2021-10-05, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Dom där däckspåren är ju för fan vinkelrätt mot vajerräcket.!
Ser ju ut som skyddsbilen har burnat rätt mot staketet.det där är inga sladdspår dom är alldeles för grova för det ..det är burnout spår.
Kan det vara så jävligt att skyddsbilen drog ifrån följebilen för att kunna hitta lämpligt ställe att medvetet krascha en lastbil.
Man ser överhuvudtaget inget broms eller sladdspår innan dessa grova svarta gummispåren mot räcket.
Fan detta är ett atentat ju helt klart.
Just. Och attentatsmännen och trafikvärket visste det som SÄK innte visste: att en sån där SÄKERHETSBIL flyger genom/över räcket, hur lätt som helst.
Lars lät sig skjutsas i ett skit fordon, så enkelt är det!
Citera
2021-10-05, 17:29
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Vilken rappakalja! Branden orsakades av polisbilens bränsletank som krossades och sköljde över lastbilens motor. Du har noll koll!
Ja du var förstås på platsen och såg alltihop
Citera
2021-10-05, 17:29
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Det är den andra som har tyskt namn. Han vars efternamn bara har tre bokstäver. Hans förnamn är också vanligt i Tyskland (och Sverige).

Tyskklingande efternamn är inte allt för ovanliga i Sverige. Tänk John Ausonius, Tommy Zethraeus mfl. Vissa har tyska anfäder nära i tiden, medans andra får man söka sig tillbaka flera hundra år.

Efternamnet med tre bokstäver är anglo-saxiskt inte tyskt(jag vet saxerna kom från nuvarande tyskland) men de använde en annan stavning.
Citera
2021-10-05, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Tror du själv på det? Vittnen har redan prata med media:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/v5wPlV/blev-vittne-till-kraschen-ser-hur-bilen-mosas-och-bildelar-flyger
https://www.gp.se/nyheter/sverige/han-blev-vittne-till-d%C3%B6dsolyckan-med-vilks-1.56339586

Det ända "vittnen"(skådespelaren) Norman Korkis berättar är att han sprang först fram till personbilen försökte släcka branden. Konstigt om han nu var så pass nära men nämner inget om att han såg några brinnande kroppar eller luktade starkt lukt?🤔. Det hela riggat och Norman får 2,0 poäng som skådis. Nu till lastbilschaffören som får en 6 poäng som stuntman, stod ut med lite rök trots han deltids brandman hade på sig under brandkläder/skor/rökmasken o brandsläckaren tills "fejk" ambulanserna dök upp lossas räddat honom. Enligt "poliserna" bil nr 2, har inte sett själva händelsen förutom röken eftersom de låg en bit bakom. Men de har så klart kommit fram till olycksplatsen snabbt max inom någon min.🤔 (== 0.5 poäng som skådisar👎👎👎
Citera
2021-10-05, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Dom där däckspåren är ju för fan vinkelrätt mot vajerräcket.!
Ser ju ut som skyddsbilen har burnat rätt mot staketet.det där är inga sladdspår dom är alldeles för grova för det ..det är burnout spår.
Kan det vara så jävligt att skyddsbilen drog ifrån följebilen för att kunna hitta lämpligt ställe att medvetet krascha en lastbil.
Man ser överhuvudtaget inget broms eller sladdspår innan dessa grova svarta gummispåren mot räcket.
Fan detta är ett atentat ju helt klart.

Dagens bilar har bromssystem, bl a abs... Det ska inte bli bromsspår.
Citera
2021-10-05, 17:31
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Detta är nog inte SÄPO utan andra poliser.
Finns en postare tidigare som vet att skånepolisen har ett par Range Rovers. På bilderna från platsen ser man också den troliga följebilen som är en Range Rover.
Detta var två poliers ur PS enheten men som utbildas av SÄPO
Citera
2021-10-05, 17:34
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 114060
Är det någon som säkert vet vilken bilmodell de färdades i? Läser Range Rover men har aldrig sett/hört att Säpo brukat sådana.

4,5 tons skyddsbil låter spontant som en bepansrad BMW X5 som Säpo använder.
PBS 247 var reg nr
Citera
2021-10-05, 17:35
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Just. Och attentatsmännen och trafikvärket visste det som SÄK innte visste: att en sån där SÄKERHETSBIL flyger genom/över räcket, hur lätt som helst.
Lars lät sig skjutsas i ett skit fordon, så enkelt är det!
Du pratar ju som du skiter. En massa goja
Citera
2021-10-05, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonomom
Dagens bilar har bromssystem, bl a abs... Det ska inte bli bromsspår.

Stämmer inte, även bilar med ABS kan lämna svarta bromsspår, speciellt efter en så tung bil som i det aktuella fallet.
Citera
2021-10-05, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Tyskklingande efternamn är inte allt för ovanliga i Sverige. Tänk John Ausonius, Tommy Zethraeus mfl. Vissa har tyska anfäder nära i tiden, medans andra får man söka sig tillbaka flera hundra år.

Efternamnet med tre bokstäver är anglo-saxiskt inte tyskt(jag vet saxerna kom från nuvarande tyskland) men de använde en annan stavning.

Jag tycker både R*x (*=i) och det andra mer latinskklingande efternamnet låter som typiska påhittade polisnamn (kanske polisen gillade att lyssna på R*x Morgonzoo)!
Citera
2021-10-05, 17:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Jag tycker både R*x (*=i) och det andra mer latinskklingande efternamnet låter som typiska påhittade polisnamn (kanske polisen gillade att lyssna på R*x Morgonzoo)!

Många påhittade poliser i sånt fall - här är statistik för det första namnet från släktforskningsregistret geneanet.org

Storbritannien (42 131)
Amerikas förenta stater (6 665)
Frankrike (6 560)
Tyskland (3 089)
Belgien (1 035)
Australien (827)
Danmark (418)
Kanada (398)
Nya Zeeland (361)
Luxemburg (303)
Sverige (292)
Nederländerna (279)
Undetermined country (102)
Schweiz (62)
Irland (48)
Polen (28)
Italien (19)
Citera
2021-10-05, 17:42
Medlem
Intressanta kommentarer från Lars Vilks själv om hur Polisen praktiskt isolerar honom från normala kontakter med hans närstående.

Det är Sveriges variant av diktaturländers "läger". Ett slags utomparlamentarisk "kommunarrest" med motiveringen Personsäkerhet. Kombinerat med ett spärrat pass så kan och faktiskt håller personer "frihetsberövade i kommunarrest" utan rättegång.

Och skulle de bli oacceptabla för Makten så dör de under mystiska omständigheter. Polismäns liv blir i sammanhanget en olycklig men nödvändig förlust som medger möjlighet till desinformation.

Lyssna till Lars Vilks.

https://www.expressen.se/kvallsposten/lars-vilks-kritik-mot-polisen-i-sista-intervjun/

Kritiken mot personskyddet
Men han kritiserar också hur hans personskydd har fungerat den senaste tiden, en kritik som är känd sen innan efter att han förra året JO-anmälde polisen i region Syd.

Huvudskälet är att han inte kunnat leva tillsammans med sin flickvän sen över 30 år.

– Det blir väldigt konstigt när man skulle styra över vad jag anser är mina intressen, säger han i podden.

– Jag kan ju göra många andra saker, om jag vill åka upp och träffa dig på din podd så får jag göra det. Men vill jag åka och träffa min livskamrat så vi kan åka ut på en tur, då gör man inte det. Då åberopar man säkerhetsskäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in