2021-10-04, 22:29
Medlem
BosseBetongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av What-The-Fuck
- Tillåt mig att tvivla på att allt styrs av logik och genomtänkt taktik.

/WTF

Citat:
Ursprungligen postat av What-The-Fuck
Det har jag inte sagt!

/WTF

Du använder andra ord, men innebörden är den samma. Sen kan du tycka annorlunda, helt OK för min del.
Citera
2021-10-04, 22:29
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
En extra säker pansarbil

Ja det är nog ingen "The Beast". Amerikanska presidentens bil. En bensintank som exploderar ger en enorm smäll för att inte tala om värmeutvecklingen som uppstår. Hade det bara handlat om en krock i sidan på lastbilen och ingen explosion och eld så tror jag att dom med liten chans faktiskt kunnat ha överlevt kraschen .
Citera
2021-10-04, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Att han skapat ett nytt nick för dessa poster är väl inte jättekonstigt, alternativt, skapat ett nick för att öht kunna posta.

Jag vet inte med vilka ögon du tittar med men man ser ju hur tydligt som helst att det vid det hålet finns spår efter bilar som kört genom jordbanken mellan hörbanorna ut på den norrgående och där tagit ytterfilen norrut.

Varför i hela fridens namn skulle han ljuga om detta? Tror du han var med och sköt sönder däcket och nu friserar sin historia?
Tack!! Har dessutom en bild från sidan där den brinnande lastbilen står som visar att räcket under den tidpunkten var helt fram till olyckan. Har dock inte en aning om hur man lägger upp bilder här. Och tydligen kan jag inte skicka pm heller haha.
Sedan så var jag inte en av dom första på plats, utan en av dom första i kön som byggdes på. 😊
Citera
2021-10-04, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BatikFarbror
2 meter? Då skulle den inte kunna svänga med trailer kopplad…en Scania 4x2 är 6 meter lång, och hytten tar ubb lite mer än en tredjedel, så 3,5 meter. 1 meter längre om det är en 6x2

Jag vet. Jag menade 2 meter hög... Läs tråden hela vägen, tack.
Jag gillar du folk som har kunskap, det verkar du ha, men läs lite långsammare 👍
Citera
2021-10-04, 22:31
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majspotatis
Du tycker alltså inte att det brända stålskelett som står bakom lastbilshytten ser ut som ett sidoparti från polisbilen? Som sagt, a, b samt c-stolpe inkl. takbågen. Behöver ju inte ha stått där från början, kan ju hämtats upp från diket.

https://www.reuters.com/resizer/5iHlcOkaOGS7k5ZuzbWHSGA2oH0=/1920x0/filters:quality(80)/cloudfront-us-east-2.images.arcpublishing.com/reuters/J2WUL72VAVKPBN734ZP6CKRPQU.jpg

Jo absolut men jag tror fortfarande på att dödsorsaken är pga explosion och branden som uppstod i samband med kraschen.
Citera
2021-10-04, 22:33
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakkyaa
Haha ursäkta men vad är det jag har sagt som inte stämmer överens med andras vittnesmål?

Du skrev att du kom till platsen innan följebilen, som låg bara en liten bit efteråt. Men sen säger du att du står ganska långt bak i kön, fast det var mycket lite trafik enligt vittnesmålen.

Men tids nog får vi se. Aftonbladet verkar inte förstå hur hålet har uppkommit, de skriver inget om att polisen ska ha tagit upp det medvetet:

Omkring 50 meter norr om kollisionsplatsen hade vajerräcket dessutom raserats helt på en cirka tio meter lång sträcka. Ett svårförklarat faktum, eftersom resterna av båda fordonen låg längre söderut och inte något av fordonen verkade ha kunnat förstöra vajerräcket på denna plats.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/28mepB/tydliga-bromsspar-efter-lars-vilks-olycka
Citera
2021-10-04, 22:34
Medlem
Anubis-s avatar
Om det inte var en frontalkrock, utan att polisbilen kört in i lastbilens sida efter framhjulet där dieseltanken är, det blir nog en bra brasa med ett par hundra liter bränsle, exakt hur stor är svart att säga då det finns många storlekar på tankarna och ibland även en på var sida. Så i värsta fall kanske 800 liter.

Citat:
Ursprungligen postat av Nonomom
Jag vet. Jag menade 2 meter hög... Läs tråden hela vägen, tack.
Jag gillar du folk som har kunskap, det verkar du ha, men läs lite långsammare 👍
Står du vid en långtradare så är ditt huvud ungefär vid fötterna på chaffisen om du är 180, tänk sedan att man oftast kan stå raklång i hytten...
Senast redigerad av Anubis- 2021-10-04 kl. 22:38.
Citera
Medlem
toblemonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Min tes är att dom dog pga att bensintanken exploderade . Krock in mellan dragbil och trailer , bensintanken läcker och bilen släpas i asfalten en bit och det sprutar gnistor och PANG bilen exploderar. Men lastbilschauffören har haft änglavakt för hytten åkte av ner i diket och han undkom därmed explosionen och elden.
Bilen sades vara fastkilad under lastbilen. I så fall lär alla i bilen blivit mosade omedelbart. Jämför olyckan på E4 utanför Mjölby i augusti 2014. Det var en låg Lamborghini som for sidledes in under en mötande långtradare. Båda i bilen halshuggna direkt. Polisbilen i Vilks fall var ju betydligt större, men hamnade likafullt under en lastbil. Alla lär ha dött omedelbart.
Citera
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Så det som ligger i diket och har blått underrede är SUV:en?

https://www.reuters.com/resizer/5iHlcOkaOGS7k5ZuzbWHSGA2oH0=/1920x0/filters:quality(80)/cloudfront-us-east-2.images.arcpublishing.com/reuters/J2WUL72VAVKPBN734ZP6CKRPQU.jpg

Nej det är lastbilens hytt
Citera
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Tack!! Har dessutom en bild från sidan där den brinnande lastbilen står som visar att räcket under den tidpunkten var helt fram till olyckan. Har dock inte en aning om hur man lägger upp bilder här. Och tydligen kan jag inte skicka pm heller haha.
Sedan så var jag inte en av dom första på plats, utan en av dom första i kön som byggdes på. 😊
Gå till ex https://sv.imgbb.com/ ladda upp bilden och posta länken du får.
Citera
2021-10-04, 22:36
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:

Jätteenkelt att lägga upp bilder:
1. Skicka upp den på ett bilddelningssajt, exempelvis https://imgur.com/upload
2. Du får då en länk som du kan klippa in i ett inlägg här

Ingen registrering behövs osv. Fixa bilden, så tror jag dig.
Citera
2021-10-04, 22:36
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ja det är nog ingen "The Beast". Amerikanska presidentens bil. En bensintank som exploderar ger en enorm smäll för att inte tala om värmeutvecklingen som uppstår. Hade det bara handlat om en krock i sidan på lastbilen och ingen explosion och eld så tror jag att dom med liten chans faktiskt kunnat ha överlevt kraschen .
Jag trodde att de hade en turbodiesel, i princip är en krasch i hög hastighet rena dödsfällan i den bilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in