2021-10-05, 18:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Vad har du för uppgifter som stödjer det?
Bild text i inlägg nån sida bak.
https://ibb.co/mHwsftT
(Nu va jag snäll)

/J
Citera
2021-10-05, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej men lite vanligare i andra europeiska länder - namnet har ursprung från både Tyskland och Storbritannien.

Jag har svårt att se vad namnets frekvens i utländerna har för relevans, då polisen ifråga efter allt vad vi vet var infödd svensk? Om du nu inte vill gå på "jihadlinjen" och hävda att det är vanligt i muslimska länder?
Citera
2021-10-05, 18:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Jag har svårt att se vad namnets frekvens i utländerna har för relevans, då polisen ifråga efter allt vad vi vet var infödd svensk? Om du nu inte vill gå på "jihadlinjen" och hävda att det är vanligt i muslimska länder?

Aha, vet vi det? Jag trodde namnen mest diskuterades för att en del verkar tro att han kanske var islamistisk terrorist, men då faller väl sannolikheten för det drastiskt om han var svenskfödd.
Citera
2021-10-05, 18:14
Bannlyst
Om ni inte hittat det, här är det på maps!
https://www.google.com/maps/@56.4561706,13.6220802,3a,75y,53.41h,89.43t/data=!3m6!1e1!3m4!1sUKFOwpQm875ugZ3zFrSl0A!2e0!7i1 6384!8i8192

Bilden är tagen på mycket långt håll, så det ser knepigt ut.
https://images.cdn.yle.fi/image/upload/f_auto,fl_progressive/q_88/w_4949,h_2784,c_crop,x_0,y_632/w_4949/w_1400,h_1400,c_fit/v1633339042/39-862005615ac6309cb3e.jpg
Citera
2021-10-05, 18:15
Medlem
MarioMerolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
PBS 247 var reg nr

PolisBeSkydd 24/7
Citera
2021-10-05, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Du får gärna berätta så jag tappar hakan, har aldrig gjort det tidigare.

Åtalsimmunitet, en del står alltså över lagen.

Nu OnT!
Citera
2021-10-05, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Är det inte låsta hjul då?

Nej det är inte låsta hjul. Du ser först hur något har slagit i mittbarriären. Därefter ser man diffusa bromsspår, troligen på grund av ABS-bromsar. Sedan svänger fordonet 90 grader och gasar på så att det ryker om det rakt över vägen.
Det kan inte var lästa hjul. För det första har den garanterat ABS. För det andra om bilen fördas 90 grader mot färdriktningen med låsta hjul så skulle inte bromsspåren gå i den riktningen.
Sedan skulle den förmodligen inte orka komma över till andra sidan om den bromsade för fullt och bilen skulle troligen ha vält om den girade 90 grader i hög hastighet.
Det finns bara en förklaring till dessa spår och det är full gas från nästan stillastående.
Citera
2021-10-05, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Aha, vet vi det? Jag trodde namnen mest diskuterades för att en del verkar tro att han kanske var islamistisk terrorist, men då faller väl sannolikheten för det drastiskt om han var svenskfödd.

Nej, vi vet ingenting. Men jag skulle ju hålla en slant på det! Allvarligt, skulle polisen sätta en person med någon muslimsk bakgrund till att bevaka en känd islamkritiker/hädare?

Och jag tror inte det är så lätt att "slinka under radarn" inom polisen som på vanliga arbetsplatser..!
Citera
2021-10-05, 18:25
Medlem
zerocolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Varför är det då ochså på annan plats. + ser ej ut som sot.
Plats 1: https://archive.is/6fO7O/144288e9a6a3e1a235ed18db848f1bd3c07461e4.jpg
Plats 2: https://static.cdn-expressen.se/images/1f/8a/1f8aec35d2c6491c92668ab1a0aeb5df/16x9/1304@40.jpg

Det jag mest reflekterar över är att det är så tätt med poliser överallt, som trampar runt i spåren på olycksplatsen. Det blir ett digert jobb för forensikerna att få fram något ur denna röra.
Citera
2021-10-05, 18:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej, vi vet ingenting. Men jag skulle ju hålla en slant på det! Allvarligt, skulle polisen sätta en person med någon muslimsk bakgrund till att bevaka en känd islamkritiker/hädare?
Nej det tror jag knappast heller.

Citat:
Och jag tror inte det är så lätt att "slinka under radarn" inom polisen som på vanliga arbetsplatser..!
Nej, och man hade väl knappast heller valt ett så osäkert sätt för att ta någon av daga heller. En riktig terrorist hade väl dessutom velat basunera ut det hela, inte göra nåt i lönndom - då försvinner ju liksom budskapet om att islamkritiker kommer bli straffade.

Olyckan (som jag tror det är) kan förstås verka osannolik - men vem fan hade någonsin satt sig i en bil om det inte vore sannolikt att man skulle överleva.. alla olyckor är osannolika.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2021-10-05 kl. 18:30.
Citera
2021-10-05, 18:29
Medlem
Mouchinos avatar
Yttrandefrihet är en av Sveriges viktigaste grundlagar och när man läser om Lars Vilks och hur han hotades och trakasserades till den nivån att han fick lov att isolera sig samt ha personskydd så blir man bestört. Vad är detta? Vart är vi på väg egentligen?

Ska man tillåta samma förtyckar mentalitet som pågår i Afghanistan och andra länder pga extremism.? Dags att säga STOPP nu! Nu får det vara nog och ni som sitter i Riksdagen, TÄNK efter innan ni välkomnar nya människor till vårat samhälle. Ni vet INGENTING om vad deras syfte är att vilja komma hit. Ensamma Kvinnor och Barn, såklart men dessa andra som har en sån skev världsbild kan ställa till oerhört mycket.

Jag börjar undra om de som kollar bakgrund på alla dessa som kommer in är både blinda och helt i brist på bedömingsförmåga? Visst ska man hjälpa människor i nöd men ni har kunskapen att sålla ut vilka dessa UTSATTA är men vad är grejen? Orkar man inte eller vad är det som händer.

Det har gått för långt och ni är för naiva. Medan ni snällt och glatt slår med klubban att ta in fler flyktingar så etablerar extremisterna sig i Sverige (på sitt sätt) ,samma människor som ni släppt in i landet. Har ni inte ett stort ansvar att skydda Sveriges befolkning och de lagar som är uppsatta, dessa lagar som nu bli kränkta och trampade på? Ett land som utvecklat ett stort orosmoln över sig.

Absolut de som sköter sig och bidrar i samhället som verkligen kämpar för att få vara en del av detta och delar med sig av sin kultur och accepterar att inte alla delar samma trossuppfattning. Deras motiv är att få leva i ett tryggt land. Dessa andra vet vi ju vad de försöker göra och ni i Regeringen måste ju vara sovandes eller bara helt och hållet naiva och lättlurade som inte förstår när det är dags att säga stopp. Ni utsätter Sverige för onödiga risker!!!

Några av dessa har terroriserat Kontnären Lars Vilks i åratal ,samma människor. Dessa människor har nätverk överallt så det betyder att, släpper man in EN så kan det vara för mycket och bollen är i rullning.
Detta är ett stort hot mår vår Demokrati! Dags för er Politiker att stå upp för vad som är rätt och för ert folk om vi ska kunna ha några av våra grundlagar kvar! TÄNK TILL LITE och gör något istället för att bara snacka visioner och en massa vallöften. Detta med Lars Vilks är en MEGA STOR varningsklocka och detta har hållt på i flera år och under tiden han fått isolera sig och leva under hot har ni välkomnat massor med fler flyktingar och "ensamkommande"???

Här är en påminnelse om Grundlagarna, läs och begrunda och se framför er om ni tycker att det stämmer med tidens händelser.

https://www.riksdagen.se/sv/sa-funkar-riksdagen/demokrati/grundlagarna/
Senast redigerad av Mouchino 2021-10-05 kl. 18:35.
Citera
2021-10-05, 18:30
Medlem
HRTs avatar
Citat:

Det låter osannolikt, men så är vi ju i Sverige där allt är upp och ner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in