2021-10-04, 22:37
Medlem
BosseBetongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonomom
Jag vet. Jag menade 2 meter hög... Läs tråden hela vägen, tack.
Jag gillar du folk som har kunskap, det verkar du ha, men läs lite långsammare 👍

2m hög? Snarare runt 280cm och uppåt. Kunskap var ordet... Det finns specialbyggen som möjligtvis kommer ner lägre, men 2m har jag nog aldrig sett eller hört, om vi snackar lastbil/dragbil.
Citera
2021-10-04, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BosseBetong
2m hög? Snarare runt 280cm och uppåt. Kunskap var ordet... Det finns specialbyggen som möjligtvis kommer ner lägre, men 2m har jag nog aldrig sett eller hört, om vi snackar lastbil/dragbil.

Användaren pratade om ett lastbilschassis höjd UTAN hytt, släpp det nu Bosse.
Citera
2021-10-04, 22:39
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Du skrev att du kom till platsen innan följebilen, som låg bara en liten bit efteråt. Men sen säger du att du står ganska långt bak i kön, fast det var mycket lite trafik enligt vittnesmålen.

Men tids nog får vi se. Aftonbladet verkar inte förstå hur hålet har uppkommit, de skriver inget om att polisen ska ha tagit upp det medvetet:

Omkring 50 meter norr om kollisionsplatsen hade vajerräcket dessutom raserats helt på en cirka tio meter lång sträcka. Ett svårförklarat faktum, eftersom resterna av båda fordonen låg längre söderut och inte något av fordonen verkade ha kunnat förstöra vajerräcket på denna plats.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/28mepB/tydliga-bromsspar-efter-lars-vilks-olycka
AB är kända som kanske Sveriges sämsta skvallerblaska. Dom skickar dit en fjunig slyngel som ser ut ungefär som din bild och som inte hittar någon vettig att prata med och inte begriper mer än vad du gör. Det tar du som en sanning jämfört med vad en person i tråden som varit på platsen, trovärdigt och med stöd av de bilder AB själva lagt ut, skriver.
Citera
2021-10-04, 22:41
Medlem
Anubis-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majspotatis
Då är det väl runt 160-175cm, om vi pratar chassi.
Citera
2021-10-04, 22:42
Medlem
Citat:
Du tycker alltså inte att det brända stålskelett som står bakom lastbilshytten ser ut som ett sidoparti från polisbilen? Som sagt, a, b samt c-stolpe inkl. takbågen. Behöver ju inte ha stått där från början, kan ju hämtats upp från diket.

https://www.reuters.com/resizer/5iHlcOkaOGS7k5ZuzbWHSGA2oH0=/1920x0/filters:quality(80)/cloudfront-us-east-2.images.arcpublishing.com/reuters/J2WUL72VAVKPBN734ZP6CKRPQU.jpg

I artikeln förklarar man resterna...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/28mepB/tydliga-bromsspar-efter-lars-vilks-olycka
Citera
2021-10-04, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Jätteenkelt att lägga upp bilder:
1. Skicka upp den på ett bilddelningssajt, exempelvis https://imgur.com/upload
2. Du får då en länk som du kan klippa in i ett inlägg här

Ingen registrering behövs osv. Fixa bilden, så tror jag dig.
.
Senast redigerad av fakkyaa 2021-10-04 kl. 23:01.
Citera
2021-10-04, 22:43
Medlem
BosseBetongs avatar
Citat:

Ok. ber om ursäkt
Citera
2021-10-04, 22:44
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BosseBetong
Du använder andra ord, men innebörden är den samma. Sen kan du tycka annorlunda, helt OK för min del.

Nej, jag sa att allt inte styrs av logik. Människor är inte robotar. Och speciellt inte om de känslomässigt uppfattar det som ett "slentrianuppdrag". - Men sådant måste proffessionalism i en utvald yrkesgrupp beakta för att anses just "proffessionella".

Jag vet inte om de gjorde det? - Eller var det ett uselt svar från polisens presskonferans. - Var det en "följebil" eller bara en "andrabil" som också körde hem. - Jag reagerar på ordvalen, speciellt när det är presskonferans...

Mvh

/WTF
Citera
2021-10-04, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fakkyaa
https://ibb.co/kDyCd3r
Tror jag löste de, hoppas de går att zooma in så man ser räcket riktigt.

Perfekt.

Då tror jag på vad jag sa tidigare. Räddningsfordon, bärgare eller dylikt.

Citat:
Ursprungligen postat av HobbyGW
Kollar man noga på den bilden ser man ganska tydligt att den är en hel grässvål som ligger på vänstra körbanan. Något har kört från höger till vänster och när den kommer ner i diket där stolparna står har den grävt och slitit med sig svålen och massa jord som man ser i spåren på vänstra sidan.

Om det hade varit bilen som kommit ner och sladdat där så borde grusen i så fall sprutats åt polisernas håll, istället för nu nästan bakåt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anubis-
Om det inte var en frontalkrock, utan att polisbilen kört in i lastbilens sida efter framhjulet där dieseltanken är, det blir nog en bra brasa med ett par hundra liter bränsle, exakt hur stor är svart att säga då det finns många storlekar på tankarna och ibland även en på var sida. Så i värsta fall kanske 800 liter.

Står du vid en långtradare så är ditt huvud ungefär vid fötterna på chaffisen om du är 180, tänk sedan att man oftast kan stå raklång i hytten...

Japp, helt rätt. Men tar du av hytten av en dragbil är den ca 2 meter.
Varför läser du inte hela tråden, innan du kommenterar...
Tråden behöver inte massa inhopp utan att man förstår innebörden av inlägget.
Citera
Medlem
Jag var också en av dom första i kön, eller hur man nu ska kalla det. Jag hann dock tänka fort och köra av upp mot Markaryd. Åkte sen igenom centrum och ut vid den andra påfarten för att fortsätta ned mot Skåne.

Stannade dock vid en bro där det var en del som hade parkerat och stod och kollade. Det brann som satan. Det var ett stort rökmoln.

Har tagit en bild, där ser man bland annat den första ambulansen anlända. (Bilden är tagen en bit ifrån, man ser dock ingen eld, utan det ryker bara.)
Citera
2021-10-04, 22:46
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakkyaa
https://ibb.co/kDyCd3r
Tror jag löste de, hoppas de går att zooma in så man ser räcket riktigt.
Tack så hjärtligt!

Nu behöver ingen längre spekulera kring hur den norra öppningen i stängslet uppkommit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in