Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Woods
Källan är
#fakkyaas vittnesmål med tillhörande
bild från olycksplatsen.
Vänligen studera bilden
noga och peka sedan ut var den norra öppningen i mitträcket finns, för jag kan då inte se något annat än ett helt intakt räcke där det senare finns en öppning.
- Jag kan säga som så här. Öppningen som finns på den andra bilden borde vara någonstans i trakten av där uttryckningsbilarna står. - Det kan vara så att de vänt södergående trafik i norrgående riktning, därav de senare smutsspåren på vägen efter att ha passerat mittbarriären. - Många andra foton "ljuger" eftersom de är tagna med teleskopoptik.
- Isåfall har bilen fått en kraftfull sladd som lett att den tvärledes/snett voltat över mitträcket. Bara träffat mittbarriären en gång. - Ett väldigt "märkligt funktionshandikapp" på en bil må jag säga. Och måste kommit väldigt hastigt.
- Men då kvarstår frågan varför polisen har markerat platser med (C), (B) precis där de öppnat för passagen. - Är det där de hittat resterna av däck? - Konstigt att de öppnat passagen precis där de säkrar bevisföremål.
Jag skall låta det vara osagt. - Men om det är så att det handlar om bara en träff mot barriären, tyder det på ett däcks/hjulhaveri, som hastigt har fått fordonet att färdas sidledes. Mycket märkligt.
- Men jag är öppen för det. Skall inte vara så kategorisk.
/WTF
- Ja, jag är