Citat:
Ursprungligen postat av
Leland1979
Jag är definitivt inte rädd för att bli smittad. Jag konstaterar bara att enligt de studier som gjorts i ämnet så smittas vaccinerade i mindre utsträckning än ovaccinerade. Samma sak gäller risken för att bli svårt sjuk.
Ditt påstående stämmer inte. Logiken håller inte heller, det är vaccinets ansvar att skydda dig inte de ovaccinerade, men hur som tillbaka till ditt påstående, det minskar inte smittspridningen.
Förra året var det mycket mindre fall samma tidsperiod än vad det är idag, detta trots att majoriteten är ”full” vaccinerade vad än full är nu, om det är två, tre eller fyra fem doser.
Läs på om Israel de har väldigt hög vaccinations grad men ändå är landet i rekord hög smittspridning trots att flera också fått tredje dosen där, samma i Seychellerna och flera länder.
Att man blir mindre sjuk stämmer inte heller, jag känner flera som är full vaccinerade som blivit mycket mer sjuka än de ovaccinerade. Covid är inte så allvarligt som hela världen fått oss o tro jag vet inte om du haft det men jag och hela min familj, släkt och bekantskap har fått det. Trots hög ålder och underliggande har alla klarat sig jätte fint, känner inte heller någon som dött utav det, men däremot känner jag flera som fått allvarliga biverkningar av vaccinet. Behövs inget vaccin och skapar du en naturlig immunitet räcker det. Vad är vaccinpassen till för när vaccinet inte fungerar? Allting handlar om pengar och kontroll..