2021-10-02, 10:20
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asynjan
@alexkl87 uppmärksamt där! https://www.svtplay.se/video/32698231/nyheter-direkt/larm-om-explosionsrisk-i-goteborg?info=visa

Det är onekligen väldigt lik 55-åringen, Den som passerar bakom reportern har lite längre hår. När i tid är bilderna tagna på mannen som Expressen

Mark har mer nätta drag än han som gick förbi i bakgrunden. Han hade inte alls en lika spetsig näsa tex.
Citera
2021-10-02, 10:21
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexkl87
Självklart hade det vart bättre om han ställt sig i ledet.
Så det är helt rätt att en sån här galning inte fått någon typ av psykhjälp? Jag kanske är naiv, men vad har vi psykvård för om inte för en sån här?

Ja, jag tror att du är naiv. Hur tror du att det går till när man får "psykhjälp"? Det finns bara två sätt. Det ena är att man själv söker hjälp. Det andra är du beter dig så farligt att du måste omhändertas och tvångsvårdas. Att man är otrevlig mot personalen på mammas äldreboende är inte ett sådant tecken.
Citera
2021-10-02, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Grannen.
Han ser onekligen ut som Marks bror. När jag och sambon tittade på nyheterna igår så trodde vi att det var Mark som intervjuades då vi under dagen hade sett stillbilder på Mark. Märkligt sammantrände.
Ja just det! Tack!
Citera
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzsor133
Seriöst? Har du hört att han ska hänga i Bergsjön?

richmoney är ett troll. jag bara dirigerade honom till ett varmt välkomnande
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5344
Inte dömd men skäligen misstänkt.
Ändå hängs han ut med namn och bild.
Känns väl inge vidare?

Fast att han håller sig borta är onekligen jävligt konstigt?
Citera
2021-10-02, 10:23
Medlem
Men man kan konstatera återigen händer samma sak. All fokus på gärningsmannen och inte så mycket på offren.

Det kan vara värt nämna att 100+ människor just nu har det jättejobbigt att få vardagen att fungera när de inte kan återvända hem.

Enligt vad jag förstått så krävs undersökningar av huset samt reparationer av fastigheten som gör att de flesta boende kommer att få vänta ganska länge på att kunna flytta in igen.

Tar samhället hand om alla nu eller blir återigen någon sviken?
Citera
2021-10-02, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Ja, jag tror att du är naiv. Hur tror du att det går till när man får "psykhjälp"? Det finns bara två sätt. Det ena är att man själv söker hjälp. Det andra är du beter dig så farligt att du måste omhändertas och tvångsvårdas. Att man är otrevlig mot personalen på mammas äldreboende är inte ett sådant tecken.

Finns ett alternativ 3 och det är att någon gör en orosanmälan och personen får hjälp. Jag har gjort det. Han fick hjälp.
Men absolut. Mer än så har jag aldrig vart i kontakt med det så jag vet inte hur det går till. Oavsett borde denna mannen fångats upp och fått hjälp. Nej, att vara otrevlig är inget tecken i sig. Att följa efter en personal och vrålat och hotat är ett brott och i och med det borde han fått någon typ av psykhjälp eftersom han blev anmäld för det
Citera
2021-10-02, 10:25
Medlem
Antagligen inte. I synnerhet inte om det varit kriminella gäng eller islamister som legat bakom dådet. Men nu är det uppenbart en psykiskt förvirrad ensam man med en svårt sjuk/handikappad mamma. Så i rimlighetens namn kan det vara befogat med lite sympati i det här fallet. Så mycket resurser Sverige lagt på invandrare varav en stor del går till kraftigt ökad brottslighet. Hade vi tänkt mer på de som hör hemma här istället hade kanske psykvården haft resurser till uppsökande verksamhet när folk ballar ur på det sätt denna man uppenbarligen har gjort under en tid tillbaka.
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Min fråga var egentligen bara, hade Flashback gråtit så mycket sympatitårar om bombmannen hade varit svartmuskige Abdulla Achmed, som hade sprängt bort ett lägenhetskvarter och gjort hundratals hemlösa och dussintals brännskadade?

Bara för att Mark Lorentzon är en bitter vit man med rasitiska tendenser och tänker "bättre förr" så blir han lite av en hjälte här?
Citera
2021-10-02, 10:28
Medlem
madeinflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexkl87
https://www.expressen.se/tv/nyheter/gt/bilderna-visar-mark-lorentzon-vid-mammans-aldreboende/

Sorgligt. Vi ser en desperat son som drivs av kärlek och är hårt bunden till modern. Kan tyckas avvikande - eller är det omvända egentligen den avvikande?
Hade jag varit åldring hade jag valt kramar och närhet från mina älskade framför ev längre livstid.
Besöksförbuden var en empatistörd regel som fler borde satt sig över som Mark. Han har min fulla förståelse i denna fråga
Citera
2021-10-02, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5344
Inte dömd men skäligen misstänkt.
Ändå hängs han ut med namn och bild.
Känns väl inge vidare?
På sannolika skäl trodde jag.
Citera
2021-10-02, 10:33
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madeinflen
Inte ett hjälte men vårt faktiska ansvar då det pekar på att han skadats av beslut och det liv han fått i landet.

Så kan man ju resonera om precis vem som helst, givet att man känner sympati på den nivå som du tydligen gör. Då kan man ju ursäkta vilka beteenden som helst med avslag från myndigheter, exfruars otrohet, invandringen, skolgårdsmobbing, trasiga leksaker eller vad som helst. Slutsatsen att den här personen "skadats" av det ena eller andra är väldigt långtgående, och du har garanterat inga belägg för det heller.
Och exakt hur blir det vårt gemensamma ANSVAR hur han beter sig?
Citera
2021-10-02, 10:33
Medlem
ViaGettys avatar
Har MGM:s resrutt till Polen klarlagts? Att det går färjor till Polen från hamnen i Nynäs påtalades tidigt, men är det bekräftat att det var därifrån ha reste? Vet man vilken avgång och hur han tog sig till Nynäs hamn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in