2021-10-04, 22:31
Medlem
af-Sintistolpes avatar
Var det månne en sista postmodernistisk konstinstallation där på E4:an? Tolkningen är åskådarens…blabla. Det var väl Stockhausen som kallade 9/11 ett stort konstverk. Nej, empati och andlighet är inte postmodernisternas bästa gren. Förmodligen rör det sig dock om en olycka och må de omkomna vila i frid. Sorgligt för de anhöriga, livvakterna och lastbilschauffören (hoppas han klarar sig) var säkert relativt unga.
Senast redigerad av af-Sintistolpe 2021-10-04 kl. 22:35.
Citera
2021-10-04, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Varken Aron Flam eller Alexander Bard har kommenterat Lars Wilks död. Kan verka konstigt men med tanke på att Lars ritade judesuggan och att Alexander Bard turnerar med Aron så kan jag förstå Alexander Bards tystnad.
Aron F lade in ett kort "RIP Lars Vilks" på sitt Facebook såg jag tidigare idag, men FB krånglar så jag kan inte länka.
Citera
2021-10-04, 22:48
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PC-Dator
Hur är det möjligt på en statlig personskyddsbil som ständigt servas och pysslas om för att bibehålla sin säkerhet att ett däck exploderar?
Tveksamt, låter mer som att polisen vill bortförklara händelsen, sen undrar man vad det är för en skyddsbil som exploderar vid en krock?
Citera
2021-10-04, 22:59
Medlem
mossadmartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UpAndGo2
Nej, jag kommer inte sakna honom, men det är mycket tragiskt att dö, tack vare att chauffören (som det verkar), körde lång över skyltad hastighet och tydligen över sin förmåga för att kunna lindra eventuell olycka.

Jag minns honom mest för han gjorde sig lustig över andras tro och kritiserade den på ett klart dråpligt sätt, och då med hjälp av teckningar föreställande profeten Muhammeds ansikte på en rondellhund och detta genom att mer eller mindre missbruka det som kallas yttrandefrihet. Att på så sätt få ett pris på sitt huvud och behöva polisskydd i 14 år, var inte helt oväntat och det värsta var att behöva ta resurser från samhället för hans skull, då han borde förstått bättre.

Yttrandefrihet med ett påhängt ”men” om halsen är inte värd så mycket.
Citera
2021-10-04, 23:11
Medlem
KattenLattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SYSTEMexe
Stör det dig att mohammed var pedofil?
Med största sannolikhet anser "RonnyKålman" att Mohammeds pedofili är en merit; ett stort plus värt att stoltsera med. De allehanda sand- och blånegrer som kissar på sig av rädsla när deras kära Islam ifrågasätts brukar själva anse att pedofili är något eftersträvansvärt. Patologin bakom pedofili är en del av deras gener och kultur. Det är alltid bra när modiga män som Lars Vilks belyser deras låga IQ och dekadenta kultur! :)
Citera
2021-10-04, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Borde inte Vilks rondell-hunds-bild spridas riktigt ordentligt nu?
Jag tror inte det för då kommer Lars judesugga att spridas och vi kommer att reta judarna.
Citera
2021-10-04, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Ogrundat personangrepp. Han var inte knäpp.

Svenskar tror jag sörjer en av det svenska folkets verkliga ledare och hjältar. Fast största största delen av svenskarna vågade inte följa honom då han hamnat på kollisionskurs med islam.

Islam och muslimerna skrämmer vettet ur svenskarna. De vill inte tänka tanken hur illa det blivit och ska bli.
Det kan inte vara så att vi inte vill följa honom? Jäkla mycket hat som sprids och normaliserats, hela tiden slänger man skit på varandra.

Yttrandefrihet behöver inte vara kränkande. Man får säga mycket men behöver inte säga allt 😊 fast jag är svensk tycker jag det är skönt att han är död. Lite mindre bensin i elden helt enkelt.
Citera
2021-10-04, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Ogrundat personangrepp. Han var inte knäpp.

Svenskar tror jag sörjer en av det svenska folkets verkliga ledare och hjältar. Fast största största delen av svenskarna vågade inte följa honom då han hamnat på kollisionskurs med islam.

Islam och muslimerna skrämmer vettet ur svenskarna. De vill inte tänka tanken hur illa det blivit och ska bli.
Lars Wilks förälder härstammar från Lettland. LW arbetade o var bosatt i Norge under många år.
Kan inte påstå att den tillverkningen av muhammed-hunden är någon hjältehandling.
Han har själv beskrivit hur den där Rondellhunden tillkom,
och då hade han ingen tanke på att det där beställningsarbetet om en hundfigur skulle väcka starka reaktioner.
Från början så verkar den M-Hunden inte ha gjorts till för att provocera
Det var ett beställningsjobb han fått under rubriken-Hundar. Värmlands hembygdsförening hade ett tema på just Hundar och gav Lars W i uppdrag att göra ett konstverk av en hund.
LW verkar inte ha förstått att några individer kunde bli så upprörda..när han kallade hunden för
M-Hund, tror inte ens han sa hela namnet Muhammed då i början.Men Värmlands Hembygdsförening valde att inte ta med hans bidrag.

När han fick beskydd/bevakning verkar han inte heller förstå hur livet skulle förändras och hans frihet begränsas.
Förstår mig inte på denne man.
Och när man betänker vad denna bevakning kostat både i pengar och att fyra polismän alltid fanns nära honom så blir hela den här rondell-hund-affären rysligt konstig..
Nu har två polismän också dött och han själv-
så onödigt o tragiskt.
Alla dessa år har minst fyra polismän varit anställda dygnet runt för att bevaka och skydda honom..
LW var en 80årig man men polismännen var unga män.
Beklagligt.
Senast redigerad av moshes 2021-10-04 kl. 23:26.
Citera
2021-10-04, 23:16
Medlem
Liksom judesuggan var ett beställningsjobb berättar Lars Wilks för Aron Flam
Citera
2021-10-04, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semestertankar
Aron F lade in ett kort "RIP Lars Vilks" på sitt Facebook såg jag tidigare idag, men FB krånglar så jag kan inte länka.
Nu ja
Citera
2021-10-04, 23:28
Medlem
Lutar åt vårdslöshet i trafik av polis.
Citera
2021-10-04, 23:38
Medlem
Frixys avatar
I stort sett alla media har publicerat åtminstone en kort sammanfattning av Vilks liv och verk, och alla nämner såklart rondellhundarna. Men ingen har publicerat bilderna. Varför? Om det är det som är det mest intressanta, varför inte visa läsarna vad det är för omtalade teckningar.

Har det med någon slags upphovsrätt att göra, att man inte får publicera utan tillstånd från den som äger upphovsrätten? Eller skyller man på att det är kränkande för muslimer? Eller är det bara feghet? I vilket fall så vore det ju relevant att visa teckningarna när man nu tjatar om dem.

Jag blir nästan lite sugen på att printa ut flygblad med teckningarna och sprida ut på lite väl valda ställen. Lägga på spårvagnshållplatser exv. ( I smyg alltså, inte stå och dela ut för hand till folk, jag vill leva ett tag till.) Bara för att se vad som händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in