2021-10-06, 10:43
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Behövdes minsann inte att upplysa dem utan de var mycket förundrade över varför hon inte bara drog sig ur direkt när Esbjörn kände sig lurad av Ebba och också gav uttryck för det. Vidare var de likaledes mycket förundrade över varför hon inte bara köpte ett annat hus som hon säkerligen har råd med istället för att ställa till med denna ohyggliga turbulens i kring sig.

Det är minsann inte bara frälsispersoner som ser igenom Ebba. Såg Filip o Fredrik igår i Alla Mot Alla som slog fast att Ebba i toppluva var såklart för att framställa sig som blygsam och blev då såklart ytterst pinsam. extra kul var det att Joar o Alexandra först gissade på att de såg Krister Pettersson när de visade toppluvebilden av Ebba fast med blurat ansikte

Bara det faktum att de var "förundrade över varför hon inte bara köpte ett annat hus" tyder på att de absolut inte har satt sig in i affären, utan gått på de stora svarta rubrikerna i media och inte så mycket annat. För vilket annat hus i Marielund kunde hon ha köpt? Det var inga till salu på den öppna marknaden och hade inte varit så på mycket länge. Att köpa utanför Marielund var inte plan A, på grund av den önskade geografiska närheten mellan Ebba och Niklas.

Vad gäller Filip och Fredrik, så är de väl som de brukar, de har roligt på någon annans bekostnad.
2021-10-06, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag tror möjligen att det finns de som inser att det finns något mellan av tvång och av egen fri vilja.
Precis som att det finns somliga som menar att det finns något mellan kristallklar och full-blown dement.

Men jag inser att jag är inne på överkurs i nyansering för många här nu, så det är bäst jag lägger ner.
Du serverar i vanlig ordning dina visdomsord till tråden med en liten avslutning som visar att du anser dig vara lite förmer än övriga. Samtidigt så blir du ledsen när någon påpekar din omnipotens. Om du försökte dig på ens en liten gnutta ödmjukhet och försökte se saker från olika perspektiv så skulle du säkert kunna tillföra tråden något av substans. Just nu är det bara inlägg som skrivs för att du har ett behov av att hålla dig kvar på piedestalen där du placerat dig själv.

Du har bara ett argument och det är att din moral, som du serverar med denna tvist som hävstång, är så högtstående och allenarådande att den till och med trumfar landets lagar och rättspraxis.
2021-10-06, 11:05
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Handen på hjärtat nu å ena foten i själen - är inte uttrycket bara en formalitet, så säg? Det är väl ändå inte någon i hela vårt avlånga land som någonsin trott att Ebba brukat "sitt ohyggliga våldskapital" för å få Esbjörns darrande namnteckning på "kontraktet" där hon bryskt pekade Nej, det är ju såklart hennes kvinnliga list och sin politiska slughet hon brukat som fått tala Esbjörn "till rätta" så han skulle inse sitt eget bästa

Trådens eget incelsvin Kubun hänvisar till ”kvinnlig list” i fastighetsaffären. Kan inte vara lätt att se att kvinnor vill ha ett eget boende för sig och sina barn. Sådant måste Kubun givetvis stoppa. Vilken djävla looser.
2021-10-06, 11:07
Medlem
Citat:
Det är ganska rörande att du tycker att jag ljuger när jag skriver att det finns en skillnad mellan "utan tvång" och "av egen fri vilja", medan skillnaden mellan "utan tvång" och utan "någon form av tvång" är enorm.

För mig låter du mest som en en dåligt påläst politiker som brister i semantik, retorik och avvägningsförmåga när den driver sin agenda.

Som vanligt när Krmkr avslöjas med felaktigheter försöker han glida undan! Aldrig kan hen svara med källor eller fakta utan svammel och ett osunt intresse för den som kritiserar honom. Vad spelar det för roll om jag låter som en politiker? Att du själv driver en politisk agenda vet vi och de brister du tillskriver andra har du själv i överflöd. Fastighetsaffären är det denna tråd handlar om och annat hat mot politiker bör tas i andra trådar. Påhitt om hur affären gått till måste vara underbyggt. Kan man inte underbygga sina åsikter är de inte annat än vanföreställningar och svammel!
2021-10-06, 11:25
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Bara det faktum att de var "förundrade över varför hon inte bara köpte ett annat hus" tyder på att de absolut inte har satt sig in i affären, utan gått på de stora svarta rubrikerna i media och inte så mycket annat. För vilket annat hus i Marielund kunde hon ha köpt? Det var inga till salu på den öppna marknaden och hade inte varit så på mycket länge. Att köpa utanför Marielund var inte plan A, på grund av den önskade geografiska närheten mellan Ebba och Niklas.

Vad gäller Filip och Fredrik, så är de väl som de brukar, de har roligt på någon annans bekostnad.
Min feting i ditt - se där - detta gäller alltså såklart även för Esbjörns hus - alltså inte någonsin varit utbjudet till salu. Ebba tog initiativet och hade det inte varit för Ebba så hade allt för Esbjörn å Matz även nu som förr varit frid å fröjd.
2021-10-06, 11:31
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Min feting i ditt - se där - detta gäller alltså såklart även för Esbjörns hus - alltså inte någonsin varit utbjudet till salu. Ebba tog initiativet och hade det inte varit för Ebba så hade allt för Esbjörn å Matz även nu som förr varit frid å fröjd.

Nej, Esbjörns hus var inte ute på den öppna marknaden, men det är inte samma sak som att Esbjörn inte kunde tänka sig att sälja det, under rätt omständigheter.

Dock skulle jag vilja få klarhet i ryktet att Esbjörn hört sig för hos mäklare och liknande. Stämmer det, så är det ännu mer sannolikt att försäljningen inte berodde på Ebbas eventuella övertalning.
2021-10-06, 11:37
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jansson71
jag har för mig jag läst att ESB frågade sina släktingar om någon var intresserad av att bjuda mer än Ebba, men ingen nappade på det...

Och ESB satte själv priset, som Ebba accepterade, sen har han dessutom sagt att pengarna är inte viktigt, så att få ut max för fastigheten var inte prioritet.

Du har helt rätt. Esbjörn släktingar har varit informerade och har fått en chans att lämna bud och ev önskemål om att få köpa fastigheten. Intresset var ljumt och de nöjde sig med att plocka några mopeder, tavlor osv.

Esbjörn har fått så pass mycket betalt som han ville ha vilket ligger inom det intervall som värderingen anger. Pengar var nog inte så viktigt tills att någon i hans umgänge påstod att rucklet troligtvis var värt betydligt mer då andra fastigheter hade gått för högre summor.

Esbjörns sommarstuga är ett förfallet ruckel som inte får rivas, tomten är vanvårdad, sjön utanför är ett igenväxt utlopp där vassen står tät. Att jämföra Esbjörns fastighet med ett topprenoverat hus med en vacker tomt med möjlighet till bad och båt blir ofta fel.

Ebba har även erbjudit sig att lägga till mycket pengar för att slippa processen vilket Esbjörn inte har avspisat vilket han borde ha gjort om det inte handlade om pengar, nu funderade han i flera dagar innan han sa nej och menade på att summan var för låg.

Så visst är mammon närvarande i detta ärendet.
2021-10-06, 11:37
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Trådens eget incelsvin Kubun hänvisar till ”kvinnlig list” i fastighetsaffären. Kan inte vara lätt att se att kvinnor vill ha ett eget boende för sig och sina barn. Sådant måste Kubun givetvis stoppa. Vilken djävla looser.
Du jag har garanterat belägrat mångdubbelt fler kvinnor än du och det ser man med lätthet på just att du så skamligt hoppar på denna så utsatta grupp som framlever sina liv i djupaste tragisk konstant sorg. Att du inte har förstånd till bättre det har vi sett men nu visar du verkligen fram ditt fula tryne. Tror du blir en större man av att chikanera andra svagare bröder.

Ja inte bara kvinnlig list å politisk slughet nyttjade hon till max utan även det vi nyligen avhandlat - nämligen sin stjärnglans som en av Sveriges absolut mest kända och ständigt exponerad i TV och det redan innan hennes husaffärsdebacle.
2021-10-06, 11:52
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Du jag har garanterat belägrat mångdubbelt fler kvinnor än du och det ser man med lätthet på just att du så skamligt hoppar på denna så utsatta grupp som framlever sina liv i djupaste tragisk konstant sorg. Att du inte har förstånd till bättre det har vi sett men nu visar du verkligen fram ditt fula tryne. Tror du blir en större man av att chikanera andra svagare bröder.

Ja inte bara kvinnlig list å politisk slughet nyttjade hon till max utan även det vi nyligen avhandlat - nämligen sin stjärnglans som en av Sveriges absolut mest kända och ständigt exponerad i TV och det redan innan hennes husaffärsdebacle.

Du vet inte om jag är man eller kvinna och du är uppenbart ingen He man vilket du vill ge sken utav. Du har gett uttryck för en förnedrande kvinnosyn i både denna och många andra trådar vilket gör dig ganska unik.
Du drivs uppenbart inte av ett politiskt hat som många av dina meningsfränder utan av ett hat mot kvinnor.

Det kan inte vara lätt att kvinnan Ebba stämmer mannen Esbjörn i tingsrätten och med all sannolikhet går segrande ur striden.

Du får helt enkelt förlika dig med tanken på att vi numera har kvinnor som är partiledare och som köper fastigheter även om det går emot ditt ego.
2021-10-06, 11:53
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Nej, Esbjörns hus var inte ute på den öppna marknaden, men det är inte samma sak som att Esbjörn inte kunde tänka sig att sälja det, under rätt omständigheter.

Dock skulle jag vilja få klarhet i ryktet att Esbjörn hört sig för hos mäklare och liknande. Stämmer det, så är det ännu mer sannolikt att försäljningen inte berodde på Ebbas eventuella övertalning.

Kan mycket väl ligga något i det ryktet.
Hittade lite i en gammal Expressenartikel. Bl a detta om att Esbjörn avvisat Ebbas första förslag

"Enligt hans ombud Johann Binninge kom Ebba Busch ursprungligen med ett bud på 2,5 miljoner, en summa som Esbjörn avvisade."
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-buschs-hot-dra-esbjorn-83-till-domstol-hjartat-haller-pa-att-brista/

Till slut kom man överens om 3,9 mill. Och resten är som vi säger historia.
Men att Esbjörn blev nöjd med 3,9 kan tyda på att han hört sig för med någon/några (mäklare?) om det var ett relevant pris.
2021-10-06, 12:05
Medlem
Citat:
Fråga Armstark. Han tycker att påståendet om att Esbjörn skrev under av egen fri vilja är så barockt, att han inte ens vill vidkännas att det uttalats — trots att hans meningsfränder har malt det genom hela tråden.
Jag tror att jag och armstark är rätt överens i denna affär. Därför frågar jag dig.
Du anser alltså att han skrev under av fri vilja. Det var ju skönt att få det utrett, för du svänger mer än en jitterbugg i dina åsikter.
2021-10-06, 12:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du serverar i vanlig ordning dina visdomsord till tråden med en liten avslutning som visar att du anser dig vara lite förmer än övriga. Samtidigt så blir du ledsen när någon påpekar din omnipotens. Om du försökte dig på ens en liten gnutta ödmjukhet och försökte se saker från olika perspektiv så skulle du säkert kunna tillföra tråden något av substans. Just nu är det bara inlägg som skrivs för att du har ett behov av att hålla dig kvar på piedestalen där du placerat dig själv.

Du har bara ett argument och det är att din moral, som du serverar med denna tvist som hävstång, är så högtstående och allenarådande att den till och med trumfar landets lagar och rättspraxis.

Jahopp, där framkallade jag din narcissistiska vrede igen för att jag hade fräckheten att inte hålla med dig om att Majkgård är sektledare över större delen av Marielund. Det behövs verkligen inte mycket.

Samtidigt försöker du nesligt ducka för att de flesta av dina meningsfränder menar att du pratar i nattmössan när du menar att det finns grader mellan ej tvång och fri vilja.

Du skyddar din bräckliga självkänsla med näbbar och klor, genom att sticka huvudet i sanden för dina inkonsekventa resonemang när man utmanar dem, blandat med allehanda skrattretande invektiv. Allt för att skydda dina enfaldigt ensidiga konspirationsteorier som bygger på en vanföreställning om en Majkgård-sekten.

Jag vill dock betona att du får kalla mig vad du vill - det kunde inte klia mindre - men det hade varit på sin plats om du kunde ta på dig att du driver sektteorier och att "ej tvång" är inte samma sak som "av fri vilja". Eller i alla fall kommentera det. Om inte annat för att modellera modesti, en egenskap jag vet att du håller högt. Annars får vi konstatera att ditt bjäbb om detta även denna gång var en projektion av dina egna tillkortakommanden.

(Stay in there, styrkekramar och forstätt kämpa! Om inte annat kan du trösta dig med att du får stöd av andra som köper dina group-thinkingteorier, även om det provocerar dig att det inte är alla.)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in