Citat:
Ursprungligen postat av
CalzoneItalia
Jag tänkte så här va att vad får man sladd utav? Jo halka är ju en grej , sedan kan man få sladd genom att väja för ett djur eller något annat som kommer i sin väg. Om man nu då får sladd så försöker man ju parera sladden med rattutslag . Men om det då skulle bli fel på styrsystemet på något sätt så att det inte går att styra bilen då sladdar man vidare och hoppas på det bästa . Men polisen här som kanske kom i 160 knyck han var chanslös om problemet som jag beskriver skulle uppstå.
Det ligger mycket i det. Men systemet kan ju fallera med. Samt om det funkar som det skall då
kommer det ju att korrigera felaktiga rattrörelser snabbare än vad föraren kan göra fel.
Har själv testat alltså provocerat flera esp system på många bilar och olika fabrikat.
De senaste åren så är det ruskigt bra system. Det är extremt svårt att med systemet inkopplat
få bilarna att gå av vägen. Ja jag har testat på sluten bana. Bland annat Kinnekulle.
Däremot så går det ju att stänga av systemen på många bilar som esp tcc med mera. Ju sportigare dyrare bil desto mer brukar man kunna stänga av, vilket kan vara fallet här med eventuellt så klart.
Dessutom kan det vara ett medvetet sabotage med en sändare där någon är i närheten eller följde efter bilen med gps motsvarande och tryckte på aktivera detta .
Är medveten om att jag bara spekulerar.
Men anser att det finns ett utrymme för en öppen diskussion så länge det saknas
vederlagda bevis.