2021-10-04, 21:48
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engineer534
Det känns som ett rimligt händelseförlopp. Frågan är vad denna sk däckexplosion orsakades av...
Känns den verkligen speciellt rimlig?

https://m.youtube.com/watch?v=GiPRD-clyV4
Citera
2021-10-04, 21:49
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BosseBetong
Men då borde väl inte bilen hamna så "långt" framför lastbilen, och i diket? Jag tycker det ser ut som bilen blivit knuffad framför lastbilen. Men jag kan ha fel...

Så det som ligger i diket och har blått underrede är SUV:en?

https://www.reuters.com/resizer/5iHlcOkaOGS7k5ZuzbWHSGA2oH0=/1920x0/filters:quality(80)/cloudfront-us-east-2.images.arcpublishing.com/reuters/J2WUL72VAVKPBN734ZP6CKRPQU.jpg
Citera
2021-10-04, 21:49
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Det beror sannolikt på kameraobjektivet, kurvan ser tvärare ut, däckspåren ser tvärare ut och stolparna till vajerräcket ser ut att stå väldigt tätt.

Ja så är det.

Kolla Google Maps.

/WTF
Citera
2021-10-04, 21:50
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Om vi leker med tanken om att det var med avsikt så måste det finnas ytterligare ett fordon inblandat och då menar jag att det är någon annan som var skälet till att de kraschade. Men då bör det ha varit ett rätt stort fordon. Att det inte upptäcks beror delvis på att följebilen var långt efter och övriga fokusera på polisbilen som kraschar och inte något annat
Citera
2021-10-04, 21:50
Medlem
Stackars lastbilschaufför. Han sitter ju i hytten, den lossnar, verkar det som. Troligen har han flugit med, från lastbilen. Hoppas att han/hon hade bälte
Citera
2021-10-04, 21:51
Medlem
Mazeppas avatar
"En av de poliser som på söndagen*omkom i en trafikolycka tillsammans med konstnären Lars Vilks*arbetade tidigare i Ystad.

Många av poliserna i lokalpolisområdet har tjänstgjort tillsammans med honom."

https://www.ystadsallehanda.se/ystad/fore-detta-ystadspolis-skyddade-lars-vilks-dog-i-olyckan-pa-e4/
Citera
2021-10-04, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fakkyaa
Återigen så satt jag i en bil väldigt lång fram vid olyckan och fick SJÄLV köra över mittdelen. Det var kö längre bak än viadukten så antar att det blev för jobbigt. Det lättaste var nog att klippa upp där.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/28mepB/tydliga-bromsspar-efter-lars-vilks-olycka

Kollar ni den videon så ser ni att det är bilspår över till andra sidan. Så det var där vi alla fick köra över.
Efter fler klipp och bilder så ger jag mig och inser att du nog haft rätt men då blir olyckan och konerna än mer ett mysterium samt att det teknikerna märket ut kan ha ändrats sedan olyckan skedde.
Avspärrningarna ser ut att ha flyttats och det finns ingen bild som visar någon annan uppklippning..
Önskar att det funnits bilder som varit lite mer utzoomade eller mindre beskurna samt bilder som visade var de gjort ett motsvarande hål i andra riktningen.
Finner det lustigt att ingen media har en drönar bild, trodde det var standard för fotografer att ha med en drönare för överblicksbilder.
Senast redigerad av Jahvet 2021-10-04 kl. 21:54.
Citera
2021-10-04, 21:52
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bennybrandslang
På bilden jag ser så syns det att ett av hjulspåren är "bredare" än de andra. Kan det vara ett "Flatare" däck som punkterats av något?
Ett av spåren är betydligt kraftigare. Kan vara som du tänker men kan också vara det däck som tog upp den största vikten.
Citera
2021-10-04, 21:53
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engineer534
Det känns som ett rimligt händelseförlopp. Frågan är vad denna sk däckexplosion orsakades av...

Alltså.

Sverige har minst antal trafikdöda per capita i världen.

En mordhotad skyddsperson dör i sin livvakts bil.

Bilen är specialbyggd.

Vem får ihop matten?????!
Citera
2021-10-04, 21:54
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonomom
Stackars lastbilschaufför. Han sitter ju i hytten, den lossnar, verkar det som. Troligen har han flugit med, från lastbilen. Hoppas att han/hon hade bälte

Det räddade livet på honom annars hade han förmodligen avlidit av branden
Citera
2021-10-04, 21:55
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Så det som ligger i diket och har blått underrede är SUV:en?

https://www.reuters.com/resizer/5iHlcOkaOGS7k5ZuzbWHSGA2oH0=/1920x0/filters:quality(80)/cloudfront-us-east-2.images.arcpublishing.com/reuters/J2WUL72VAVKPBN734ZP6CKRPQU.jpg

Bilden är tagen efter att räddningsmanskapet börjat rensa upp. - Vad du ser är en del av hytten och fälgen på Ranch-Rovern. - När en 40 ton-tung lastbil krockar med en fyra tons-Suv fortsätter lastbilen X-antal meter framåt.

/WTF
Citera
2021-10-04, 21:56
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Dom säger åtminstone att följebilen inte var i direkt anslutning, dom såg ingenting.

Ja, de sa de på polisens presskonferensen. - Jag frågar mig då stillsamt. - Vad är meningen med en "följebil" om de inte ser någonting...

En följebil borde enligt all logik ha en dash-cam som registrerar allt som sker runt objektet de försöker skydda.

Det lutar allt mer åt att polisen inte tar sitt uppdrag på allvar, bara glider runt i stora svarta suvar och tror att de är en del av något "coolt". - Precis som min respekt för polisen inte var skadad nog...

/WTF
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in