2021-10-05, 08:27
Medlem
lvl22skeletons avatar
Hej! Läser tekniskt basår på KTH och vi har nu haft 2 kontrollskrivningar i matte och en i fysik.
Den första kontrollskrivning i matte fick jag 5 poäng på (6 krävs för bonus), och den andra fick jag också 5 på!
Fattar inte vad det är som händer, jag pluggar betydligt mycket hårdare än de övriga i min grupp men de presterar mycket bättre resultat. Vad är det frågan om egentligen? Har aldrig läst på universitet eller högskola innan så jag har inget att jämföra med. Tror jag lagt ner runt 12 timmar per dag hittills. Känns så hopplöst, nästan så att man känner sig helt jävla värdelös
Citera
2021-10-05, 08:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lvl22skeleton
Hej! Läser tekniskt basår på KTH och vi har nu haft 2 kontrollskrivningar i matte och en i fysik.
Den första kontrollskrivning i matte fick jag 5 poäng på (6 krävs för bonus), och den andra fick jag också 5 på!
Fattar inte vad det är som händer, jag pluggar betydligt mycket hårdare än de övriga i min grupp men de presterar mycket bättre resultat. Vad är det frågan om egentligen? Har aldrig läst på universitet eller högskola innan så jag har inget att jämföra med. Tror jag lagt ner runt 12 timmar per dag hittills. Känns så hopplöst, nästan så att man känner sig helt jävla värdelös
Kanske beror på hur du pluggar. Du har lagt 12h per dag? Plus vad då? 8h lektioner och 4h sömn?

Nu är inte pluggande för alla, men alla kan lära sig det mesta.
Citera
2021-10-05, 08:32
Medlem
lvl22skeletons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eugodlbrnujn
Kanske beror på hur du pluggar. Du har lagt 12h per dag? Plus vad då? 8h lektioner och 4h sömn?

Nu är inte pluggande för alla, men alla kan lära sig det mesta.
12 timmar inkluderat föreläsningar

Men det är något som inte stämmer. T.om dom i gruppen tycker det är jäkligt konstigt, ofta är det jag som hjälper andra med saker dom har svårt för också så teorin borde ju sitta…
Citera
2021-10-05, 08:33
Avslutad