Citat:
Ursprungligen postat av
SunshineSobotka
Har fan inte pallat med att lägga mig i denna tråden pga av allt OT-trams. FB har verkligen dalat de senaste 5-6 åren...
Trots att ha uppdaterat tråden frenetiskt sedan i torsdags så tycker jag mig inte ha hört något om Lorentzons faktiska dokumenterade psykiska hälsa.
För ett par år sedan 2108 eller 19' så var jag boende i Göteborg och knarkade som en sann göteborgare.
Efter 9-10 dagar av mycket vaket och en fruktansvärt impulsiv LSD tripp så small det --> psyket inlåst för avgiftning. Är nästan säker på att Lorentzon befann sig där.
Bilden som publicerades först gav liksom en direkt "vart fan känner jag igen honom från?"
Östra Sjukhuset. Typ 2019
ingen aning om vad avdelningen hette men det var som ett jävla zoo.
Det är liksom en frisyr, en hållning och en blick som är... lite kufisk
Någon här på forumet måste ju ha lite koll på det där dårhuset; känner ni igen Lorentzon?
Är det en stammis? Har Lorentzon visat några psykotiska tendenser eller uppfattats som aggressiv offentligt? om nu psykiatrin har varit inblandad så bör det finnas en del intressant att gräva i. t.ex kanske Lorentzon har manipulerat någon psykotisk tjackis som har hjälpt med flykt eller gömställe
En tanke jag får om ett icke helt orimligt scenario är att; kanske Lorentzon initialt har varit där innan morsan tappade vettet helt och bett om hjälp. Blivit behandlad som en som söker psykhjälp - som rent skräp med en stor nypa sadism och ignorans.
Byggt upp ett hat som bara har vuxit.
Kan det vara så att detta är ett tvättäkta psykfall som helt enkelt (utöver all suga på tutte-syndrom som tycks vara bland det enda som faktiskt är bekräftat) som under många år har fått utstå psykvårdens behandling som faktiskt är totalt miserabel.
Det hade varit ett intressant spår att gräva vidare i om så är fallet.
Neutralt och objektivt sett en vettig förklaring på hur någon kan bli så galet sjuk i huvudet att man spränger ett familjehus. Visst var det lite spännande att följa denna sinnessjuka man i sin Jokern-psykos initialt. Nu börjar det bara bli pinsamt och faktiskt ganska så obehagligt.
Hoppas verkligen på att denna sjuka jävel hittas död snart.
Finns det någon form av substans i teorin om psykiatrin så förutsätter jag att polisen har haft resurser för extra övervakning av området samt analyserat journaler etc.
Det enda som finns att gå på om man vill studera honom, vad jag vet, är vårdboendets personals dokumenterande film där han rör sig runt utanför mors fönster, med bar överkropp, iklädd endast tajta jeans. Han är tunn på ett sätt som en man i hans ålder normalt inte är om man inte knarkar som Iggy Pop eller har strukturella problem pga psykisk ohälsa — han är tunn utan muskler, så ingen seg maratonlöparkropp, bara tunn på ett obegripligt sätt för någon i hand ålder. Sätter han rör sig på visar också att han där och då inte är vid sunda vätskor.