2021-10-04, 19:18
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Hur vet du namn på poliserna?
http://www.spmp.se/site2/
Citera
2021-10-04, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fakkyaa
Dessutom så stod vi precis framme vid olyckan. Och på bilder jag har på mobilen så ser man inte ens något svart märke i marken, utan det har kommit efter olyckan.
blir svårt o vinna över flashbackarna ^^
Citera
2021-10-04, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Fan vet, det ser ju ut att vara en gammal E46a, dvs en modell som slutade tillverkas för över 10 år sedan. Tror knappast polisen/SÄPO kör runt i så gamla bilar.
Ett av huvudvittnerna som uttalande sig i nån blaska. Han försökte släcka branden. Låg tydligen efter lastbilen precis. Norman heter han...
Citera
Medlem
Jag var helt övertygad om att detta var ett mord eller någon slags konspiration. Efter att ha sett bilderna som kom fram idag måste jag säga att jag har ändrat uppfattning.

Syns tydligt här tycker jag.

Föraren har uppenbarligen kört för fort för sin egen förmåga. Efter att ha kommit ut med vänster hjulpar på gräset strax efter den blå V90’n har man plöjt lite vajerräcke och sladdat åt höger. Därefter har man studsat mot vajerräcket på höger sida där alla gula markeringar finns och sedan bar det av åt vänster igen, i sidled/nästan baklänges rakt genom vajerräcket vid hundföraren och där kolliderat med lastbilen.

När de gick igenom räcket gick det nog inte så fort längre. Bredsladdar på torr asfalt och räckeskontakt tenderar att dra ner hastigheten effektivt. Därav att vinkeln ser så konstig ut på däckspåren där de slutligen gick igenom.
Citera
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Dessutom så stod vi precis framme vid olyckan. Och på bilder jag har på mobilen så ser man inte ens något svart märke i marken, utan det har kommit efter olyckan.

Ja det har nog som någon sade uppstått efter att räddningstjänsten varit där och släckt dom brinnande fordonen .
Citera
2021-10-04, 19:20
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glodlycktan
tror de är att dom försökt ta bort så pass många stolpar dom kan för att bilar ska kunna passera med tanke på om du zoomar ser du att de ligger uppryckta stoplar bredbvid. men bara dom som kört över vet antagligen hur polisen/räddningstjänsten agerade när bilarna skulle vända. men kan ha fel det återstår o se

Jag ser en reflex-stolpe som vikt sig inget annat.
Citera
2021-10-04, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Denna bilden visar allting mycket bättre.

Där ser vi att Landrovern troligen varit i räcket två ggr innan den kolliderade med lastbilen. Första gången verkar det dock som att räcket höll, grus sprutade upp på mötande körbana och de gick tillbaka till sin egna körbana. Sedan verkar det ha bromsats innan de gick igenom/över räcket och kolliderade med lastbilen.

https://www.reuters.com/resizer/5iHlcOkaOGS7k5ZuzbWHSGA2oH0=/1920x0/filters:quality(80)/cloudfront-us-east-2.images.arcpublishing.com/reuters/J2WUL72VAVKPBN734ZP6CKRPQU.jpg

Så verkar det mest troligt ha gått till i min mening.

Min teori är att Landrovern gått genom räcket vid det bortre hålet, utan att ha varit i vajern innan. Det stället hitåt i bild där räcket är nere har nog lastbilens bakparti tryckt ner efter smällen (ser ut som att den gått på tvären på någon bild, och på en annan bild tycker jag mig se hytten i diket (?) ) Det förklarar ka ske också det svarta i vägbanan vid första hålet- det är där lastbilen stått och brunnit
Senast redigerad av iclb 2021-10-04 kl. 19:24.
Citera
2021-10-04, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glodlycktan
blir svårt o vinna över flashbackarna ^^
Haha ja jag märker det😅 Lite roligt ändå att dom talar om för någon som faktiskt var där, hur de tydligen gått till🤣
Citera
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engineer534
Inte otänkbart alls. Av bilderna att döma som publicerats på bromsspåren är de nästan vinkelräta rakt mot vajerräcket. Om en bil får sladd av en däckexplosion som många hävdar borde det finnas tydliga spår 100 tals meter innan den går av vägen, speciellt om den gick i 160km/h. I mina ögon ser det ut som ett fullt rattutslag åt vänster har gjorts helt plötsligt. Möjlig fjärrstyrning?

Däcken skall ju vara punkteringsfria.
Möjligen en fjärrstyrd laddning, kan i så fall vara mot ett stag eller bärarm eller liknande då skulle ju bilen kunna svänga ofrivilligt.
De kommer att upptäcka det i så fall.
Sprängämnesrester hittar teknikerna ifall de vill det, om det inte skall mörkas vill säga.
Finns många obesvarade frågor.
Varför körde de ifrån rote tvåan?
Varför körde de så fort?
Alldeles för tyst för länge.
Hade det varit så att de kommit fram till att föraren körde som en biltjuv i onödan hade de
redan gått ut med det, det hade varit enkelt inte roligt inte trevligt men enkelt.
Nu har de fingrarna i kakburken och de sitter fast.
Såvida inte Lars slet ratten ur handen på föraren på grund av att han var arg på dem.
Satt Vilks fram eller bak inte någon som verkar ha ställ den frågan.
Kan ju vara en olycka med i så fall, Vilks är ju känd för temperament.
Körde en gång och en galen kvinna satt bredvid mig hon drog i handbromsen och försökte slita tag i ratten det var djävligt nära att vi krockade med en lastbil då.
Mycket är som sagt möjligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Läs på ordentligt innan du kastar dig över tangenterna; mitt inlägg var ett svar till en användare som skrev att det handlade om två Land Rovers.

Eller menar du att det inte handlar om två Range Rover Sentinel? I så fall är jag idel öra.

Ursäkta, du var bara hjälpsam. Jag läste slarvigt och missade att det var ett svar på en tidigare fråga, så jag gav mig på fel person. Det där med bilarna är ju avklarat för länge sen. Ändå kommer det hela tiden in nya personer som säger att det måste ha varit en BMW, nej jag tror att det var en Volvo och så börjar samma diskusion om igen. Någon annan kommer in och skriver, men det kan ju inte bero på däcken för de har specialdäck O.S.V.

Det är bara så tröttsamt att samma saker avhandlas om och om och om igen på grund av att folk inte orkar läsa utan i stället frågar samma sak igen. Om alla hade läst innan de skriver så kunde denna tråden varit på mindre än 50-sidor och överblickbar. Nu är det istället 150 sidor och det kommer bara att fortsätta med att folk skriver samma sak, samma frågor och samma teorier om och om igen istället för att läsa och bidra med något klokt.

Ja, nu har jag också bidragit till att göra tråden längre helt i onödan, förlåt
Citera
2021-10-04, 19:23
Medlem
https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.reuters.com%2Fresize r%2F4juM3Pj8bVNru7lsudhaG-Ya-vw%3D%2F1200x0%2Ffilt ers%3Aquality%2880%29%2Fcloudfront-us-east-2.images.arcpublishing.com%2Freuters%2FJ2WUL72VAVK PBN734Z P6CKRPQU.jpg

Sjuk kurva att ha på en motorväg, räcket borde också varit förstärkt.
Citera
2021-10-04, 19:23
Medlem
Citat:
Haha ja jag märker det😅 Lite roligt ändå att dom talar om för någon som faktiskt var där, hur de tydligen gått till🤣
haha ja som vanligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in