2021-10-04, 21:28
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Förvånansvärt många har vaccinerat sig efter uppmaning... stigmatiseringsrädslan verkar var stark.

Nej nej.. det är NI vaxade som är orsaken till framtida problem.

För övrigt... du är väl medveten om att de flesta klarar "mördarviruset" med symptom mildare än vid vanlig influensa.. en stor del tom uppvisar inga som helst symptom.. därav testhystering
Det är möjligt att färre får allvarliga symtom, kanske har du tom. något som styrker det påståendet.

Däremot är det betydligt flera som vårdats inom slutenvården pga. covid-19 under ett år jämfört med hur många som genomsnittligt vårdas pga. säsongsinfluensa. Gissningsvis är det fem gånger så många som vårdas för covid jämfört med säsongsinfluensa.
Citera
2021-10-04, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det är möjligt att färre får allvarliga symtom, kanske har du tom. något som styrker det påståendet.

Däremot är det betydligt flera som vårdats inom slutenvården pga. covid-19 under ett år jämfört med hur många som genomsnittligt vårdas pga. säsongsinfluensa. Gissningsvis är det fem gånger så många som vårdas för covid jämfört med säsongsinfluensa.
Hade folk utsatts för lika mycket skräckpropaganda och panikspridande om influensan som det spridits om corona så hade betydlogt fler influensa sjuka hamnat på ajukhus också..
Citera
2021-10-04, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det var inte det som diskuterades men om du syftar på covidpass (och inte ett ordinarie pass) så duger det förmodligen fortfarande i vinter. De flesta länder verkar godkänna inresa om det gått mindre än 1 år sedan senaste vaccination. Utöver detta så godkänns även PCR-test om man nu inte vågar vaccinera sig.

Vaccinationsintygen gäller enbart i 6 månader (180 dagar). Hur kan du då resa under ett år sedan du vaccinerat dig i Europa?
Citera
2021-10-04, 22:14
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Hade folk utsatts för lika mycket skräckpropaganda och panikspridande om influensan som det spridits om corona så hade betydlogt fler influensa sjuka hamnat på ajukhus också..

Hur tänker du nu? Fler influensasjuka hade kanske ÅKT till sjukhusen, men de lägger ju inte in någon i onödan precis.
Citera
2021-10-04, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Hur tänker du nu? Fler influensasjuka hade kanske ÅKT till sjukhusen, men de lägger ju inte in någon i onödan precis.
Kanske inte men många fler influensasjuka skulle självklart dras till sjukhusen och läggas in om influensa omgärdades av lika mycket panik och sktäckpropaganda som corona har de senaste åren!
Citera
2021-10-04, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Vaccinationsintygen gäller enbart i 6 månader (180 dagar). Hur kan du då resa under ett år sedan du vaccinerat dig i Europa?

Vaccinationsbeviset kan när som helst förnyas, se denna länk.

https://www.ehalsomyndigheten.se/tjanster/covidbevis/bevis-pa-vaccination-for-att-resa/

Därutöver kan du även resa med pcr-test precis som tidigare.
Citera
2021-10-04, 22:52
Medlem
Citat:
Fast i betydligt mindre omfattning än en ovaccinerad..

Om du är vaccinerad varför är du rädd för att en ovvaccinerad smittar dig, du är ju vaccinerad.

Bör vara tvärtom?
Citera
2021-10-04, 22:58
Medlem
Citat:
Vaccinationsbeviset kan när som helst förnyas, se denna länk.

https://www.ehalsomyndigheten.se/tjanster/covidbevis/bevis-pa-vaccination-for-att-resa/

Därutöver kan du även resa med pcr-test precis som tidigare.

Vad är poängen med dessa intyg, eftersom vaccinet varar i ca 6 månader. Reser du två år efter utan skydd faller poängen totalt.
Senast redigerad av Martlet 2021-10-04 kl. 23:06.
Citera
2021-10-04, 23:10
Medlem
Citat:
Om du är vaccinerad varför är du rädd för att en ovvaccinerad smittar dig, du är ju vaccinerad.

Bör vara tvärtom?

Jag är definitivt inte rädd för att bli smittad. Jag konstaterar bara att enligt de studier som gjorts i ämnet så smittas vaccinerade i mindre utsträckning än ovaccinerade. Samma sak gäller risken för att bli svårt sjuk.
Citera
2021-10-04, 23:12
Medlem
Citat:
Vad är poängen med dessa intyg, eftersom vaccinet varar i ca 6 månader. Reser du två år efter utan skydd faller poängen totalt.

Beror på vilket vaccin du syftar på. Skyddet minskar med tiden men det finns fortfarande kvar ett hyfsat bra skydd mot svår sjukdom efter 6 månader vad jag vet.
Citera
2021-10-04, 23:22
Medlem
Citat:
Jag är definitivt inte rädd för att bli smittad. Jag konstaterar bara att enligt de studier som gjorts i ämnet så smittas vaccinerade i mindre utsträckning än ovaccinerade. Samma sak gäller risken för att bli svårt sjuk.

Ditt påstående stämmer inte. Logiken håller inte heller, det är vaccinets ansvar att skydda dig inte de ovaccinerade, men hur som tillbaka till ditt påstående, det minskar inte smittspridningen.

Förra året var det mycket mindre fall samma tidsperiod än vad det är idag, detta trots att majoriteten är ”full” vaccinerade vad än full är nu, om det är två, tre eller fyra fem doser.
Läs på om Israel de har väldigt hög vaccinations grad men ändå är landet i rekord hög smittspridning trots att flera också fått tredje dosen där, samma i Seychellerna och flera länder.

Att man blir mindre sjuk stämmer inte heller, jag känner flera som är full vaccinerade som blivit mycket mer sjuka än de ovaccinerade. Covid är inte så allvarligt som hela världen fått oss o tro jag vet inte om du haft det men jag och hela min familj, släkt och bekantskap har fått det. Trots hög ålder och underliggande har alla klarat sig jätte fint, känner inte heller någon som dött utav det, men däremot känner jag flera som fått allvarliga biverkningar av vaccinet. Behövs inget vaccin och skapar du en naturlig immunitet räcker det. Vad är vaccinpassen till för när vaccinet inte fungerar? Allting handlar om pengar och kontroll..
Senast redigerad av Makaveli777 2021-10-04 kl. 23:27.
Citera
2021-10-04, 23:41
Medlem
Citat:
Men länka till studierna om delta. Alla andra är överspelade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in