2021-10-05, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Källan är #fakkyaas vittnesmål med tillhörande bild från olycksplatsen.
Vänligen studera bilden noga och peka sedan ut var den norra öppningen i mitträcket finns, för jag kan då inte se något annat än ett helt intakt räcke där det senare finns en öppning.
Kanske har du rätt där men hur leder man in en tradare genom det hålet? Varför är inte gräset nerkört?
Citera
2021-10-05, 01:49
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
Varför skulle de öppna och leda över trafik för att sen markera däckrester i körfälten. Nä, inte ens kling och klang skulle jobba så
Titta bara på bilden i mitt inlägg ovan så ser du att räcket är intakt på det ställe där det senare öppnats genom att man lagt vajrarna på marken.

På den plats där olycksbilen korsat räcket sitter vajrarna däremot kvar uppe i luften, det är bara några stänger som flugit åt helvete ser det ut som.
Citera
2021-10-05, 01:51
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Kolla dom sista spårena av bilen när den den river gummi in över motstående körfält där sen möter eller slår in sidan av lastbilen.

Abs ger inga spår och dessa går i sidled.

Abs kan i vissa fall ge pulsade spår men inte kolsvart

Nej det har vi fått lära oss idag att spåren är sladdspår och att det är media som uttrycker sig fel när dom säger bromsspår .
Citera
2021-10-05, 01:53
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Kanske har du rätt där men hur leder man in en tradare genom det hålet? Varför är inte gräset nerkört?
Det är ju enormt nerkört, och lerspår leder ut på norrgående vägbana på de bilder som är tagna efter att stängslet öppnats.

Bild

Bild

Video på Aftonbladet
Citera
2021-10-05, 02:00
Medlem
Citat:
Varför skulle de öppna och leda över trafik för att sen markera däckrester i körfälten. Nä, inte ens kling och klang skulle jobba så

Hur skulle man gjort då? Man måste bli av med bilkön fort.
Citera
2021-10-05, 02:01
Medlem
Citat:
Det är ju enormt nerkört, och lerspår leder ut på norrgående vägbana på de bilder som är tagna efter att stängslet öppnats.

Bild

Bild

Video på Aftonbladet
Ok, du har säkert rätt men tycker bilderrna är väldigt förvirrande
Citera
2021-10-05, 02:02
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Källan är #fakkyaas vittnesmål med tillhörande bild från olycksplatsen.
Vänligen studera bilden noga och peka sedan ut var den norra öppningen i mitträcket finns, för jag kan då inte se något annat än ett helt intakt räcke där det senare finns en öppning.

- Jag kan säga som så här. Öppningen som finns på den andra bilden borde vara någonstans i trakten av där uttryckningsbilarna står. - Det kan vara så att de vänt södergående trafik i norrgående riktning, därav de senare smutsspåren på vägen efter att ha passerat mittbarriären. - Många andra foton "ljuger" eftersom de är tagna med teleskopoptik.

- Isåfall har bilen fått en kraftfull sladd som lett att den tvärledes/snett voltat över mitträcket. Bara träffat mittbarriären en gång. - Ett väldigt "märkligt funktionshandikapp" på en bil må jag säga. Och måste kommit väldigt hastigt.

- Men då kvarstår frågan varför polisen har markerat platser med (C), (B) precis där de öppnat för passagen. - Är det där de hittat resterna av däck? - Konstigt att de öppnat passagen precis där de säkrar bevisföremål.

Jag skall låta det vara osagt. - Men om det är så att det handlar om bara en träff mot barriären, tyder det på ett däcks/hjulhaveri, som hastigt har fått fordonet att färdas sidledes. Mycket märkligt.

- Men jag är öppen för det. Skall inte vara så kategorisk.

/WTF

- Ja, jag är
Citera
2021-10-05, 02:03
Medlem
Bilen har sannolikt fått sladd och 'tumlat' över vajerräcket. Att den skulle krocka med en lastbil där måste vara slumpen.

Frågan är dock varför bilen tappade kontroll och fick sladd.

Jag har precis skrivit en teori om jordsprut/bränt/jordhögen och att det kanske kan ha varit en IED som utlösts, i den andra tråden. Fortsätt i så fall den diskussionen där.
Citera
Medlem
Citat:

Bild

Bild

Video på Aftonbladet
Alla däck har en hastighets kod jag har inte plöjt igenom tråden vet inte vilke bil Vilks färdades i men ZR Y säger 240km/Hr i 2 timmars tid i avseende på värmeutveckling. En varm sommardag på Autobahn kan det nog vara jobbigt för däcket men en höstdag i Sverige? Nu vet jag inte hastighetskoden på denna bil Dessutom var den vad jag förstår extra förstärkt mn jag antar det togs i beaktning när den typades med däcken
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Hur skulle man gjort då? Man måste bli av med bilkön fort.
Öppna längre bort, köra iväg bakre delen av kön, dirigera om främre sen om man vill ha olycksplatsen intakt. Men under räddningsarbetet kanske man inte tänker så..
Citera
2021-10-05, 02:05
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:

Bild

Bild

Video på Aftonbladet

Jag tror att det svarta man ser på bilderna kan vara sot också efter branden som uppstod i samband med olyckan . Jag tycker iallafall att det mer liknar sot än jord och lera.
Citera
2021-10-05, 02:15
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av What-The-Fuck
...

...om det är så att det handlar om bara en träff mot barriären, tyder det på ett däcks/hjulhaveri, som hastigt har fått fordonet att färdas sidledes. Mycket märkligt.
Det är oerhört märkligt. Jag lockas att tro att något inte stämmer, men det vill jag i så fall misstänka utifrån rätt förutsättningar.

Vi har hört vittnesmål om och sett bildbevis på att räcket strax efter olyckan var intakt vid det "första" hålet om man kommer norrifrån.

Något måste ha fått bilen i kraftig sladd så att den kastas över räcket (troligen har den voltat, eftersom vajrarna sitter kvar där bilen gått över), frågan är ju vad som har orsakat en så kraftig sladd?

Om någon som är duktig på däckspår vill ta sig en ordentlig titt på dem så kanske vi kan få veta mera.
Senast redigerad av Mr.Woods 2021-10-05 kl. 02:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in