2021-10-04, 21:17
Medlem
toblemonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feeluniq
hur vet man att den var längre bort?
Det sades ju på presskonferensen i förmiddags.
Citera
2021-10-04, 21:18
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonomom
Kolla klippet jag la upp senast...

Jag såg, gick släpet av på mitten eller var det dubbel-lass?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BosseBetong
Syns i detta klipp. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/vittnet-om-olyckan-en-obehaglig-upplevelse

Ser ut som en trailer bakom en dragbil. Man ser även att bilen förmodligen blivit träffad i sidan av dragbilen, om de kommit på tvären över vägbanan.

Jag skulle säga en lastbil, inte dragbil.
Något som gör mig förundrad över branden, bränsletanken på lastbilen sitter i de flesta fall på höger sida... den bör inte träffats av polisbilen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Inga bilder?

Ett släp är stort.

I aktuellt nyss visades ett foto snabbt, där man såg lastbil med släp i brand. Det jag tidigare trott var lastbilen på Reutersbilderna verkar istället vara polisbilen (liggande på sida, man ser bottenplattan?) Lastbilen och dess släp är inte med alls på Reutersbilderna, håller någon med?
Citera
2021-10-04, 21:19
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Videon i artikeln bekräftar också det som påståtts i tråden; att trafiken ledits tillbaka norrut genom den norra "öppningen" i mitträcket. Det syns tydligt i videon att det är körspår som leder in på högerfilen i norrgående riktning.
Och? Jag talar inte om det hålet utan om bilden där sladdspåren syns.
Citera
2021-10-04, 21:20
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Du menar gräset som fläkts upp.
https://archive.is/Fw1A6/3908c91c1fe2a6c9cf432a9dbb4730f9f103836d.jpg
Jo, så måste det vara.
Dessutom ser man i Aftonbladets video att det ser ut som södergående trafik ledits över mitträcket där, precis som någon skrev hör i tråden.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/28mepB/tydliga-bromsspar-efter-lars-vilks-olycka
Citera
2021-10-04, 21:22
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Och? Jag talar inte om det hålet utan om bilden där sladdspåren syns.
Ville bara bekräfta vad som påståtts i tråden. Håller med om din analys av sladdspåren.
Det påstods ju att polisen öppnat det norra hålet för att leda om trafiken.
Citera
2021-10-04, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majspotatis
I aktuellt nyss visades ett foto snabbt, där man såg lastbil med släp i brand. Det jag tidigare trott var lastbilen på Reutersbilderna verkar istället vara polisbilen (liggande på sida, man ser bottenplattan?) Lastbilen och dess släp är inte med alls på Reutersbilderna, håller någon med?

Reuters bilderna är tagna senare , släpet är inte där
Citera
2021-10-04, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Jobbar du hos polisen?

Den här bilen skiljer sig en del från resten av flottan.

Alla polisbilar med en Rakelenhet blir ”spårade” i realtid på Ledningscentralens skärmar. Den uppdateras typ var 20:e sekund.
Inget skillnad för en vanlig målad polisbil eller bil som går för livvakterna.
Citera
2021-10-04, 21:24
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Intressant på AB

Citat:
Omkring 50 meter norr om kollisionsplatsen hade vajerräcket dessutom raserats helt på en cirka tio meter lång sträcka. Ett svårförklarat faktum, eftersom resterna av båda fordonen låg längre söderut och inte något av fordonen verkade ha kunnat förstöra vajerräcket på denna plats.

Dessutom är det 90-graders bromsspår där genomkörningen gjorts. Bilen har alltså girat 90*
Senast redigerad av Bennybrandslang 2021-10-04 kl. 21:28.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonomom
Reuters bilderna är tagna senare , släpet är inte där

Inte lastbilen heller väl? För på bilden i aktuellt såg det ut att vara ett klassiskt "svenskt/nordiskt" ekipage, alltså lång ordinär lastbil med eget flak och sedan släp efter det. Alltså inget "dragbilsekipage/trailerekipage".
Citera
Medlem
toblemonas avatar
“Omkring 50 meter norr om kollisionsplatsen hade vajerräcket dessutom raserats helt på en cirka tio meter lång sträcka. Ett svårförklarat faktum, eftersom resterna av båda fordonen låg längre söderut och inte något av fordonen verkade ha kunnat förstöra vajerräcket på denna plats”. Någon som har några tankar kring detta citat från Aftonbladet? https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/28mepB/tydliga-bromsspar-efter-lars-vilks-olycka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in