Citat:
Ursprungligen postat av
climasol
Jag kan på sätt och vis hålla med, men det kan ju till exempel ha uppstått bråk i bilen och då har fören i vredesmod gjort det.
Jag bara tycker att det är en väldigt osannolik händelse och då vet vi att Vilks hade ett pris på sitt huvud. Vi vet också att om det är några som kan offra sitt liv för saken så är det just islamister.
Ytterligare en märklig omständighet är att fordonet låg långt före följebilen. Det verkar som man har haft väldigt bråttom. De skall inte köra ifrån följebilen med flera minuter för då är det ju meningslöst att ha en följebil.
Jag vill verkligen se en utredning som betar av alla punkter som ev kan ha hänt
- föraren gjorde det
-religion
-ilska
-utpressad
-ekononi
-oaktsamhet (körde för fort)
- passageraren gjorde det (som ovanstående)
- utomstående gjorde det
-attentat (fysiskt)
-cyberattentat
-sprängmedel
Är det fel på bilen, föraren, vajerräcket tycker jag man ska driva en skadeståndsprocess mot staten så allt blir offentligt och så utrett som möjligt.
Är det en olycka måste det utredas till grunden för det känns orimligt att däck, esp, räcke, aibags mm ska fallera samtidigt. Är få dödsolyckor som lämnar samtliga döda på dessa typer av vägar. Det kan säkert landa i att det är en riktigt olycklig olycka, men man skulle vilja få alla vinklar ordentligt utredda.