2021-10-04, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
I 150 km/h försvinner 80 meter på 2 sekunder.

Förvisso. Om det nu är så att bilen varit i vajerräcket vid första hålet (kan även ha öppnats av räddningstjänsten efteråt) så minskade nog hastigheten rejält innan bilen passerade räcket vid andra hålet. Man hinner kämpa rejält under låt oss säga 4 sekunder då.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ny-ans
Det är helt sjukt att skattebetalarna betalar en följebil….
Och sen visade sig att den är från åkt…
Inget ont till chaufförens/polisen, men cheferna deras
Chauffören är väl den som är ansvarig för framförandet av fordonet, uppenbarligen var chauffören inte tillräckligt duktig på att köra bil. Att snutar som kör över sin kompetens som bilförare kör ihjäl både sig själv och andra händer regelbundet.
Kanske läge att jacka upp förarutbildningen.
Citera
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaman2001
I diket? Nej, den stod snett över hela vägbanan, PÅ vägen. Där det svarta strecket/fältet är på asfalten..
Eller om det var släpet som gjorde det.. ser ut som det på bilderna i media iaf.

Den ligger ffs på SIDAN då den brinner så enl dej så ska RT dragit den dit först då innan dom påbörjat släckningsarbetet???

RT = RäddningsTjänsten så du inte går mer vilse
Citera
2021-10-04, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Märkligt. Hur kan det komma sig att det är svarta bromsspår tvärs över vägen. Eller har de gjort en burn out. Jag har aldrig sett något liknande.
fått sladd och snurrat 180 grader när han skulle rädda upp bilen när den börjar kränga åt höger av ren reflex svänger man ju vänster och då snurrar bilen.
Citera
2021-10-04, 19:04
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glodlycktan
ja inte flygger dom upp 3-4 pinnar åt varje håll utan o rubba pinnarna. som jag skrev kolla bilden längre fram ser de ut som bilen snurrat 180 grader gått in med höger sidan mot räcket o "rullat" över till andra sidan

Vad som i teorin händer vid kontakt med mitt-barriären kan vi lämna därhän.

Det ser ut som stolparna till höger blivit påverkade, nästa så att den närmsta ryckts uppåt.
Citera
2021-10-04, 19:05
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Då bilen väger 4ton kan det inte uteslutas att däckets sidor havererar, däcket viker sig in under fälgen. Men kurvan är inte så skarp endå. 🤔

Skulle det hända så blir det minst sagt otrevligt att ratta kärran.

Till tyngre personbilar finns det speciella däck som ska användas för att förhindra liknande.

C-däck för att nämna ett.

Lågt däcktryck förvärrar just detta.
Du tror inte dom tänkt på att utrusta bilen med för ändamålet anpassade däck?

Eller har en praktikant tagit fel och monterat 165/45 dubbat?
Citera
2021-10-04, 19:06
Medlem
CalzoneItalias avatar
Range Rover är en SUV som tillverkats av den brittiska biltillverkaren Land Rover sedan 1970.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Range_Rover
Citera
2021-10-04, 19:06
Medlem
Spriteees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Det klart! Alla svenska myndigheter och privata företag är med på konspirationen!!

Det har jag definitivt inte sagt? Det får stå för dig.
Jag lägger bara fram en teori, du kan bevisa motsatsen och vet varför denna olycka skedde menar du?
Citera
2021-10-04, 19:07
Medlem
welcometorealitys avatar
En däcksprängning på personbilarna är väldigt ovanligt nuförtiden, de kan bli så om man har lagat däcket och lagt in en gummislang,,,
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Ser du gräshögen och därefter är är det jord som sprutat över vägen som orsakats av olyckan, bilderna visar samma plats innanför avspärrningarna.
https://archive.is/Fw1A6/3908c91c1fe2a6c9cf432a9dbb4730f9f103836d.jpg
https://archive.is/6fO7O/144288e9a6a3e1a235ed18db848f1bd3c07461e4.jpg
Konbanan visar hur polisens tekniker märkt ut hur personskyddsbilen färdats under olyckstillfället.
Inte leder polisen igenom trafiken mitt i en brottsplats och riskerar att förstöra hela brottsplatsen.
Dom har gjort ett annat hål för att leda trafiken igenom, det finns inget på bilderna som tyder på att trafiken leds om genom olycksplatsen.
Jag kommer besvara dig mer om detta.
Går det kanske att få fram bilder som är tagna ifrån längre avstånd? Isåfall borde man kunna se ifall det finns någon mer öppning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spriteee
Kan någon ha mixtrat med olycksbilen när den besiktades på Besikta Malmö - Valdemarsro den 15 september?

Inte otänkbart alls. Av bilderna att döma som publicerats på bromsspåren är de nästan vinkelräta rakt mot vajerräcket. Om en bil får sladd av en däckexplosion som många hävdar borde det finnas tydliga spår 100 tals meter innan den går av vägen, speciellt om den gick i 160km/h. I mina ögon ser det ut som ett fullt rattutslag åt vänster har gjorts helt plötsligt. Möjlig fjärrstyrning?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Vad som i teorin händer vid kontakt med mitt-barriären kan vi lämna därhän.

Det ser ut som stolparna till höger blivit påverkade, nästa så att den närmsta ryckts uppåt.

tror de är att dom försökt ta bort så pass många stolpar dom kan för att bilar ska kunna passera med tanke på om du zoomar ser du att de ligger uppryckta stoplar bredbvid. men bara dom som kört över vet antagligen hur polisen/räddningstjänsten agerade när bilarna skulle vända. men kan ha fel det återstår o se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in