2021-10-05, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Det mest obehagliga är väl ändå att han dagen innan testade ett konstverk som simulerade en bilkrasch.. usch riktigt obehagligt..

Simulerad bilkrasch i en "polisbil" dessutom.
Citera
2021-10-05, 22:07
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hobbyepidemiolog
Det här stämmer. Styrks av t.ex. Close Protection Training Manual
https://fliphtml5.com/abwlt/wqqc/basic/101-150

Enligt träningsmanualen skall Backup-bilen ska alltid positionera sig mellan andra fordon och skyddspersonens (the principal) fordon.

Annars kan t.ex. en motorcykel köra upp bredvid skyddspersonens fordon och sätta på en IED på utsidan av fordonet. En så kallad "sticky bomb"

Styrks av alla manualer, och utb. jag känner till.

Om man bara har en följebil. Så måste den göra alla jobb.
1. Åka före (tex 100meter)och reka och kontrollera fordon som vipbil skall köra om.
2. Måste ochså lägga sig bakom och stoppa alla fordon som kommer ikap och vill köra om vip.
3. osv. (blir långt om allt skall listas)

Jävla tufft jobb med bara en bil.

Men att ligga så långt bakom att de inte ens ser vip. x10

Hastighet bör därav logiskt vara lite över lagliga. Om någon kommer ikap så kan följebil
flasha röd/blå.

Då kan "du" ge dig fan på att bakomvarande saktar in....

Inget stämmer i denna historien. TOM. på grundläggande nivå, tex. "wannabe helgkurs"
så är ovan utlärt.
Citera
2021-10-05, 22:08
Medlem
Däckexplosion uteslutet enligt expert.
Däcken klarar att köras punkterade i 160km/h
https://www.expressen.se/kvallsposten/fragorna-efter-kraschen-dacken-racket-vagen/
Citera
2021-10-05, 22:09
Medlem
Muslimerna firar hans död, den saken är då tydlig.
Citera
2021-10-05, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krampaktig
Simulerad bilkrasch i en "polisbil" dessutom.

Mmm..🤔 När jag började läsa tråden så var jag bergsäker på att det var en olycka.. men nu börjar jag att tvivla..
Citera
2021-10-05, 22:11
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moruroa
Det kanske var då han fick idén...
Eller så var det då någon annan fick idén?
Citera
2021-10-05, 22:12
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Däckexplosion uteslutet enligt expert.
Däcken klarar att köras punkterade i 160km/h
https://www.expressen.se/kvallsposten/fragorna-efter-kraschen-dacken-racket-vagen/

Blir bara mer och mer frågetecken. Jag tror 15% på olycka och 85% på annan anledning.
Citera
2021-10-05, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffelpärm
Bilen ser ut att ha träffat vajerräcket i en väldigt hög vinkel nästan rakt på. Oavsett vilken klassning det var på just den sträckan så klarar inte vajern en nästan 5tons bil som kommer blåsande i långt över 100km/h.
Så även om vajer hade sätt ut ”som vanligt” så hade det inte hjälpt.

Nja.. de är gjorda för att ge efter i stolpfästen så att vajrarna sprids över fordonets front och skapar mer och mer spänning ju längre in fordonet trycker på. De stoppar en bamselastbil med släp om den träffar i vinkel och bromsar upp den rejält om den försöker forcera rakt fram. Om vajern var tvinnad just där så kan det vara orsaken till att fordonet tog sig förbi och inte fastnade i den.

Vajrarna borde ha fäst i fordonet och dragits med och om fordonet hade sådan fart och kraft att det ändå tog sig över på andra sidan borde betydligt fler stolpar ha slitits loss. Även om bilen är hög så är inte frigången så hög att den passerar över normalt monterade vajrar. https://imgur.com/a/iKMhidg

Exempel på vad som borde skett: https://www.news.com.au/technology/innovation/motoring/on-the-road/safety-feature-thats-easily-missed-saves-trucker-from-serious-crash/news-story/3ed5bea92d8ee07c68186cd3db473efb
Citera
2021-10-05, 22:14
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LegendenLarsVilks
Blir bara mer och mer frågetecken. Jag tror 15% på olycka och 85% på annan anledning.
50/50 för min del.
Citera
2021-10-05, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LegendenLarsVilks

Något stämmer inte har. Jagades polisbilen? Men isf varför slog de inte larm. Varför blåsa på i sådan fart annars, det är inte direkt komfortabelt att sitta i en bil som blåser på hårt i hög hastighet, många blir sjösjuk/åksjuka av gungningarna efter en stund
Citera
2021-10-05, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Styrks av alla manualer, och utb. jag känner till.

Om man bara har en följebil. Så måste den göra alla jobb.
1. Åka före (tex 100meter)och reka och kontrollera fordon som vipbil skall köra om.
2. Måste ochså lägga sig bakom och stoppa alla fordon som kommer ikap och vill köra om vip.
3. osv. (blir långt om allt skall listas)

Jävla tufft jobb med bara en bil.

Men att ligga så långt bakom att de inte ens ser vip. x10

Ja, vad är poängen med en följebil om de ligger så långt bakom så att de inte ens ser olyckan?
Att ha konstant uppsyn över klientens bil för att kunna skydda den är väl hela jävla grejen. Och sen säga att det är normalt. Jag är inte superinsatt, men logiskt är det inte.
Citera
2021-10-05, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Mmm..🤔 När jag började läsa tråden så var jag bergsäker på att det var en olycka.. men nu börjar jag att tvivla..

Jag fattade direkt att det inte var någon olycka. Förhoppningsvis kan detta iscensatta trippelmord fungera som en ögonöppnare för många sega trögskallar (syftar inte på dig) som envisas med att tro att här i Sverige så fungerar det minsann inte som i vissa andra "odämmokjatiska" länder.

Sanningen är att vi styrs av en kriminell jävla maffia ("våra demokratiskt valda politiker") som inte drar sig för någonting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in