Enligt träningsmanualen skall Backup-bilen ska alltid positionera sig mellan andra fordon och skyddspersonens (the principal) fordon.
Annars kan t.ex. en motorcykel köra upp bredvid skyddspersonens fordon och sätta på en IED på utsidan av fordonet. En så kallad "sticky bomb"
The small size of the bomb makes it easier for the planter to get away without being noticed and then trigger it remotely. The palm-sized "sticky bomb", when thrown, sticks to the first solid block it touches without rolling or falling. The device explodes after three seconds of being attached to the target vehicle.
Styrks av alla manualer, och utb. jag känner till.
Om man bara har en följebil. Så måste den göra alla jobb.
1. Åka före (tex 100meter)och reka och kontrollera fordon som vipbil skall köra om.
2. Måste ochså lägga sig bakom och stoppa alla fordon som kommer ikap och vill köra om vip.
3. osv. (blir långt om allt skall listas)
Jävla tufft jobb med bara en bil.
Men att ligga så långt bakom att de inte ens ser vip. x10
Hastighet bör därav logiskt vara lite över lagliga. Om någon kommer ikap så kan följebil
flasha röd/blå.
Då kan "du" ge dig fan på att bakomvarande saktar in....
Inget stämmer i denna historien. TOM. på grundläggande nivå, tex. "wannabe helgkurs"
så är ovan utlärt.
Bilen ser ut att ha träffat vajerräcket i en väldigt hög vinkel nästan rakt på. Oavsett vilken klassning det var på just den sträckan så klarar inte vajern en nästan 5tons bil som kommer blåsande i långt över 100km/h.
Så även om vajer hade sätt ut ”som vanligt” så hade det inte hjälpt.
Nja.. de är gjorda för att ge efter i stolpfästen så att vajrarna sprids över fordonets front och skapar mer och mer spänning ju längre in fordonet trycker på. De stoppar en bamselastbil med släp om den träffar i vinkel och bromsar upp den rejält om den försöker forcera rakt fram. Om vajern var tvinnad just där så kan det vara orsaken till att fordonet tog sig förbi och inte fastnade i den.
Vajrarna borde ha fäst i fordonet och dragits med och om fordonet hade sådan fart och kraft att det ändå tog sig över på andra sidan borde betydligt fler stolpar ha slitits loss. Även om bilen är hög så är inte frigången så hög att den passerar över normalt monterade vajrar. https://imgur.com/a/iKMhidg
Blir bara mer och mer frågetecken. Jag tror 15% på olycka och 85% på annan anledning.
Något stämmer inte har. Jagades polisbilen? Men isf varför slog de inte larm. Varför blåsa på i sådan fart annars, det är inte direkt komfortabelt att sitta i en bil som blåser på hårt i hög hastighet, många blir sjösjuk/åksjuka av gungningarna efter en stund
Styrks av alla manualer, och utb. jag känner till.
Om man bara har en följebil. Så måste den göra alla jobb.
1. Åka före (tex 100meter)och reka och kontrollera fordon som vipbil skall köra om.
2. Måste ochså lägga sig bakom och stoppa alla fordon som kommer ikap och vill köra om vip.
3. osv. (blir långt om allt skall listas)
Jävla tufft jobb med bara en bil.
Men att ligga så långt bakom att de inte ens ser vip. x10
Ja, vad är poängen med en följebil om de ligger så långt bakom så att de inte ens ser olyckan?
Att ha konstant uppsyn över klientens bil för att kunna skydda den är väl hela jävla grejen. Och sen säga att det är normalt. Jag är inte superinsatt, men logiskt är det inte.
Mmm..🤔 När jag började läsa tråden så var jag bergsäker på att det var en olycka.. men nu börjar jag att tvivla..
Jag fattade direkt att det inte var någon olycka. Förhoppningsvis kan detta iscensatta trippelmord fungera som en ögonöppnare för många sega trögskallar (syftar inte på dig) som envisas med att tro att här i Sverige så fungerar det minsann inte som i vissa andra "odämmokjatiska" länder.
Sanningen är att vi styrs av en kriminell jävla maffia ("våra demokratiskt valda politiker") som inte drar sig för någonting.