Citat:
Ursprungligen postat av
kubun
Spela inte dum - du förstår väl innebörden av ordet starstrucked? Han blev snärjd. Talade i dag med en bunt frälsningssoldater och det var rörande överens om att Ebba handlar fel i detta. De såg med avsky på att Ebba fick honom att vingla hem till henne för en fika. Ja du skulle ha sett deras ansiktsuttryck. Folk mår riktigt illa utav denna soppa och är djupt oroade över de politiska konsekvenserna.
Så nu är han döv, blind, förståndshandikappad och zombie utan egen vilja?
Vad kreti och pleti tycker om det hela är oväsentligt. Vad tycker KD:s röstboskap och vad tycker lagen om affären? Hur initierade är folk i allmänhet om affären, eller går de bara på Expressens rubriker och ingress?
Om Esbjörn är ett sånt mähä att han blir starstruck av att en gemensam bekant ringer på dörren, så borde han ha mer än en ledsagare. Att han fortsätter att vara starstruck i två månader till efter det och helt magiskt vaknar upp likt Törnrosa först veckor efter att kontraktet är skrivet och då är raka motsatsen till starstruck, nej, håller inte alls i min bok.
Hon är en partiledare, varken mer eller mindre. Det är inte hans livslånga idol. När jag bodde i Solna såg jag ett antal kändisar mer eller mindre varje dag och visst kanske någon i pöbeln tisslade lite, eller pekade på personen ifråga, men inte någon gång såg jag någon som försökte skriva över alla sina tillgångar till kändisen.