2021-10-06, 02:52
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jobbgraderingar
Nog svårt att säga om Ancestry är bäst rörande Finland och Ryssland. Beror också på om man utgår från ett internationellt eller svenskt perspektiv. Jag tror inte, rörande Finland och Ryssland, det är någon större skillnad på de i Sverige etablerade Myheritage och Ancestry. Någon får gärna tipsa om det är så att det ena av dessa är bättre på Finland och Ryssland, jag undrar lite grann också.

Just Ancestry - eftersom du frågar om det, och tråden här handlar om dom - informerar om att man får "tillgång till svenska och nordiska databaser" genom sitt Sverige-abonnemang. De har därtill ett dyrare worlddeluxe-abonnemang inkluderat antal uppgifter från hela världen, om de har ytterligare uppgifter om Finland och/eller Ryssland vet jag inte.

Internationella släktforskningsföretag via internet - förutom Myheritage och Ancestry - är oklart för mig vad som är bäst rörande Finland och Ryssland. På Top10.com - där Myheritage och Ancestry toppar - finns företaget Findmypast på plats 3, ingen aning dock om det företaget har bra uppgifter om Finland och Ryssland.

Stort tack för ditt svar!
Citera
2021-10-06, 02:59
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Jag har på min mammas sida alla släktingar i Finland och Ryssland ( tror vi). Vet enbart min mormors namn, vad är bäst att använda sig av då?

Är det Ancestry som är bäst?

Då hade jag valt myheritage eller familytree dna, om du ska kombinera med dna-test. Beror säkert på var i Finland och Ryssland, men jag fick många matcher på dessa.
Citera
2021-10-06, 03:01
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Då hade jag valt myheritage eller familytree dna, om du ska kombinera med dna-test. Beror säkert på var i Finland och Ryssland, men jag fick många matcher på dessa.

Ok, det har också hört det. Tack
Citera
2021-12-02, 09:14
Medlem
Ancestry är uppenbart på fallrepet, det är mycket som inte fungerar längre hos dem.
En släkting DNA-testade sig i maj i år, jag fick en matchning på honom i oktober, men när jag kontaktade honom den 30 november, så hade han ännu inte fått något meddelande om att testet var upplagt i släktforskarbasen. De verkar också ha uppenbara problem med uppdateringen av DNA, sidorna.
Det står utom allt rimligt tvivel att Ancestry, har köpts upp av skojare eller åtminstone av folk som inte har förmåga att styra detta.
Citera
2024-06-17, 08:40
Medlem
Jag kan bekräfta att Ancestry, numera kan betraktas som ett totalt misslyckat alternativ. Jag köpte ett DNA-kit för 880 kronor och lät testa min bror. Nu i dagarna var testet färdiganalyserat men till min förvåning, så var jag tvungen att köpa ett abonnemang för att kunna utläsa resultaten.
Ancestry, har tydligen övergått till att lura så mycket pengar som möjligt av kunderna.
Varning alltså, för skojarföretaget Ancestry!
Citera
2024-06-19, 23:43
Medlem
trapatsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Jag kan bekräfta att Ancestry, numera kan betraktas som ett totalt misslyckat alternativ. Jag köpte ett DNA-kit för 880 kronor och lät testa min bror. Nu i dagarna var testet färdiganalyserat men till min förvåning, så var jag tvungen att köpa ett abonnemang för att kunna utläsa resultaten.
Ancestry, har tydligen övergått till att lura så mycket pengar som möjligt av kunderna.
Varning alltså, för skojarföretaget Ancestry!
⚠️Jag googlade Ancestry nu och det har tagits över av riskkapitalister och då brukar det bli så här⚠️
Jag sökte på DNA- test för att höra vad andra säger om vilket som är det bästa, så tur jag hittade denna tråden och ditt inlägg.
Citera
2024-06-20, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trapatsen
⚠️Jag googlade Ancestry nu och det har tagits över av riskkapitalister och då brukar det bli så här⚠️
Jag sökte på DNA- test för att höra vad andra säger om vilket som är det bästa, så tur jag hittade denna tråden och ditt inlägg.
Familytree-DNA har hittills varit ärliga.
Citera
2024-06-20, 11:41
Medlem
trapatsens avatar
Citat:
Familytree-DNA har hittills varit ärliga.
Kollar man Family- DNA på Trustpilot så är det en nedslående läsning. 1, 6 i betyg och senast igår skriver en av många hur oseriöst och opålitligt även Family- DNA är:-(
Det verkar inte vara pålitligt någonstans:-(
Citera
2024-06-22, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trapatsen
Kollar man Family- DNA på Trustpilot så är det en nedslående läsning. 1, 6 i betyg och senast igår skriver en av många hur oseriöst och opålitligt även Family- DNA är:-(
Det verkar inte vara pålitligt någonstans:-(
Det är säkert som så att riskkapitalister, har tagit över dessa DNA-test företag och då blir det en helt annan ordning. Eller rättare sagt, oordning.
De gräver nog sin egen grop.
Citera
2024-07-08, 16:12
Medlem
Idag kan jag tillägga att Ancestry är direkt kaotiskt. Vet inte vad de sysslar med men DNA-sökningarna fungerar uruselt. Vill påstå att det är direkt kaotiskt!
Citera
2024-07-08, 18:39
Medlem
Citat:
Idag kan jag tillägga att Ancestry är direkt kaotiskt. Vet inte vad de sysslar med men DNA-sökningarna fungerar uruselt. Vill påstå att det är direkt kaotiskt!

Du vet om att det måste finnas ett fraforskat genealogiskt släktträd för att din DNA-analys ska fungera? De som brukar hålla på med Anceestry, Familitree, MyHarritage etc. brukar också göra osäker forskning.
Citera
2024-07-09, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Du vet om att det måste finnas ett fraforskat genealogiskt släktträd för att din DNA-analys ska fungera? De som brukar hålla på med Anceestry, Familitree, MyHarritage etc. brukar också göra osäker forskning.
Jag har använt Ancestry, i ett tiotal år och har ett släktträd inlagt. gjorde dessutom ett DNA-test i bolaget för sju år sedan. Har med andra ord varit med så länge att jag kan jämföra funktionen över tid.
Nu har även min bror gått med och lagt in släktträdet tillsammans med ett DNA-test. Och det är samma kaos där. Det verkar som att företaget har köpts upp av någon riskkapitalist, som vill mjölka företaget på pengar. Jag har som sagt varit med länge nog för att se hur Ancestry har försämrats.
Spar era pengar hoppa över Ancestry!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in