lat, fantasilös och håglös.

Tänk er att göra ett skolarbete eller ett arbetsprojekt med honom som dödvikt...
Senast redigerad av Ovrall 2021-10-06 kl. 09:42.
Citera
2021-10-06, 10:03
Medlem
Ovralls avatar
https://youtu.be/fxNAP3zURo4

"Jag tänkte roa min publik lite grann eftersom jag inte haft energi att göra något innehåll själv" säger han och lägger upp ett gammalt skämtklipp från danska motsvarigheten till svenska nyheter. Inget ont om klippet i sig men Håkan beter sig som att han hittat något nytt och unikt. Han ser det också som en god gärning att dela klippet eftersom det "bara har 36000 visningar" 😂

Klippet som bara har 36000 visningar är yt-kanalen skogssjön (en annan foliehattskanal). Vad Håkan uppenbarligen inte vet om är att klippet gått ut i dansk public service på bästa sändningstid och även visats i SVT i samband med att SVT opinion gjorde en mer lättsam debatt om Sverigebilden i Danmark i samband med detta.
Senast redigerad av Ovrall 2021-10-06 kl. 10:14.
Citera
2021-10-06, 10:42
Medlem
Jag är helt besatt i att gå in på hans kanal varje dag och se hur sliten han ser ut denna gång/dag. Blir ALDRIG besviken. Slitnare för varje dag... ser framför mig att man nästan skulle kunna göra en humorsketch om ett liknande case... hur en nyhetspresentatör ser mer död ut för varje dag eller nått.
Citera
2021-10-06, 12:09
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:

Det har jag missat. Ska läsa kommentarerna. "Tittarna" är oftast han själv numera. Han har minst 5 som jag kan identifiera på hans sätt att skriva och uttrycka sig. Det är en sekt och det är ofattbart hur korkade de är.
Citera
2021-10-06, 12:11
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelmerLjus
Jag är helt besatt i att gå in på hans kanal varje dag och se hur sliten han ser ut denna gång/dag. Blir ALDRIG besviken. Slitnare för varje dag... ser framför mig att man nästan skulle kunna göra en humorsketch om ett liknande case... hur en nyhetspresentatör ser mer död ut för varje dag eller nått.

Samma här. Bara MÅSTE se dom. Jämför man med filmer från 3 år sedan så blir kontrasten stor. Då såg man inget av missbruket.
Citera
2021-10-06, 12:52
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:

Kan tyvärr inte länka till kommentarerna men jag ser flera användare som är Varseljesus himself försvara honom. Både manliga och kvinnliga namn.

Henrik Håkansson
16 hours ago
Hej Håkan!
Vad används dina swishpengar till?
I detta klipp säger du att du skänker pengarna. Kan du vänligen bekräfta?
https://youtu.be/buP6u6Mdja8
09:30 in i klippet.
Citera
2021-10-06, 12:52
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Det har jag missat. Ska läsa kommentarerna. "Tittarna" är oftast han själv numera. Han har minst 5 som jag kan identifiera på hans sätt att skriva och uttrycka sig. Det är en sekt och det är ofattbart hur korkade de är.

Det där är nog en sanning med modifikation, det är möjligt att han har skuggkonton, men vi pratar här om en man som knappt kan få surfdosan att funka och skyller på FRA när han inte klarar att ladda upp på Youtube. Det är med andra ord tveksamt att han har kunskapen eller inte minst energin (latmasken) att hålla på så. Hade han haft det hade han lättare kunnat flytta kanalen till ny kanal när han fått uppladdningsförbud tidigare, men han verkar ju tro att YouTube-rättigheter är något man föds med. Det verkar vara tillräckligt många ändå som hejar på honom så fem mer eller mindre gör väl varken till eller från. Jag säger inte att det inte är så, har inte granskat kommentarerna för att hitta sådana mönster, men jag håller det för osannolikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in