2021-10-06, 12:21
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Spela inte dum - du förstår väl innebörden av ordet starstrucked? Han blev snärjd. Talade i dag med en bunt frälsningssoldater och det var rörande överens om att Ebba handlar fel i detta. De såg med avsky på att Ebba fick honom att vingla hem till henne för en fika. Ja du skulle ha sett deras ansiktsuttryck. Folk mår riktigt illa utav denna soppa och är djupt oroade över de politiska konsekvenserna.

Pratade med en bunt resande servicetekniker.
Dom undrade vem denna man var som hade sålt huset och sedan ångrat sig.
Dom undrade varför han aldrig tog kontakt med köparen när han ångrade sig?
Jag sa att det fanns en man som var ombud som hade intalat honom att hon hade lurat honom.
dom skulle i alla fall inte rösta rött i nästa val sa dom då.
2021-10-06, 12:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Jag tror att jag och armstark är rätt överens i denna affär. Därför frågar jag dig.
Du anser alltså att han skrev under av fri vilja. Det var ju skönt att få det utrett, för du svänger mer än en jitterbugg i dina åsikter.
Ja, jag var också först helt övertygad om det, så döm av min förvåning när han förnekade det.
2021-10-06, 12:27
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag tror möjligen att det finns de som inser att det finns något mellan av tvång och av egen fri vilja.
Precis som att det finns somliga som menar att det finns något mellan kristallklar och full-blown dement.

Men jag inser att jag är inne på överkurs i nyansering för många här nu, så det är bäst jag lägger ner.

Jag ska hjälpa dig då.
En handling är fritt vald om och endast om den handlande Esb hade kunnat välja att avstå ifrån handlingen.
Det kunde han ju eftersom hon inte hade utövat någon påtryckning.

2021-10-06, 12:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa65
Som vanligt när Krmkr avslöjas med felaktigheter försöker han glida undan! Aldrig kan hen svara med källor eller fakta utan svammel och ett osunt intresse för den som kritiserar honom. Vad spelar det för roll om jag låter som en politiker? Att du själv driver en politisk agenda vet vi och de brister du tillskriver andra har du själv i överflöd. Fastighetsaffären är det denna tråd handlar om och annat hat mot politiker bör tas i andra trådar. Påhitt om hur affären gått till måste vara underbyggt. Kan man inte underbygga sina åsikter är de inte annat än vanföreställningar och svammel!
Jag konstaterar att du så fort du blir svarslös och förlorar en diskussion, så börjar du heöt och hållet att fokusera på min person. Jag inser att detta hade kunnat vara en skön utväg, om den inte hade varit så förbenat enkel att avslöja.

Så, tillbaks till topic, du tycker att jag ljuger när jag skriver att det finns en skillnad mellan "utan tvång" och "av egen fri vilja", medan skillnaden mellan "utan tvång" och utan "någon form av tvång" är enorm. Vänligen berätta hur du tänker när du skriver så. Inser du själv att du gör dig lite löjlig och onödigt bias i dina bedömningar av ord?
2021-10-06, 12:32
Medlem
nova68s avatar
Tar mig friheten att frisera lite i Kubuns inlägg för att visa vad som troligen skett efter försäljningen.
”Handen på hjärtat nu å ena foten i själen - är inte uttrycket bara en formalitet, så säg? Det är väl ändå inte någon i hela vårt avlånga land som någonsin trott att Madame Flood brukat "sitt ohyggliga våldskapital" för å få Esbjörn att ångra sin darrande namnteckning på "kontraktet".
Nej, det är ju såklart hennes kvinnliga list och sin slughet hon brukat för att fått tala Esbjörn "till rätta" så han skulle inse sitt eget bästa och istället skriva under en generalfullmakt åt MPL”
2021-10-06, 12:33
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Kan mycket väl ligga något i det ryktet.
Hittade lite i en gammal Expressenartikel. Bl a detta om att Esbjörn avvisat Ebbas första förslag

"Enligt hans ombud Johann Binninge kom Ebba Busch ursprungligen med ett bud på 2,5 miljoner, en summa som Esbjörn avvisade."
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-buschs-hot-dra-esbjorn-83-till-domstol-hjartat-haller-pa-att-brista/

Till slut kom man överens om 3,9 mill. Och resten är som vi säger historia.
Men att Esbjörn blev nöjd med 3,9 kan tyda på att han hört sig för med någon/några (mäklare?) om det var ett relevant pris.
Det budet har florerat förut och det är samma man(Binninge) som har spätt på elden med detta rykte som kommer som tredjehansinfo genom Matz.
Det kan lika gärna vara någon av dom som ville köpa innan
Det finns flera som har varit och kontaktat honom redan första gången för 8 år sen
2021-10-06, 12:37
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Spela inte dum - du förstår väl innebörden av ordet starstrucked? Han blev snärjd. Talade i dag med en bunt frälsningssoldater och det var rörande överens om att Ebba handlar fel i detta. De såg med avsky på att Ebba fick honom att vingla hem till henne för en fika. Ja du skulle ha sett deras ansiktsuttryck. Folk mår riktigt illa utav denna soppa och är djupt oroade över de politiska konsekvenserna.

Talade i dag med en bunt kommunekologer och det var rörande överens om att Esbjörn handlar fel i detta. De såg med avsky på att Esbjörn inte lät Ebba ta över fastigheten så att hans dumpade gifttunnor kunde saneras. Ja du skulle ha sett deras ansiktsuttryck. Barnen i Marielund mår riktigt illa utav detta gift och folk är djupt oroade över de ekologiska konsekvenserna.
2021-10-06, 12:40
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Det budet har florerat förut och det är samma man(Binninge) som har spätt på elden med detta rykte som kommer som tredjehansinfo genom Matz.
Det finns flera som har varit och kontaktat honom redan första gången för 8 år sen

Var det inte Aftonbladet som hade en artikel där det påstods att det var Majkgård som hade bjudit 2,5 miljoner?
2021-10-06, 12:44
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WestleyRichards
Var det inte Aftonbladet som hade en artikel där det påstods att det var Majkgård som hade bjudit 2,5 miljoner?

Jag har läst det någon stans minns inte vart bara, men kan så varit.
2021-10-06, 12:45
Medlem
Citat:
Jag konstaterar att du så fort du blir svarslös och förlorar en diskussion, så börjar du heöt och hållet att fokusera på min person. Jag inser att detta hade kunnat vara en skön utväg, om den inte hade varit så förbenat enkel att avslöja.

Så, tillbaks till topic, du tycker att jag ljuger när jag skriver att det finns en skillnad mellan "utan tvång" och "av egen fri vilja", medan skillnaden mellan "utan tvång" och utan "någon form av tvång" är enorm. Vänligen berätta hur du tänker när du skriver så. Inser du själv att du gör dig lite löjlig och onödigt bias i dina bedömningar av ord?

Ditt påstående om att jag blev svarslös är en av dina vanföreställningar! Du får gärna skriva "utan tvång" men utan "någon form av tvång" är ärligare och det som rätten använder. För dig som är oärlig är detta inte av betydelse, men det är det för oss som tror på lag och rätt och inte vill ha det pöbelvälde du och dina gelikar eftersträvar. Vad fri vilja är tycker jag braattha beskriver på ett ypperligt sätt. Läs och lär Krmkr!

Citat:
Jag ska hjälpa dig då.
En handling är fritt vald om och endast om den handlande Esb hade kunnat välja att avstå ifrån handlingen.
Det kunde han ju eftersom hon inte hade utövat någon påtryckning.

2021-10-06, 12:48
Medlem
Citat:
Jahopp, där framkallade jag din narcissistiska vrede igen för att jag hade fräckheten att inte hålla med dig om att Majkgård är sektledare över större delen av Marielund. Det behövs verkligen inte mycket.

Samtidigt försöker du nesligt ducka för att de flesta av dina meningsfränder menar att du pratar i nattmössan när du menar att det finns grader mellan ej tvång och fri vilja.

Du skyddar din bräckliga självkänsla med näbbar och klor, genom att sticka huvudet i sanden för dina inkonsekventa resonemang när man utmanar dem, blandat med allehanda skrattretande invektiv. Allt för att skydda dina enfaldigt ensidiga konspirationsteorier som bygger på en vanföreställning om en Majkgård-sekten.

Jag vill dock betona att du får kalla mig vad du vill - det kunde inte klia mindre - men det hade varit på sin plats om du kunde ta på dig att du driver sektteorier och att "ej tvång" är inte samma sak som "av fri vilja". Eller i alla fall kommentera det. Om inte annat för att modellera modesti, en egenskap jag vet att du håller högt. Annars får vi konstatera att ditt bjäbb om detta även denna gång var en projektion av dina egna tillkortakommanden.

(Stay in there, styrkekramar och forstätt kämpa! Om inte annat kan du trösta dig med att du får stöd av andra som köper dina group-thinkingteorier, även om det provocerar dig att det inte är alla.)

Jag konstaterar att du så fort du blir svarslös och förlorar en diskussion, så börjar du helt och hållet att fokusera på min person. Jag inser att detta hade kunnat vara en skön utväg, om den inte hade varit så förbenat enkel att avslöja.

Så, tillbaks till topic, du tycker att det finns en enorm skillnad mellan "utan tvång" och "av egen fri vilja", medan skillnaden mellan "utan tvång" och utan "någon form av tvång" är obefintlig. Vänligen berätta hur du tänker när du skriver så. Inser du själv att du gör dig lite löjlig och onödigt bias i dina bedömningar av ord?
2021-10-06, 12:48
Medlem
nova68s avatar
Citat:

Mja
Matz har uppgett att Madame Flood redan för flera år sedan bjudit 2.5 milj men Esbjörn sa nej.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in