2021-09-30, 01:20
Medlem
_killahs avatar
Samtidigt står det i stadgarna

Juridisk person som förvärvat bostadsrätt till bostadslägenhet får vägras medlemskap.
Citera
2021-09-30, 05:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det här får nog betraktas som udda.

https://www.erikolsson.se/bostader-till-salu/OBJ19421_1882171572

Nyproducerad lägenhet. Inget konstigt med lägenheten eller inredningen. Kan inte bedöma priset. Däremot detta:

Föreningen säljer alltså ett aktiebolag, som äger lägenheten. Begriper inte varför man valt det upplägget, kanske kan det vara något skatterelaterat.
Det ser lite knepigt ut rent funktionellt i badrummet, att komma åt tvätt/torktumlare 🤣🤣
Citera
2021-09-30, 05:58
Medlem
leuchdiodens avatar
Okej inte Hemnet. Men känner ett undantag kan väl göras när man kan köpa sig en egen tågstation!?

https://www.blocket.se/annons/kronoberg/tagstation/97708466
Citera
2021-09-30, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leuchdioden
Okej inte Hemnet. Men känner ett undantag kan väl göras när man kan köpa sig en egen tågstation!?

https://www.blocket.se/annons/kronoberg/tagstation/97708466

Skala 1:1.
Knarklangare och deras sällskap medföljer.
Citera
2021-09-30, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Offtopic, gå in på hans fejja och läs hans annons "om"🙀

Han har vääääldigt höga tankar om sig själv... Mest fascinerande är väl att token är öppen med att han söker sextonåringar.
Citera
2021-09-30, 20:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bogelisho
Han har vääääldigt höga tankar om sig själv... Mest fascinerande är väl att token är öppen med att han söker sextonåringar.
Sjukt obehaglig. Kolla in alla bilder😵
Citera
2021-10-05, 20:31
Medlem
LÄNK

Jättefint utanpå, tegelhus med lite mysig engelsk känsla.

Inuti totalförstört och så vitt att man behöver solglasögon.

Byggt 1909 men ser invändigt ut som vilket fult skräphus som helst byggt i år.
Citera
2021-10-05, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
LÄNK

Oj det här var så vitt att jag undrade ibland om det var svartvita fotografier jag tittade på. Fräscht men fruktansvärt tråkigt utan karaktär.
Citera
2021-10-05, 21:50
Moderator
rotadents avatar
Citat:
LÄNK

Med tanke på att det är helt tomt och ser orört ut så antar jag att det är renoverat på spekulation. Då är det väl hyfsat frekvent så att man målar allting vitt med tanken att den som köper ska välja tapeter och färger efter egen smak. Det vill säga så neutralt och intetsägande som möjligt utan att se billigt/hyresrättsmässigt ut.
Citera
2021-10-06, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Med tanke på att det är helt tomt och ser orört ut så antar jag att det är renoverat på spekulation. Då är det väl hyfsat frekvent så att man målar allting vitt med tanken att den som köper ska välja tapeter och färger efter egen smak. Det vill säga så neutralt och intetsägande som möjligt utan att se billigt/hyresrättsmässigt ut.

Visst, låt gå för att väggarna är vita så att man själv kan måla/tapetsera. Men nästan ingenting invändigt är i stil med husets ålder. Elementen är helt moderna och behöver rivas ut. Hela badrummet ser inte någonstans ut som 1909 och behöver rivas ut. Glasdörren ner till vinkällaren behöver rivas ut osv.

Jag vet att alla inte inreder ett hus utefter det år det är byggt, men för mig skulle det vara otänkbart att göra något annat.
Jag bor i ett 60-talshus idag och har inrett i MCM-stil, och skulle jag någon gång (förhoppningsvis) köpa ett sekelskifteshus/våning så skulle jag sälja möblerna jag har och inreda det nya boendet i sekelskiftesstil.
Citera
2021-10-08, 19:30
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Visst, låt gå för att väggarna är vita så att man själv kan måla/tapetsera. Men nästan ingenting invändigt är i stil med husets ålder. Elementen är helt moderna och behöver rivas ut. Hela badrummet ser inte någonstans ut som 1909 och behöver rivas ut. Glasdörren ner till vinkällaren behöver rivas ut osv.

Jag vet att alla inte inreder ett hus utefter det år det är byggt, men för mig skulle det vara otänkbart att göra något annat.
Jag bor i ett 60-talshus idag och har inrett i MCM-stil, och skulle jag någon gång (förhoppningsvis) köpa ett sekelskifteshus/våning så skulle jag sälja möblerna jag har och inreda det nya boendet i sekelskiftesstil.

Hur skulle ens ett badrum i stil 1909 se ut? Känns ganska märkligt tycker jag. Sen föredrar jag också alla gånger att man försöker bevara husets karaktär, jag hade inte renoverat huset på det där sättet. Menar mest att om man nu vill renovera bara för att sälja och tjäna pengar så är det väl ofta sådär man gör.

Har sett så många exempel på fina gamla lägenheter i Stockholm (är mest där jag Hemnet-surfar) som är totalt förstörda. Högblanka kök, badrum i marmor och glas, stuckatur och bröstpanel utriven etc. Vet inte om den som renoverat faktiskt bott där, men om jag ville bo supermodernt skulle jag inte köpa sekelskifte över huvud taget, då hade jag köpt nybyggt.
Citera
2021-10-11, 11:35
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Samtidigt står det i stadgarna

Juridisk person som förvärvat bostadsrätt till bostadslägenhet får vägras medlemskap.

Det är nog det som är poängen med att sälja aktiebolaget. Att aktiebolaget får en ny ägare påverkar inte föreningen. Föreningen ska således inte godkänna överlåtelsen (eftersom samma AB äger lägenheten) och kan då inte vägra medlemskap till köparen av aktierna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in