2021-10-05, 13:07
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
https://www.expressen.se/kvallsposten/polisen-vittnen-har-sett-hela-forloppet/

Det ut som tältet är uppställt vid "öppningen" i mitt-barriären innan olycksplatsen. 🤔
Citera
2021-10-05, 13:08
Medlem
Ap-ungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonomom
Om du tror att jag tror att öppningen är markerad, är du dummare än vad jag trodde när jag först såg dig.
Föremål vid öppningen, och på resten av vägbanan är intressanta.
Jag förstår att de öppnat för att bilkön skulle vända.
Men varför sånt motstånd när någon nämner att något hänt vid öppningen... Orka försök att förstå att vi behöver tänka från olika vinklar...

Du tror alltså att något hänt, som har med olyckan att göra, just precis där polisen/räddningstjänsten senare gjorde öppningen?
Jag tror att det bara av en slump ligger föremål där som polisen vill markera och undersöka snarare än att det är en plats som har väsentlig betydelse för händelsen.

Det var följande kommentar av dig som jag uppfattade som att du ifrågasatte öppningen...

Citat:
Jag håller med om att det finns detaljer i norra öppningen som inte passar in om det är en öppning som gjorts för att bilkön skulle vända. Markörer som polisen ställt ut finns ju vid den öppningen.
Citera
2021-10-05, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Det ut som tältet är uppställt vid "öppningen" i mitt-barriären innan olycksplatsen. 🤔

Tycker samma. Typ på den vägbanan polisen kom ifrån...
Citera
2021-10-05, 13:16
Medlem
448s avatar
Citat:
Bilen fastnade mellan dragare och trailer tror jag,jag har sett bilder där man ser att det är uppfläkt på främre delen av trailern.

Nja antagliglen träff på trailerns sida med tanke på brinnande bränslemängd.

Ni ser en omfattande markbrand runt dessa fordon👍
Citera
Medlem
CalzoneItalias avatar
Jag funderar lite över om vad som har funnits i trailern kan ha någon betydelse för olyckans förlopp? Vad körde lastbilschaffisen för grejer i sin last ?
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Intressant. Nu tätnar mystiken igen.
Kanske har varit för stort fokus på däck ändå.

Kanske Vilks själv som orsakat det hela.
Han har ju alltid varit en strul-Pelle.
Alltså, det var min första tanke då jag hörde talas om olyckan, att konstnären Vilks hade dragit sin konceptuella verksamhet till sin yttersta spets. En något förbjuden tanke, jag vet, men ändå.

Ser enormt mycket fram emot resultaten av utredningen. Oavsett orsak så är det någon slags cirkel som är sluten. En otrolig historia som har utspelat sig live mitt i samtiden!
Citera
2021-10-05, 13:17
Medlem
Citat:
Jag funderar lite över om vad som har funnits i trailern kan ha någon betydelse för olyckans förlopp? Vad körde lastbilschaffisen för grejer i sin last ?
Isolering
Citera
2021-10-05, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ap-ungen
Du tror alltså att något hänt, som har med olyckan att göra, just precis där polisen/räddningstjänsten senare gjorde öppningen?
Jag tror att det bara av en slump ligger föremål där som polisen vill markera och undersöka snarare än att det är en plats som har väsentlig betydelse för händelsen.

Det var följande kommentar av dig som jag uppfattade som att du ifrågasatte öppningen...

Tack. Det har haglat länge i tråden angående denna öppning. Jag tror att det finns eventuella bevis, eftersom markörerna står där.
Att bilkön vände där säger ett vittne som skrivit här.
Det känns konstigt att dom öppnar upp vajerräcke där eventuella bevis finns. Men man kanske inte visste att det fanns föremål som var intressanta när öppningen gjordes.
Jag stänger inga dörrar för någon teori, men många här kan bara se från ett håll. Hjälps man åt att kolla, så är det lättare att komma framåt. Det är ingen tävling om vem som kommer närmast sanningen väl...
Citera
2021-10-05, 13:19
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spitvenom
Isolering

Ok tack!
Citera
2021-10-05, 13:20
Medlem
Citat:
Tycker samma. Typ på den vägbanan polisen kom ifrån...

Troligen har de tagit upp motsvarande öppning på södra sidan av olycksplatsen. Spåren över i södergående körbana är således från bilarna som gjort 180-gradare från norrgående fält
Citera
2021-10-05, 13:22
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Tack. Det har haglat länge i tråden angående denna öppning. Jag tror att det finns eventuella bevis, eftersom markörerna står där.
Det känns konstigt att dom öppnar upp vajerräcke där eventuella bevis finns. Men man kanske inte visste att det fanns föremål som var intressanta när öppningen gjordes.
Jag stänger inga dörrar för någon teori, men många här kan bara se från ett håll. Hjälps man åt att kolla, så är det lättare att komma framåt. Det är ingen tävling om vem som kommer närmast sanningen väl...

Nu letar man ju inte direkt efter några bevis först och främst utan man försöker kartlägga vad som har hänt . Först därefter kan man avgöra om det ligger brott bakom det brott polisen rubricerat hittills är vållande till annans död.
Citera
2021-10-05, 13:23
Medlem
Ap-ungens avatar
Citat:

Precis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in