Citat:
Ursprungligen postat av
RedForce
För det vet man när det är så. Det finns fall med autister (milda till normal nivå kan tolka rätt) som kan vara osäkra och frågan är väl om dessa verkligen ska moderera andra människor.
Ja du anser alltså att alla som inte gör samma bedömningar som du gör är att betrakta som autister
och de bör därför inte vara moderatorer eftersom de inte tycker som du tycker?
Citat:
Ursprungligen postat av
RedForce
Nej det går inte eftersom en moderator ser det genast. En moderator som modererar efter reglerna och inte blandar in sina åsikter och känslor.
Det är ju just efter regel 1.06, Användarnas Anonymitet, som det har modererats i det här aktuella fallet.
Du hävdar här i ena stunden att moderatorer är autister som inte förstår känslor och retorik.
Fast direkt i nästa stund hävdar du raka motsatsen, att moderatorer agerar för mycket efter känslor
och inte efter regelverket.
Citat:
Ursprungligen postat av
RedForce
Som sagt det ser man direkt. Går inte för en fullt frisk person att misstolka.
De användare och moderatorer som inte tycker exakt som du tycker är alltså att betrakta som icke friska människor?
Citat:
Ursprungligen postat av
RedForce
Jag har aldrig sagt något annat. Ts har inte heller brytit mot den regeln eftersom ts på ett sätt som inte går att missta har använt retorisk sarkasm för att göra en poäng. Alla vuxna med normal begåvning förstår det utan att behöva tänka efter. Att folk förstår det beror på att de flesta människor från att de är äldre barn / unga tonåringar använder den retoriken applicerat på allt. Allt ifrån enkla skojiga kommentarer till dryga förnedrande påståenden.
Ja och ute i vardagen går det alldeles utmärkt att använda den retoriken, inga som helst problem.
Fast här inne befinner vi oss på Flashback och här inne ska ju alla vara helt anonyma ifall de önskar vara det.
Då gäller inte exakt samma regler här inne som gäller ute i vardagen där man inte behöver vara anonym, förstår du skillnaden?
Citat:
Ursprungligen postat av
RedForce
Men hur kan du säga att det inte är seriös argumentering? Om Ts är seriös och argumenterar på det sättet så måste det väl vara seriös argumentering?
Eller är det upp till dig att bestämma vad som ska räknas som seriös argumentering? Får jag vara med och bestämma eller är det bara du och de som uppfyller dina krav som får bestämma.
Om jag anser att 90% av alla dina inlägg är oseriösa bara för att jag känner det, så antar jag att det är okej att jag upplyser moderatorn om det så hen kan stänga av dig. Du skriver ju bara trams och off topic. Ja men då är det så.
När det gäller att hålla regel 1.06 så anser jag att de ska vara stenhårda i verkliga fall och stänga av direkt.
Ja om ett diskussionsinlägg består enbart i att kommentera annan användares identitet, allvar eller skämt,
då kan det absolut betraktas som trams.
Det är bra om man kan formulera åtminstone en enda mening om diskussionsämnet ifråga, annars blir det ju trams.
Och man bör undvika antyda eller skriva saker som kan tänkas bryta emot regel 1.06, Användarnas Anonymitet.