2021-10-05, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AlfonsRasRenen
Olycka om man med olycka menar att man har satt en allt för aggressiv människa som livvakt. Varför körde livvakterna långt över vad som är lagligt? Trodde de kanske att de stod över lagen?

"Mer som att jag är laddad, som inför en fotbollsmatch,” har en av dem berättat i en intervju 2017." Tydligen för laddad.

/vänsterextremen

Det gör dom, i vissa aspekter. När du får veta hur det är med diplomater, tappar du hakan!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Kan du länka till bild?
https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Farchive.is%2F6fO7O%2F144 288e9a6a3e1a235ed18db848f1bd3c07461e4.jpg
Kolla högst upp till höger och zoma in.
Citera
Medlem
F'låt mig om detta har varit uppe i trådarna tidigare!! Men har inte bilarna kameror?
Kan förstå om den kvaddade bilens kamera är förstörd, men den andra som låg en bit bakom?
Citera
2021-10-05, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Just. Och attentatsmännen och trafikvärket visste det som SÄK innte visste: att en sån där SÄKERHETSBIL flyger genom/över räcket, hur lätt som helst.
Lars lät sig skjutsas i ett skit fordon, så enkelt är det!

Jasså du...Det var snarare skit bakom ratten. Speciella Land Rovers är ex.vis mycket populära i Storbritannien; Tony Blair och Boris Johnson, brittiska kungamedlemmar m fl. har setts i såna. Tror knappast de är dumma i huvudet. Eller är dom? Who knows?
Citera
2021-10-05, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonomom
Dagens bilar har bromssystem, bl a abs... Det ska inte bli bromsspår.
Det är varken bromspår eller sladdspår dom är för grova för det.
Det är burnout spår med all den lakritsen.
Citera
2021-10-05, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Det gör dom, i vissa aspekter. När du får veta hur det är med diplomater, tappar du hakan!

Du får gärna berätta så jag tappar hakan, har aldrig gjort det tidigare.
Citera
2021-10-05, 17:49
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Tänkte att detta är lätt att avfärda som terrorhandling då inga grupperingar tagit på sig ansvar. Men tror ändå att något utifrån skett, inte minst med tanke på polisens teori kring däckexplosion.

Har själv varit med om en däckexplosion på motorväg. Det var jäkligt obehagligt och även om jag i ögonblicket trodde det skulle gå åthelvete kunde jag ganska odramatiskt stanna bilen tryggt och säkert.

Som skyddsvakt på SÄPO är man genuint tränad i att framföra fordon. Att inte prestera bättre än en nästintill rät vinkel i 160km/h för en däck explosion känns inte troligt. Dock är det ett tungt fordon vi talar vilket min dåvarande bil inte var.

Tror detta kommer bli en långvarig historia, nästan i klass med Estonia.

Citat:
Ursprungligen postat av Utrotamuslimer
Inte den förste obekväme som polisen har dödat
https://www.expressen.se/kvallsposten/lars-vilks-kritik-mot-polisen-i-sista-intervjun/

Tror knappast polisen tar två av sina egna av daga för att slippa offerkoftan Lasse. Inget ont om hans konst, men att gnälla över att hans liv är inskränkt är hans val och frivilligt.
Citera
2021-10-05, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Många påhittade poliser i sånt fall - här är statistik för det första namnet från släktforskningsregistret geneanet.org

Storbritannien (42 131)
Amerikas förenta stater (6 665)
Frankrike (6 560)
Tyskland (3 089)
Belgien (1 035)
Australien (827)
Danmark (418)
Kanada (398)
Nya Zeeland (361)
Luxemburg (303)
Sverige (292)
Nederländerna (279)
Undetermined country (102)
Schweiz (62)
Irland (48)
Polen (28)
Italien (19)

Knappt 300 med det namnet i Sverige är väl inte särskilt vanligt? Och, naturligtvis, om du gör ett namnbyte av något slags anonymitetsskäl ligger det väl i sakens natur att det inte bör vara alldeles unikt?
Citera
2021-10-05, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Jo, han hade väl en djävla tur! Låt oss hoppas att den håller i sig, så att han faktiskt överlever, och inte dör i någon mystisk komplikation!

Vet inte om jag skulle vilja ha polis"beskydd" på sjukhuset i hans ställe eller inte..!
Om nu lastbilen var stulen i Eslöv (källa bild länk inlägg nedan det citerade) är det ännu skummare.

/J
Senast redigerad av Jeff567 2021-10-05 kl. 17:59. Anledning: Ner blev fel då detta kom er sist, mena nedan det som citerades.
Citera
2021-10-05, 17:57
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff567
Om nu lastbilen var stulen i Eslöv (källa bild länk inlägg nedan här) är det ännu skummare.

/J

Vad har du för uppgifter som stödjer det?
Citera
2021-10-05, 17:58
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Knappt 300 med det namnet i Sverige är väl inte särskilt vanligt? Och, naturligtvis, om du gör ett namnbyte av något slags anonymitetsskäl ligger det väl i sakens natur att det inte bör vara alldeles unikt?

Nej men lite vanligare i andra europeiska länder - namnet har ursprung från både Tyskland och Storbritannien.
Citera
2021-10-05, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Det är varken bromspår eller sladdspår dom är för grova för det.
Det är burnout spår med all den lakritsen.

Är det inte låsta hjul då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in