2021-10-05, 17:33
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Man skulle gärna vilja veta varför de letade där.

Intressant hur som helst, att ett socialfall i Sverige har sådana kopplingar.

Hans umgängeskrets tycks till stora delar varit övre medelklass / akademiker.
Citera
2021-10-05, 17:45
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Hans umgängeskrets tycks till stora delar varit övre medelklass / akademiker.

Har han examen från Chalmers?
Citera
2021-10-05, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
I artikeln säger den norske affärsmannen att Maciej hyrde en del av hans stora villa under några år, men att han flyttade ut redan i början av 2000-talet.

Ett jävla långskott från vår svenska polis, med andra ord. De norska kollegorna skakade nog på huvudet när svenskarna begärde assistans.

En intressant uppgift från den rike norrmannen är dock att han blev förvånad över hur många brev från skattemyndigheter och inkassoföretag som Maciej fick hela tiden. Redan då var det alltså något som definierade honom som lite av en marginalfigur, som inte riktigt kunde hålla ställningarna, trots arbetet som skeppsmäklare (om det nu var det han var).

Nja, det står såhär;
" Det kom en massa, massa post. Från polisen och inkasso och allt möjligt, säger den tidigare fastighetsägaren."

Kan ju likagärna vara att det kom 2 brev i månaden i 2 år. Det är ju massor om det är till någon som inte bor där.
Citera
2021-10-05, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViaGetty
Än så länge är Wolmesjöhypotesen inte mer än bara en hypotes bland många. En journalist på en PK-tidning har såklart extremt hög trovärdighet, men vi skall hålla i huvudet att det inte är bekräftat från polisiärt håll. En anmärkningsvärd detalj är att Wolmesjös utsaga inte innehåller något om projektorn. Detta borde en rutinerad journalist ha lagt märke till.
Varför skulle en journalist ha koll på om en granne snor en projektor? Jag kollar inte kvitton på allt mina grannar köper. Gör du det är du ju galen. Finns ju ingen varken journalist eller inte som är så kontrollerande att de kollar upp grannarna varenda månad vad dom sysslat med, om de finns i något register.
Citera
2021-10-05, 17:51
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Har han examen från Chalmers?

Sannolikt, men inte säkerställt. Studiebegåvad var han dock, enligt uppväxt-vän som deltar i den här tråden.
Citera
2021-10-05, 17:56
Medlem
ViaGettys avatar
Jag kan ha sett honom idag! Såg iallafall en person som var väldigt lik Lars L-G Wolmesjö kliva av sextiobussen på Järntorget. Var själv på väg mot Billdal så hann inte kliva av och följa efter. Några spekulationer om vart han kan ha varit på väg? Bishops Arms?
Citera
2021-10-05, 18:18
Medlem
Citat:
Jag kan ha sett honom idag! Såg iallafall en person som var väldigt lik Lars L-G Wolmesjö kliva av sextiobussen på Järntorget. Var själv på väg mot Billdal så hann inte kliva av och följa efter. Några spekulationer om vart han kan ha varit på väg? Bishops Arms?
Sluta du har inte sett någon!!
Citera
2021-10-05, 18:18
Medlem
Citat:

Ring polisen och fråga.
Citera
2021-10-05, 18:23
Medlem
Enzymes avatar
Citat:

Men för helvete! Kan du inte lägga ner trollandet??!! Mupp
Citera
2021-10-05, 18:30
Medlem
SunshineSobotkas avatar
Har fan inte pallat med att lägga mig i denna tråden pga av allt OT-trams. FB har verkligen dalat de senaste 5-6 åren...
Trots att ha uppdaterat tråden frenetiskt sedan i torsdags så tycker jag mig inte ha hört något om Lorentzons faktiska dokumenterade psykiska hälsa.

För ett par år sedan 2108 eller 19' så var jag boende i Göteborg och knarkade som en sann göteborgare.
Efter 9-10 dagar av mycket vaket och en fruktansvärt impulsiv LSD tripp så small det --> psyket inlåst för avgiftning. Är nästan säker på att Lorentzon befann sig där.
Bilden som publicerades först gav liksom en direkt "vart fan känner jag igen honom från?"
Östra Sjukhuset. Typ 2019
ingen aning om vad avdelningen hette men det var som ett jävla zoo.
Det är liksom en frisyr, en hållning och en blick som är... lite kufisk

Någon här på forumet måste ju ha lite koll på det där dårhuset; känner ni igen Lorentzon?
Är det en stammis? Har Lorentzon visat några psykotiska tendenser eller uppfattats som aggressiv offentligt? om nu psykiatrin har varit inblandad så bör det finnas en del intressant att gräva i. t.ex kanske Lorentzon har manipulerat någon psykotisk tjackis som har hjälpt med flykt eller gömställe

En tanke jag får om ett icke helt orimligt scenario är att; kanske Lorentzon initialt har varit där innan morsan tappade vettet helt och bett om hjälp. Blivit behandlad som en som söker psykhjälp - som rent skräp med en stor nypa sadism och ignorans.
Byggt upp ett hat som bara har vuxit.

Kan det vara så att detta är ett tvättäkta psykfall som helt enkelt (utöver all suga på tutte-syndrom som tycks vara bland det enda som faktiskt är bekräftat) som under många år har fått utstå psykvårdens behandling som faktiskt är totalt miserabel.

Det hade varit ett intressant spår att gräva vidare i om så är fallet.
Neutralt och objektivt sett en vettig förklaring på hur någon kan bli så galet sjuk i huvudet att man spränger ett familjehus. Visst var det lite spännande att följa denna sinnessjuka man i sin Jokern-psykos initialt. Nu börjar det bara bli pinsamt och faktiskt ganska så obehagligt.

Hoppas verkligen på att denna sjuka jävel hittas död snart.
Finns det någon form av substans i teorin om psykiatrin så förutsätter jag att polisen har haft resurser för extra övervakning av området samt analyserat journaler etc.
Citera
2021-10-05, 18:35
Medlem
Citat:

Det är väl inte omöjligt att du har sett Wolmesjö. Jag såg i alla fall nyss på Haga nygata pappan till den kvinna som höll på att brinna inne tillsammans med sin hund. Han var ute och gick med en hund, kanske den hunden. Men Mark har jag inte sett till :-).
Citera
2021-10-05, 18:41
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineSobotka
Har fan inte pallat med att lägga mig i denna tråden pga av allt OT-trams. FB har verkligen dalat de senaste 5-6 åren...
Trots att ha uppdaterat tråden frenetiskt sedan i torsdags så tycker jag mig inte ha hört något om Lorentzons faktiska dokumenterade psykiska hälsa.

För ett par år sedan 2108 eller 19' så var jag boende i Göteborg och knarkade som en sann göteborgare.
Efter 9-10 dagar av mycket vaket och en fruktansvärt impulsiv LSD tripp så small det --> psyket inlåst för avgiftning. Är nästan säker på att Lorentzon befann sig där.
Bilden som publicerades först gav liksom en direkt "vart fan känner jag igen honom från?"
Östra Sjukhuset. Typ 2019
ingen aning om vad avdelningen hette men det var som ett jävla zoo.
Det är liksom en frisyr, en hållning och en blick som är... lite kufisk

Någon här på forumet måste ju ha lite koll på det där dårhuset; känner ni igen Lorentzon?
Är det en stammis? Har Lorentzon visat några psykotiska tendenser eller uppfattats som aggressiv offentligt? om nu psykiatrin har varit inblandad så bör det finnas en del intressant att gräva i. t.ex kanske Lorentzon har manipulerat någon psykotisk tjackis som har hjälpt med flykt eller gömställe

En tanke jag får om ett icke helt orimligt scenario är att; kanske Lorentzon initialt har varit där innan morsan tappade vettet helt och bett om hjälp. Blivit behandlad som en som söker psykhjälp - som rent skräp med en stor nypa sadism och ignorans.
Byggt upp ett hat som bara har vuxit.

Kan det vara så att detta är ett tvättäkta psykfall som helt enkelt (utöver all suga på tutte-syndrom som tycks vara bland det enda som faktiskt är bekräftat) som under många år har fått utstå psykvårdens behandling som faktiskt är totalt miserabel.

Det hade varit ett intressant spår att gräva vidare i om så är fallet.
Neutralt och objektivt sett en vettig förklaring på hur någon kan bli så galet sjuk i huvudet att man spränger ett familjehus. Visst var det lite spännande att följa denna sinnessjuka man i sin Jokern-psykos initialt. Nu börjar det bara bli pinsamt och faktiskt ganska så obehagligt.

Hoppas verkligen på att denna sjuka jävel hittas död snart.
Finns det någon form av substans i teorin om psykiatrin så förutsätter jag att polisen har haft resurser för extra övervakning av området samt analyserat journaler etc.

Det enda som finns att gå på om man vill studera honom, vad jag vet, är vårdboendets personals dokumenterande film där han rör sig runt utanför mors fönster, med bar överkropp, iklädd endast tajta jeans. Han är tunn på ett sätt som en man i hans ålder normalt inte är om man inte knarkar som Iggy Pop eller har strukturella problem pga psykisk ohälsa — han är tunn utan muskler, så ingen seg maratonlöparkropp, bara tunn på ett obegripligt sätt för någon i hand ålder. Sätter han rör sig på visar också att han där och då inte är vid sunda vätskor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in