2021-10-05, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Nu tar ni alla och läser mitt inlägg som jag citerar:

Kan ni en gång för alla sluta vara så dum-dumma angående hålet som räddningspersonalen tog upp i mitträcket en bit norr om olycksplatsen?

Kan du sluta låsa dig vid EN tanke, snälla...
Oavsett om det blivit öppnat för trafiken att vända på eller inte, så kan polisbilen varit ute på vänster sida av vägen innan ...
Ingen människa har helt rätt i alla sina tankegångar...tro mig...hjälps åt att spåna istället för att jaga medalj
Citera
2021-10-05, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engineer534
Var inte så säker.

Att bilen körde mot räcket i det tidiga skedet låter osannolikt om man lyssnar på 1a-handsvittnet som SVT intervjuade. Först hördes en stor smäll (sannolikt att bildäcket sprängs av oklar anledning) sedan ett stort brak (kör igenom vajerräcket) sen en till smäll (när den slår i lastbilen).

Lyssna gärna på klippet och återkom med reflektion.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/vittnet-om-olyckan-en-obehaglig-upplevelse

Glöm inte däckskriksljudet...
Citera
2021-10-05, 15:46
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonomom
Kan du sluta låsa dig vid EN tanke, snälla...
Oavsett om det blivit öppnat för trafiken att vända på eller inte, så kan polisbilen varit ute på vänster sida av vägen innan ...
Ingen människa har helt rätt i alla sina tankegångar...tro mig...hjälps åt att spåna istället för att jaga medalj
Inga spår på någon bild öht tyder på att bilen var av vägrenen på vänster sida innan den de facto for över helt och hållet.
Du spekulerar vilt, andra söker de fakta som går att få fram. Antar att du irl är en som "känner" fakta snarare än att skaffa dig den.
Citera
2021-10-05, 15:48
Medlem
Citat:
Glöm inte däckskriksljudet...

Ja precis. Det var en smäll, ett brak, ett däckskrikljud, en smäll till sen blev det helt tyst.
Citera
2021-10-05, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Inga spår på någon bild öht tyder på att bilen var av vägrenen på vänster sida innan den de facto for över helt och hållet.
Du spekulerar vilt, andra söker de fakta som går att få fram. Antar att du irl är en som "känner" fakta snarare än att skaffa dig den.

Tjoho!! Jag vågar och har gett en bild av hur det kan ha gått till. Hittar ingenstans att du ger en egen bild, utan talar mest om för andra att dom har fel. Men vi jobbar väl lite olika...
Citera
2021-10-05, 15:53
Medlem
Vad var det för någon som blåste på i 160 knyck? Helt galen och vettlös hastighet! Hen hade ju kunnat kört ihjäl hur många som helst. Får det verkligen gå till så här inom polisen på en liten söndagsutflykt, en transport. Det var inte ens en brådskande utryckning. I den här hastigheten är det ju bokat för en svår olycka. 🥴
Citera
2021-10-05, 15:53
Medlem
homohabilis2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Finns otaliga exempel från utlandet, där skyddspersoner under livvaktsskydd, blir utsatta för att någon mixtrat med bilens elektronik, styrförmåga, bromsar etc... Säger inte att så har skett i detta fall. Men man ska utreda det förutsättningslöst. Vi såg ju i bland annat Wikileaks-läckorna hur kriminella och underrättelsetjänster lyckats försätta bilar i herrelöst tillstånd.

Alla olyckor med skyddspersoner, framförallt med dödlig utgång, ska utredas flera varv extra. Någon vill ju se skyddspersonen död.

Detta var min första tanke också! Vet man något om bilmodell och utrustning i bilen?
Citera
2021-10-05, 15:54
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Tjoho!! Jag vågar och har gett en bild av hur det kan ha gått till. Hittar ingenstans att du ger en egen bild, utan talar mest om för andra att dom har fel. Men vi jobbar väl lite olika...
Du spekulerar från fria fantasier och agerar mot de som lägger fram bildbevis på att du har fel. Du ger dig inte trots överbevisad i sak. Du är sinnebilden av en trådkapare som förstör för alla som försöker föra en saklig dialog och resonemang.
Citera
2021-10-05, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av homohabilis2011
Detta var min första tanke också! Vet man något om bilmodell och utrustning i bilen?

https://www.landrover.se/range-rover-sentinel
Citera
2021-10-05, 15:58
Medlem
Soterns avatar
Undrar varför olycksbilen, den med Vilks i, körde ifrån den bakomliggande polisbilen så den inte hängde med?
Citera
2021-10-05, 16:01
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Vad var det för någon som blåste på i 160 knyck? Helt galen och vettlös hastighet! Hen hade ju kunnat kört ihjäl hur många som helst. Får det verkligen gå till så här inom polisen på en liten söndagsutflykt, en transport. Det var inte ens en brådskande utryckning. I den här hastigheten är det ju bokat för en svår olycka. 🥴

Tror dom hade bråttom hem till matchen så då tyckte dom att dom kunde gasa på lite.
Citera
2021-10-05, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engineer534
Ja precis. Det var en smäll, ett brak, ett däckskrikljud, en smäll till sen blev det helt tyst.

Han tom säger att första smällen lät som en däckexplosion. Ett däck med nära 3-kilos tryck låter mkt när det exploderar. Jag vet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in