Citat:
Ursprungligen postat av
Dalulven
Halleluja! Hur många andra vittnen är det som kan ge en komplett och detaljerad redogörelse för exakt när, på sekunden, och hur allt hände? Klarade ens utredningen själv av det? Ställde den ens frågorna?
Bröderna Poutiainen gör ett gott försök i alla fall, med "Inuti Labyrinten", men det visar sig inte helt enkelt att fastställa allt.
Kung KP? Kejsaren iförd en krona av foliepapper, allena, som skrider fram med en korg handplockade körsbär, men missar den lilla detaljen att tre personer intygar att ett samtal skedde med väktarna EFTER att SE stämplade ut.
Visst, det går att pressa in Skandiamannen med ett skohorn modell XL plus Vaselin, men hur sannolikt är det? Flera saker pekar i annan riktning.
Ingen kan väl ge en komplett bild det har jag heller inte påstått,
Men om du läst min genomgång vad tycker du själv?
SE missade AB,LL,JA och JÅS.
Han missade folksamlingen på ca 15 personer, han missade att en taxi gjorde en u sväng.
Han missade chevans u-sväng han såg bara en taxi han såg bara en ambulans,
Han missade helt att folk sprang ut i vägen för att stoppa en ambulans.
Han missade att ambulansen backade upp på trottoaren fast han stod där mitt o folkhavet, det MÅSTE han ha gjort , hur kunde han ananrs se LJ?Det klart att han kan ha missat nån eller några av dessa saker,
MEN HUR KUNDE HAN MISSA ALLT DETTA?
Allt hur är det ens möjligt att missa den ambulans som backade in ?
ALLA såg den ALLA utom SE.
Ingen människa med normalt intellekt kan väl seriöst tro att SE var på platsen som det vittne han säger sig ha varit?
MÖJLIGEN om han stod på några tiotals meter avstånd hela tiden MEN hur fasiken kunde han då se LJ?
Vidare uppger han i sina förhör olika saker, ibland var dett vå unga kvinnor som gjorde upplivningsförsök medan han andra gpnger söger att det var en ung man och en ung kvinna vilkat också är det korrekta.
Varför uppger han olika uppgifter kring detta i sina förhör?
Den detaljen borde man väl iaf inte glömma?
Var han inte där?
SE sade att OPs ögon var slutna fast de var öppna? Borde han inte sett det nät han "hjälpte till"att vända på OPs kropp?
SE uppgav att LP som av vitten beskrivits som smått hysterisk plötsligt beräattade för honom att märdaren hade blå täckjacka..INGEN av de andra ca 15 personer som befann sig i klungan av folk hörde detta INGEN är inte det kontstigt???
Vad främst pekar i en annan riktning menar du?
För mig fattas bara det sista lilla för att jag ska vara helt säker på vem som mördare Palme.
Jag ligger idag på 85-90% i sannolikhet för att det var SE.
Det känneer jag mig mycket trygg i.