2021-10-06, 07:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Troligen så var han inte överens med sin hand då denna likt många postare här skriver utan att vilja då eller?
Jag tror möjligen att det finns de som inser att det finns något mellan av tvång och av egen fri vilja.
Precis som att det finns somliga som menar att det finns något mellan kristallklar och full-blown dement.

Men jag inser att jag är inne på överkurs i nyansering för många här nu, så det är bäst jag lägger ner.
2021-10-06, 09:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är väl bättre att du svarar eftersom du använder uttrycket som någon sorts markör för att det finns en sekt som dominerar i tråden. Det är det påståendet som är barockt, och så givetvis din föreställning om att du har en högre visdom och gör en egen tolkning av ”utan tvång” som du inte ens behöver dela med dig av. Du är sjukt omnipotent.
Som vanligt tar du till de aggressiva stororden när man skrapar dig lite på ytan.

Man behöver varken vara sjuk, omnipotent eller någon högre visdom för att se det mönstret hos dig. Det räcker med att inse att du är väldigt lättkränkt, när man ertappar dig med handen i syltburken.

Föreställningen om att det finns en sekt i Marielund där Majkgård är sektledare är något som du har drivit i tråden.
När du nu försöker slingra dig, fastnar du ofrånkomligen på krokens hulling, genom dina inlägg som avslöjar dig.

Det är också precis vad som händer när du försöker förneka att somliga omvandlat "utan tvång" att bli "av egen fri vilja". Det är ju faktiskt så att inte ens dina meningsfränder håller med dig om detta. De vidhåller att det är en korrekt förvandling.

Dags att vakna upp?
Senast redigerad av Krmkr 2021-10-06 kl. 09:12.
2021-10-06, 09:16
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Spela inte dum - du förstår väl innebörden av ordet starstrucked? Han blev snärjd. Talade i dag med en bunt frälsningssoldater och det var rörande överens om att Ebba handlar fel i detta. De såg med avsky på att Ebba fick honom att vingla hem till henne för en fika. Ja du skulle ha sett deras ansiktsuttryck. Folk mår riktigt illa utav denna soppa och är djupt oroade över de politiska konsekvenserna.
Hur pratade du med frälsisarna.
Serverade du din version?
2021-10-06, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Som vanligt tar du till de aggressiva stororden när man skrapar dig lite på ytan.

Man behöver varken vara sjuk, omnipotent eller någon högre visdom för att se det mönstret hos dig. Det räcker med att inse att du är väldigt lättkränkt, när man ertappar dig med handen i syltburken.

Föreställningen om att det finns en sekt i Marielund där Majkgård är sektledare är något som du har drivit i tråden.
När du nu försöker slingra dig, fastnar du ofrånkomligen på krokens hulling, genom dina inlägg som avslöjar dig.

Det är också precis vad som händer när du försöker förneka att somliga omvandlat "utan tvång" att bli "av egen fri vilja". Det är ju faktiskt så att inte ens dina meningsfränder håller med dig om detta. De vidhåller att det är en korrekt förvandling.

Dags att vakna upp?

Lögnaren Krmkr håller fortfarande på med sin fantasier. Skulle hen bemöda sig att ange källor på sina vanföreställningar skulle alla se hans lögner men det vågar han ju inte. I tingsrättens sammanställning Aktbilaga 103 står följande:"Esbjörn Bolin påstår inte att Ebba Busch har utövat någon form av tvång mot honom för att han ska underteckna köpekontraktet." Det står alltså inte "utan tvång" som Krmkr påstår utan :"någon form av tvång". Detta är viktigt för alla som är intreserade av lag och rätt och där politisk polemik är underordnat.
2021-10-06, 09:28
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag tror möjligen att det finns de som inser att det finns något mellan av tvång och av egen fri vilja.
Precis som att det finns somliga som menar att det finns något mellan kristallklar och full-blown dement.

Men jag inser att jag är inne på överkurs i nyansering för många här nu, så det är bäst jag lägger ner.

Att man ställer frågan om det är av någon form av tvång beror på att det är en ytterlighet som påverkar avtalet, vilken sinnesstämning som du har varit i påverkar inte giltigheten så länge som du är rättsförmögen.
2021-10-06, 09:46
Medlem
Citat:
Spela inte dum - du förstår väl innebörden av ordet starstrucked? Han blev snärjd. Talade i dag med en bunt frälsningssoldater och det var rörande överens om att Ebba handlar fel i detta. De såg med avsky på att Ebba fick honom att vingla hem till henne för en fika. Ja du skulle ha sett deras ansiktsuttryck. Folk mår riktigt illa utav denna soppa och är djupt oroade över de politiska konsekvenserna.

Prata med några från frälsningsarmén om Busch husköp, de trodde hon hade lurat esb med klä sig sexig och sexuella uppmärksamhet mot esb. Samt esb ombud var en oskyldig person som aldrig begått brott.

Efter vissa bevis gällande ombudet brott och sen visat alla inlagor och intervjuer om husköpet och förklarat hur försäljning gick till.
Då insåg de hur fel de haft och förståelse för de inte visste hur det hade gått till. De insåg de hade hatat någon baserad på rykten. De tyckte synd om esb hade en dålig juridisk rådgivning och att en ensamstående mamma lita på någon en som borde vetat bättre än tror man kan ångra sig. De kände avsky mot sina tankar om busch och ångra de någonsin trott på rykten.
2021-10-06, 10:02
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Hur pratade du med frälsisarna.
Serverade du din version?
Behövdes minsann inte att upplysa dem utan de var mycket förundrade över varför hon inte bara drog sig ur direkt när Esbjörn kände sig lurad av Ebba och också gav uttryck för det. Vidare var de likaledes mycket förundrade över varför hon inte bara köpte ett annat hus som hon säkerligen har råd med istället för att ställa till med denna ohyggliga turbulens i kring sig.

Det är minsann inte bara frälsispersoner som ser igenom Ebba. Såg Filip o Fredrik igår i Alla Mot Alla som slog fast att Ebba i toppluva var såklart för att framställa sig som blygsam och blev då såklart ytterst pinsam. extra kul var det att Joar o Alexandra först gissade på att de såg Krister Pettersson när de visade toppluvebilden av Ebba fast med blurat ansikte
Senast redigerad av kubun 2021-10-06 kl. 10:19.
2021-10-06, 10:20
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Talade idag med en bunt cykelreparatörer och de var rörande överens om att Ebba handlar rätt i detta. De såg med avsky på hur Esbjörn har försökt att tvinga tillbaka affären med smutskastning.
Ja du skulle ha sett deras ansiktsuttryck, de såg ut som pakethållare.
Folk mår riktigt illa utav denna soppa och cykelreparatörerna var djup oroade över att sakpolitik fick stå i skymundan för smutskastning av motståndare.

Kunde väl inte mer än hålla med dessa cykelreparatörer och menade på att de borde inte uttala sig i grupp då de riskerar att utmålas som sekt av krmkr.
2021-10-06, 10:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa65
Lögnaren Krmkr håller fortfarande på med sin fantasier. Skulle hen bemöda sig att ange källor på sina vanföreställningar skulle alla se hans lögner men det vågar han ju inte. I tingsrättens sammanställning Aktbilaga 103 står följande:"Esbjörn Bolin påstår inte att Ebba Busch har utövat någon form av tvång mot honom för att han ska underteckna köpekontraktet." Det står alltså inte "utan tvång" som Krmkr påstår utan :"någon form av tvång". Detta är viktigt för alla som är intreserade av lag och rätt och där politisk polemik är underordnat.
Det är ganska rörande att du tycker att jag ljuger när jag skriver att det finns en skillnad mellan "utan tvång" och "av egen fri vilja", medan skillnaden mellan "utan tvång" och utan "någon form av tvång" är enorm.

För mig låter du mest som en en dåligt påläst politiker som brister i semantik, retorik och avvägningsförmåga när den driver sin agenda.
2021-10-06, 10:31
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa65
Handen på hjärtat nu å ena foten i själen - är inte uttrycket bara en formalitet, så säg? Det är väl ändå inte någon i hela vårt avlånga land som någonsin trott att Ebba brukat "sitt ohyggliga våldskapital" för å få Esbjörns darrande namnteckning på "kontraktet" där hon bryskt pekade Nej, det är ju såklart hennes kvinnliga list och sin politiska slughet hon brukat som fått tala Esbjörn "till rätta" så han skulle inse sitt eget bästa
Senast redigerad av kubun 2021-10-06 kl. 10:39.
2021-10-06, 10:39
Medlem
jag har för mig jag läst att ESB frågade sina släktingar om någon var intresserad av att bjuda mer än Ebba, men ingen nappade på det...

Och ESB satte själv priset, som Ebba accepterade, sen har han dessutom sagt att pengarna är inte viktigt, så att få ut max för fastigheten var inte prioritet.
2021-10-06, 10:42
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Handen på hjärtat nu å ena foten i själen - är inte uttrycket bara en formalitet, så säg? Det är väl ändå inte någon i hela vårt avlånga land som någonsin trott att Ebba brukat "sitt ohyggliga våldskapital" för å få Esbjörns darrande namnteckning på "kontraktet" där hon bryskt pekade Nej, det är ju såklart hennes kvinnliga list och sin politiska slughet hon brukat som fått tala Esbjörn "till rätta" så han skulle inse sitt eget bästa

Jodå. Hon spände sin iskalla hypnotiska häxblick i honom och han gick lydigt med på att skriva under där hon pekade.

Mer intressant hur han med sin fruktansvärt usla kognitiva förmåga kunde begripa något av de fullmakter som Binningegänget fick honom att underteckna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in