Citat:
Ursprungligen postat av
RatMath
Nu det senaste har jag börjat jobba på frabrik, kväll. Eftersom det är lång pendel till och från jobbet så har dagarna hemma blivit kortare. Det är dock jävligt bra betalt så tänker fortsätta knega på fabriken något år och behöver därför ändra min livsstil. Ska försöka gå från att spendera flera timmar vid datorn, sova länge, äta färdig mat till att vakna tidigare(jobbar kväll trotsallt så blir inte kl 6 direkt) träna, äta bra, läsa mer och ha dagarna mer struktuerade. Därför tänkte jag börja med matlådor. Planen är alltså att förbereda maten på söndagar, 1-3 rätter då variation inte är så viktigt.
Till min frågeställning: vad för mat kan ni rekommendera till matlådor? Det kan vara lite allt möjligt, gärna bra med grönsaker men måste inte vara supernyttigt. Gött om det går att göra relativt fort också men inte ett krav.
Väldigt uttjatad fråga och löjlig tråd. Dvs rätter med få varor och som går fort att tillaga? Har du provat googla nån gång. Du får det att låta som att matlådor är en annan form av rätter och mat än mat på en tallrik, jösses. Skriv mat som tar max 20 min att tillreda och sen tillaga eller skriv mat som har max 10 varor eller 5 .. sök! Och för enkelhetens skull kan du ju tom skriva å engelska så får du mer uppslag därtill, sen översätter du till svenska.. fan vissa är ju född i farstun ang svensk husmanskost eller bara enkel mat, skamligt