Citat:
Ursprungligen postat av
Lookalike
Jag funderar på en sak.
Annette Kohut arbetar ju i receptionen så att säga från 16.45 fram tills det hon kör hem runt 23.35
Vem arbetar hon med?
Uppenbarligen så arbetar hon med någon..hon namnger ju först Olofsson..men kommer senare på att det skall vara ALG istället.Olofsson är det ju inte,det vet vi.Hon drar till DDR runt 19.00
Men,ALG kan det ju heller inte vara.Åtminstone inte enligt ALG själv oavsett vilken version vi läser.
ALG kommer ju till Skandia runt 20.10 som allra tidigast.
Henry Olofsson kommer till Skandia runt 23.00
Vem arbetade Kohut då med från 16.45 fram tills okänt klockslag.Kohut var ju uppenbarligen själv i receptionen när ALG kommer till Skandia.
Har detta inte retts ut någon gång?
Det är en intressant iakttagelse, men det bedömdes antagligen inte vara av vikt när det begav sig. Är väl ingen ovanlighet att anställda kan slira lite med tiderna inför en arbetsgivare? Eller "flexa" lite. Det kan också vara så enkelt att AK inte kommer ihåg vem hon jobbade med just den eftermiddagen eller kvällen, för inget tyder som du säger på att ALG var där redan kl. 16:45, utan först runt 20:10.
Men var det inte tänkt att ALG skulle täcka upp för den som reste bort ... ? Det tycks hon i så fall ha glömt, för i förhöret står det:
"F: Personalen som tjänstgjorde där fram till klockan 20:45 ... *AS*
ALG: Nej inte *AS*. *A-S O*
[...]
ALG: Mm. Jag tror det, men jag törs inte säga, jag törs inte säga vem som var där, för det kan ha varit nån annan. För att, du vet, att
det är så många olika som går på eftermiddagspasset så att det ..."
Däremot finns det en post på det stora arkivets sida där det står: "Ev förhör med *HO* i Skandiahuset genomförda efter 1986", men där inget dokument har framkommit ännu. Vem vet vad det innehåller. Finns även en censurerad sida i förhöret med PH, som kanske kan ge något ...